Peter54

Japp, varma tankar till dig peter!
Sköt om dig och Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Sänder massor av tro, hopp och kärlek till Peter idag.
/kram Spanaren
Sänder massor med styrkekramar till dig Peter.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Varma tankar och kramar!
Styrkekramar från mig med

Skickar en liten skyddsängel till dig idag Peter.
Kram
Zabelle
En kram från mig med till Peter…

Sänder oxå ljus och värme till dig idag Peter!
Kram
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag ger allt vad jag kan ge för att det ska bli lyckat!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ha det så bra du kan peter 

"Hoppas det går bra tankar" härifrån.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Kramar, Ljus och Värme från mej…
Lycka till Peter 
Hoppas allt går som det ska!!!
Huden är vårt största organ!
Kramar
Varma tankar sänder jag också till dig Peter.
Pirkko

lycka till peter
Krya på dig
/Maria
Massor av kramar och krya på dig hälsningar till dig Peter! 
Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag håller på dig 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Peter jag önskar dig all lycka till, jag bara för mår !
Du är en mycket stark och tapper man, beundransvärd !
Jag vet att du inte är intresserad av healing…,
men jag sänder dig massor ljus och värme.
Kram
Hej på er och tack för all värmande omtanke; särskilt Gunilla som öppnade tråden 

Jag kom hem nu ikväll, bokstavligen iförd tvångströja med slang och vakumpump. Operationen har gått bra, de hyvlade en bit hud på högra benet och sydde faste det över det 8x5 cm stora hålet i huden på ryggen.
Jag ville helst inte sövas, men kirurgen sa att det nästan är omöjligt att bedöva huden så bra över en sån yta att det inte gör fruktansvärt ont och då skulle det finnas risk för att jobbet blev sämre gjort, så det belv narkos igen.
Jag är sövd mer än 25 gånger tidigare, men den här gången var annorlunda och faktiskt rätt kul. De gjorde nämligen färdigt allting innan jag blev sövd så att jag själv kunde hjälpa till med placeringen av armar och ben liggande på vänster sida.
Det var heller inget av det där "räkna ner ifrån 100", utan istället en livlig diskussion om olika sätt att hantera skador som min och andra värre skador.
Jag såg när narkossköterskan sprutade in sömnmedlet och minns att jag tänkte att "nu är sprutan tom och jag är fortfarande vaken", sen minns jag inget mer förrän de väckte mig och det gjorde de i operationssalen, inte på "uppvaket".
Nåja, jag har en sorts svamp över såret på ryggen kopplad till en vakumpump som jag bär i en axelväska. Den ska jag ha tills på måndag kväll. Sedan har jag en "ringbrynja" sträckt över kroppen.
Otroligt elastiskt material. Den kommer som en vanlig tublinda ungefär tio cm bred och den sitter tajt om en arm. Ändå krängde de den över huvudet på mig, klippte hål för armarna, så att det blev som en polotröja i nät.
De var tvungna att klippa upp den i halsen för det stramade ohyggligt och ändå går det att ha den runt kroppen. På låret har jag ett elastiskt förband över stället där de tagit hud. Det känns inte farligt, svider lite bara.
Jag har fortfarande inte fått svar på om det fanns några melanomceller i "vaktposten" de tog bort för en månad sen och det är svårt att inte läsa in positiva signaler i det. Alltså att det inte kan vara allvarligt om de låter svaret dröja så, men jag har blivit varnad för att dra såna slutsatser.
Ännu en gång, tack för allt stöd och uppmuntran, det värmer verkligen 
Skönt att höra att det gick bra och att du är tillbaka, Peter…Nu fortsätter vi hålla tummarna för dej…
Må så gott det nu går, du verkar vara en tålig kille! 
Skönt att höra att du är tillbaka och att allt gått bra.Att du redan sitter här förvånar mig inte längre.Det är otroligt vad du orkar med.Hyvlingen känner jag igen , det har jag också genomgått men på ena benet då!. Nu håller vi tummarna för de goda nyheterna som komma skall.
Härligt Peter! "Vad var det jag sa/skrev"!?! Det gick bra! och jag känner på mig att dina sår kommer att läka snabbare än du är van vid för du har så många som skickar kärleksfulla tankar och energier till dig (vare sig du tror på det eller ej)!
Så härligt att se dig igen peter - nu är ordningen återställd på LK.
men framför allt hos dig hoppas jag - så här långt 
Härligt att höra att allt gick bra!! Ja du är den sorten som kämpar och inte ger dig. En annan klagar för det lilla minsta känns det som.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#24 Haha, nä folk i min umgängeskrets har slutat förvånas över vad jag hittat på genom åren.
Jag var på bågskytteträningen som vanligt dagen efter den första reoperationen efter panchreastransplantationen i maj 1987. Skulle inte du opereras? sa kompisarna. Jovisst sa jag och drog upp tröjan så att de kunde se det 25 cm långa korsstygnssydda ärret på magen genom tejpen.
Jag tror att jag fortfarande håller rekordet i hur långt man orkar gå dagen efter en transplantation. Jag gick från njurmedicin till sjukgymnastiken på Huddinge sjukhus - de ställena ligger i varsin ände av sjukhuset - dagen efter transplantationen.
När jag låg på hjärtintensiven för tre år sedan, ringde jag en kompis och bad honom hämta fyrhjulingen som var på service. Han tyckte att det var otroligt att jag ens funderade över sånt när jag låg på hjärtintensiven, men jag var bara mån om att hämta den när den skulle hämtas.
Efter mitt år som totalförlamad fick jag till en början gå med rollator och killen på service på sjukhuset höll på att bli knäpp på mig eftersom jag kom in med rollatorn en gång i veckan med trasiga ramskruvar. Till sist nästan skrek han åt mig -"nu är inte det här nån j _ _ _ a offroadmaskin".
Men jag ville ju bara ut och skjuta pilbåge i skogen och jag tyckte att det skulle väl en ny rollator tåla 
Jag tror vi oroar oss i onödan här, du är en superman.
#29 Inte alls Cristine,
bara lite envis och angelägen att få komma igång med det jag vill göra så fort det bara är möjligt.
Min vilja är självklar för mig, men det finns uppenbarligen många som tycker att den är ovanligt stor.
Jag skulle skojtävla med ett par kompisar en gång för runt 20 år sen, precis efter att jag blivit någorlunda återställd efter förlamningen.
Vi skulle göra armhävningar i räck och de båda andra killarna gjorde 6 eller 7 var. Jag gjorde 12 och då skrek de båda andra i munnen på varandra - fusk! Du är lika trött som vi efter 6 armhävningar, men sen gör du lika många till på ren jäkla vilja! Fuuuusk!
ja om det är fusk att gå på vilja då är du nog en riktig fuskare peter 

