Frukt och Grönt
Just nu är den tid på året, då frukt och grönsaker är både dyrt och smaklöst. Men vi behöver ju grönsaker…
Kanske ska vi låta bli frukt och grönt ett tag, och istället öka på vitaminpillsintaget! En burk vitaminer och mineraler får vi ju faktiskt för en hundring…och den räcker länge…
En tablett om dagen…enkelt och billigt och vi har gett kroppen dess nödvändiga dos…eller ?
Är det lika bra ?
Njää, jag gillar inte piller så jag fortsätter äta frukt o grönt! 
Man får äta efter säsong… Men jag gillar inte rotfrukter något vidare, så jag kör med frysta grönsaker istället, haricots verts, broccoli, etc. I april kommer den färska vitkålen från Tyskland och Ungern. Sedan fylls det på vartefter!
Nä det är inte lika bra. För att kroppen ska förmå att ta upp och tillgodogöra sig artificiellt framstäld askorbinsyra (vitamin C) till exempel, måste man samtidigt inta någonting som innehåller naturligt C-vitamin.
Annars är pillret meningslöst.
En av mina läkare på sjukhuset hade en bror som jobbade med tillverkningen av vitamintabletter och han sade att jag absolut inte skulle slänga pengar på sådant. Färska eller frysta varor ska det vara eller någon hälsojuice.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#4 Precis Cristine, för sista rönet är djupfryst. För färsk frukt och färska grönsaker var visst 9 dagar när dom packades upp i handeln.
Mycket av viktiga ämnen försvinner under denna tid.
Morötter på längden och tvären är bara en sådan nyttig rotfrukt 
Nej, inga piller utan ät det som finns att få tag i och var sen ute och rör på dig, så får vi alla ett ganska så gott skydd.
/kram Spanaren
Frysta grönsaker är bra, om man vill slippa äta frukt och grönt som är behandlat för att se snyggt ut i affären…

Inga piller tack
Tuggar mest i mig broccoli, morötter & harcot verts.
Även lite gurka,sallad & paprika.
Nötter är smaskens 
Ingen frukt, det triggar igång "leta i skåpen efter något & tugga på".
Just nu blir det mycket citrus här. Den är inte så lätt att skala längre, men det blir väldigt god juice.
Jag äter piller av många olika slag, bland annat vitamin- och mineralpiller som kalciumkarbonat. E-vitamin måste jag ta extra av och även B-komplexet, D-vitamin och C.
Jag tar dem alltid ihop med sånt som innehåller vitaminerna naturligt för att maximera upptaget. Kalciumkarbonat måste jag ta för att binda fosfat i tarmarna.
Jag älskar rotsaker och alla former av grönsaker men har ganska svårt för frukt.
/Maria
Noterar att vissa människor inte kan äta frukt för att det triggar sötsug. Vad tråkigt att det blir så i en del fall.
Hur funkar körsbärstomater, lök och morötter? De är ju en aningens söta.
För mig triggar inte frukt något sötsug då jag faktiskt inte är så förtjust i sötsaker överhuvudtagt
Jag får trösta mig med att jag äter desto mer grönsaker istället.
/Maria

Tomater tycker jag inte om.
Lök som finns i mat/sallad funkar, det äter jag ju inte som man äter ett äpple.
Morötter mättar & triggar inte "skåpletande"
Är jag toksugen på en frukt, så tar jag det före måltid. 
Jag gillar frukt och grönsaker och gick det, skulle jag kunna leva enbart på sånt. Det finns några frukter som jag inte tycker om, exempelvis papaya som jag tycker smakar gammal kokt Potatis och avokado, som smakar beskt.
Som tur är så är avokado det mest kaliumhaltiga livsmedel som finns, så jag får inte äta den.
Bland grönsaker gillar jag allt utom lök och selleri. Särskilt selleristjärlkar tycker jag smakar precis som snuskiga gamla disktrasor luktar.
O huga då! Nej jag är inte särskilt förtjust i selleri heller och papaya åt jag för mycket av i utlandet då vill jag hellre ha mango. Jag är väldigt förtjust i honungspomelo och kan sätt i mej en halv sådan då och då.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Man kan äta vitaminer framställda av örter
De tas mycket lättare upp av kroppen och skapar inte heller slaggprodukter eftersom de är naturliga 
Som t.ex. de här: Helavit
Ibland behövs det ju lite tillskott även om man äter varierat och bra 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.