Tala
Vad skulle du kunna tala länge och entusiastiskt om?
Bra fråga, Gunilla…om varför det är så viktigt, att bry sej om…kanske…
#1 Jaa, det var/är ett bra ämne att tala om.
# 2
Egentligen finns massor man vill tala om…hoppas fler berättar!
Du själv då, Gunilla…vad talar du gärna om ? 
Kan nog inte välja bara ett alternativ men färger och dess betydelse i olika sammanhang är en sak.
Jag skulle gärna tala om äldrevården också, hur man skall behandla äldre människor och om deras behov.
" Var nära naturen - var när dig själv "
#3 Jag skulle kunna tala om healing t.ex.
# 5
Då skulle jag lyssna, med stort intresse…
Jag skulle också kunna tala länge om barn och deras behov av sina föräldrar mer än av fina pressenter.
Jakt, naturvård, saker som rör mitt jobb och vår gårds historia bl.a.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Intressanta ämnen ni skulle tala om allihopa. Jag skulle lyssna noga!
Jag skulle tala om uteliggare.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag skulle tala om djur. Tröttnar aldrig på dessa fantastiska varelser. Tvåbenta, fyrbenta, med vingar, med fjäll, med päls eller utan.
/Maria
Håller med #11 jag skulle prata om exakt samma sak….älskar djur så det är inte så svårt att prata om dom
….
Jag vet inte!!! Beror på situationen Men det som ligger mig närmast om hjärtat Nu, Är om aktiv dödshjälp. Så det skulle jag kunna prata om .
O så om våra djur, speciellt om slaktdjuren
.
O vi skulle nog ha mycket att diskuterar om. För det är bara intressanta ämnen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Naturen, förflyttningsteknik, ergonomi, kost och hälsa 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Intressant! 
För mig om jag då fick önska att jag då kunde prata…så skulle jag vilja prata om rättvisan och om alla orättsvisor som finns överallt.
Rättvisan…finns kanske inte ens med i ordboken längre..kan vara bort plockad.
Lidandet..för så många människor..överallt.."rygglösheten" som härjar fritt hos bestämmarna…men en gång fanns den "ryggraden"
som lever kvar och väntar..
#16 Jaa du…om det kan man prata läääänge!
17
Ja,absolut det är ju viktigt och har betydelse för människan
Jag skulle kunna prata om att renovera gamla hus. Eller om att snickra och måla.
Om djur o dess beteende skulle jag kunna prata länge. Även om det okända och mediala. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag skulle prata om hur viktigt det är att bry sig om varandra. Ge bort en kram eller två bara för att få se en lycklig människa le.
/kram Spanaren
Jag skulle vilja tala om vikten av att se och bekräfta varandra. Hur man oftast inte förstår vad en liten vänlig gest kan betyda för en annan människa.
Verkligen intressanta ämnen ni vill tala om…dessutom känns det som man känner er lite mera nu…
Tack för jättebra tråd, Gunilla! 
Oj, det finns mycket jag skulle kunna pladdra länge om - bågskytte, kanske framför allt bågjakt, reptiler i allmänhet, mina egna i synnerhet, inälvsmask, vildvård, läderslöjd, gammaldags vapen i allmänhet och kastvapen i synnerhet, akvariefiskar, däggdjur i Sverige och världen, fåglar, flintknapping osv.
Sedan skulle jag säkert kunna hålla låda länge och väl om mental träning - positivt tänkande, styrketräningsprinciper, brister i skolan, brister i vården, samhällets tillkortakommanden när det gäller att förvalta invandrarkompetens, med mera, med mera.

# 24
Du är en man med många intressen, Peter…Kul…
Många man skulle vilja lyssna på…
Själv har jag inget jag kan tala länge och entusiastiskt om, men jag skulle vilja kunna tala länge och entusiastiskt om hur man får en bra skolmiljö och undervisning.
Det är nästan så att jag skulle vilja önska att alla dessa tänkvärda svar skulle hamna i en artikel
Säger som Sisa i # 23
Bra och tänkvärd tråd Gunilla … tack och kram från Spanaren
Om man tittar på allt vi skriver om här att vi skulle kunna tala länge om, så har vi en massa tips på trådar som kan skapas i de olika "ämnena"! 
# 28
Håller med Gunilla, massor av tips…
så allihopa…sätt igång att göra trådar nu !!!