Vad är tacksamhet?
Just nu känns mitt hjärta vara på väg att översvämmas av så många värdefulla saker att det bara känns så övermäktigt fint.
Jag gläds över små fina ord, kärlek och omsorg, halsband, fröer, cd-skivor och så mycket mera som finns värdefullt bevarat i mitt hjärta.
Tacksam över att få se solen och att jag kan känna kärlek och mycket mera som vi tar för givet varendaste dag.
Vad är tacksamhet för er?
/kram Spanaren
Precis som du beskriver : En ha det bra känsla.
Jag är tacksam över varje ny och spännande dag jag får leva och allt de innehållit.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag brukar bli överväldigad av tacksamhet när någon visar omtanke om mig, hjälper mig med något eller så. Det är jag så helt ovan vid så jag blir alldeles gråtmild när någon gör något för mig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ni också ser det lilla i det stora och det värmer mig 
Allt som jag känner glädje av.
Välkommen in i de tacksammas gäng Gunilla 
Jag är också tacksam över mina fina och omtänksamma vänner!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hela livet är en rad underverk, som vi ska vara tacksamma för. Kanske är vi så vana vid dessa underverk, att vi kallar dom " vardagsting "…
#8 Mycket sant sagt 
Att se, höra, känna av smaker och lukter, kunna röra på sina kroppsdelar är väl något som vi kanske skulle känna ännu mera tacksamhet för 
# 9

Jag är mycket tacksam för att jag kan kliva upp ur sängen o mina ben bär mig till en ny dag.
Är väldigt tacksam för att jag har en sån fin omtänksam familj som bryr sig och alla mina fina vänner.
Är tacksam för allt de lilla som gör livet glatt det behöver inte vara så mycket tex en kram eller en liten teckning från mina barnbarn o ett telefonsamtal frå en vän när jag känner mig lessen mm.
Jag är tacksam att jag inte har ett ha begär efter saker o pengar som "vissa" har, det känns skönt att kunna leva ett enkelt liv o inte behöva ha en massa lån för att ha en massa saker som tex grannar släktingar har är även tacksam att hela min familj är så. 
Jag är tacksam för varje dag jag vaknar och ser nya möjligheter och upptäckter som jag blir glad av i mitt liv. 
Jag är tacksam att jag har min sambo och mina omtänksamma vänner.
Jag är tacksam för varje dag jag har min älskade hund Silver, som skänkt och skänker mig så mycket glädje sen han kom in i mitt liv. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag ryser och mina ögon tåras över äktheten med alla era ärliga svar.
/kram till er alla

Tacksamhet…..att uppskatta nuet !!
Så skulle jag säga kortfattat. 
#14 Så skrev jag nästan på min hemsida idag … för så tycker jag också
/kram Spanaren