Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 397 ggr
[GunillaF]
0

PÅSKEN ÄR RÄDDAD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Choklad kan sänka blodtrycket

Den som suktar efter påskchokladen kan känna sig nöjd med nya resultat från tyska forskare. Deras studie pekar mot att choklad kan sänka blodtrycket och minska risken för igenproppade blodkärl.

Hoppfull
0

Hm, jag som knappt äter choklad alls… men de som åt som mest i studien åt alltså en ruta/dag, ett ganska blygsamt intag trots allt… man undrar ju vad resultatet blivit om de hade ätit en rad eller en hel chokladkaka/dag… evigt liv kanske Flört Tungan ute

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

#1 Man kanske kan äta 1/2 chokladkaka/dag. Då blir livet ev. lagom långt.Flört

[Sisa]
0

Jag älskar choklad…så jag bara suger i mej…Kyss

Glad Påsk!

Cristine
0

Då kan jag berätta att ni ska dricka vin till chokladen för den ende forskare ivärlden som gjort en seriös och grundlig forskning är en Svensk proffessor. Jag såg det vetenskapliga programmet på tv, där 20 studenter undersöktes noga(till och med håret) och skannades ofta. De kom fram till att kolesterolet sänktes avsevärt, att fettet i levern var olika för person(på en sänktes det från 17% till 10%) på den som det ökade var det 2½% och då hade han druckit 27 liter på 3 månader. Alltså män fick 2 glas om dagen och kvinnor 1 men det var inte flavoiderna i vinet som är bra för hälsan utan det är spriten i sig.Den som håller sig till den mängden kommer inte att dö utav hjärtinfarkt. Så för mej 1 glas vin eller annat, och ett par rutor choklad om dagen.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Härligt att det onyttiga blir nyttigt!!!! Flört

[GunillaF]
0

Det här blir bara bättre och bättre! Tungan ute

[MargaretaA]
0

wohoo jag älskar den här tråden KyssTungan ute

mera sånt Skrattande

Cristine
0

Ja visst blir det, så ingen skrumplever heller som hälsoministeriet talar om, för att få det måste man vara alkoholist.

Han var inte nådig mot dem. Han sade att de gick ut och skrämde folket på lösa grunder.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Har alltid sagt att en öl(sprit) och choklad varje dag är nyttigt!

Choklad är också bra mot hosta/rethosta och för män så kan chokladätandet ge pluspoäng på andra områden också..Oskyldig

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

# 9

WOW…..Flört