#31 Haha, ja så är det nog. Möjligen känns det så för dem som inte har stark vilja och som ger upp så snart det tar emot.
#32 Tack Toyan 
Du har en vilja av stål att bli frisk, och få göra det du vill och längtar efter. Tänk om vi alla hade din glöd. Du kommer klara detta galant. Kram Peter o välkommen tillbaka. 
Tror som dej peter54, det bästa är att låta allt återgå till det normala så snart som möjligt.
Du är en kämpe!

Så skönt att se dig här i etern igen och att höra att allt gått bra! 
Vad skönt att höra att det gick bra för dig Peter. Har läst om dina "bravader" på PU tidigare och du är verkligen en fantastisk person.
Allt gott till dig och din familj! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Krya nu på dig ordentligt och försök ta det lugnt under tiden! 
Zabelle
Jag är impad över din livsvilja och ditt kämpande Peter 
Orden fastnade, men jag hoppas du känner, vad jag tycker du är en fantastisk människa som bara vill se ljuset hela tiden.
/kram Spanaren

Tack Peter för dina berättande livserfarenheter.
Jag håller tummar & tår att din vilja & överlevnad tutar vidare i livet 
Så härligt att höra att allt gick bra Peter
Jag kan bara hålla med de andra, du kämpar verkligen på! Vilken sagolik tur att du har en vilja av stål och att du har förmågan att inte däppa ihop utan alltid tar nya tag 
Med ljus och kärlek... Tina
Ja vad skönt att det gick bra Peter..du verkar vara en sådan där riktig fajter med en stor skopa envishet då brukar det gå vägen….
Kram Jile
Tur att det finns såna som Dig Peter. Du gläder och ger andra kraft.
Ha en fin helg tillsammans med din familj
Var rädda om varandra
Tack allihopa 
Idag är det meningen att jag ska bli av med den plågsamma utrustningen jag har hängande på mig - vakumpump med en lång slang som sitter i ryggen och är tunnelerad på höger sida, samt den obehagliga brynjan runt kroppen för att hålla allt på plats.
Ja det måste verkligen kännas skönt att få ta bort allt detta, jag förstår inte hur du kunnat sova alls med allt detta på. Jag hoppas på att få läsa ikväll att allt gått bra och att du ska kunna sova en hel natt utan en massa störande moment.

#44 Peter, idag är dagen när du slipper skiten - jag tycker vi bara bestämmer det!!!!;)
Allvarligt talat - jag hoppas verkligen att det går vägen för dig idag och att du får åka hem - utan utrustning! Håller tummarna för det!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Vilken känsla attt bli avklädd
.
Hopas att det "lättar" på i vardagen 
Hej. Nu är jag i alla fall av med påhänget, oerhört befriande 
Kvarstår förstås en eländig sveda och stelhet i högerbenet, som inte riktigt går att böja. Det blir att gå i trappor som småbarn gör. Får inte öppna det inre bandaget på tio veckor!
Ryggen gör ont och nu när jag inte har vakum över såret får jag inte böja mig, vilket inte är alldeles lätt. Lånade hem en sån handikapptång från arbetsterapeuten så att jag får upp saker från låg höjd.
Så skönt Peter att du fått ta av dej din brynja och alla apparater. Förstår att du nu har ont överallt, hoppas bara att du får sova inatt.
Peter jag vill bara skicka krya-på-dig kramar och styrkekramar till dig och de dina 
Jag bugar (men bara bildligt eftersom jag inte får böja mig) 
Jag ser dig Peter 
Eftersom det är den här tråden som ägnats åt mitt problem, tänkte jag att det kanske vore på sin plats med en uppdatering här också, även om jag redan basunerat ut det lyckliga beskedet på flera andra håll redan.

Jag åker in till sjukhuset varje dialysdag efter behandlingen för att lägga om såret på ryggen.
När det var gjort idag, tog man bort plasten över såren - tagställena - på låret och det såg fint ut under, så det var också positivt.
Sedan sa läkaren -"vad var det mer jag skulle säga till dig"? Har det kommit något resultat av analysen, sa jag då.
Ja, hur kunde jag glömma det, sa läkaren. Det var det bästa beskedet du kunde få. Ingenting i huden som opererades bort på ryggen och ingenting i vaktposten (hudlymfkörteln).
Jag är glad idag 
Jag får fortsätta med omläggningarna på ryggen i tre veckor till eftersom hudtransplantatet inte fäst till 100%. Det finns ett område i mitten stort som en 50-öring där det inte har fäst.
Det ska sekundärläka och därför måste man fortsätta med omläggningarna. Nu är jag remitterad till onkologen för att de ska göra en screening av resten av hudkostymen och alla organen i kroppen. Det gör man som rutin oavsett.
Som jag redan har sagt så är jag så outsägligt glad för din skull, och din familj givetvis!
och om vi får vara lite egoistiska här på LK så var det den bästa födelsedagspresent vi kunde få!
Nu är det bara för dig Peter att valla skidorna ordentligt och fortsätta framåt 
Jag kan bara hålla med Maggan till fullo!
Jag kan ana hur lyckliga dina barn är och naturligtvis din fru också
Peter vad skönt att du är hemma o att det gick bra idag.
Skickar en stor kram till dig o din familj.
Det var härligt att läsa Peter. 
Pirkko
Ibland så kan man inte låta bli att undra varför en människa ska behöva lida så för att få reda på att man inte har cancer.
Så underbart Peter och Gunillas sol var så passande till dig.
/kram Spanaren
Tack 
Det gråa töcken som omger mej sprack upp i lite ljus när jag läste om dej.
Ska in och ta bort en hudförändring själv.
Grattis till det glada beskedet!

Det var verkligen goda och roliga nyheter Peter, även om jag trodde så hela tiden 
Nu fortsätter äventyren med oförminskad styrka!

#62 Då hoppas jag att min tur smittat av sig på dig också 
Så roligt för både dig o din familj med glada nyheter. Det är ni verkligen värda efter allt du gått igenom. En stor kram till er. 
Åh Mammzing jag håller tummarna för att det ska gå bra.
Vad bra att det inte var nåt elakt! Bara att gratulera till ett sådant besked!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Underbart . Ler och är så glad för din skull.
Var rädda om varandra

Kramar & glädjeskutt !!

Härligt Peter att det blev ett bra besked ! 
Jag gläds med dig och din familj….Ha en trevlig påsk!
#65 till #71 Tack och Glad Påsk på er också