Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 983 ggr
Roarkish
0

Tack För Underhållningen

Fokuseringen på hur pengar ska göra en olycklig i många trådar här får mig att bara skaka på huvudet. Man lyckas dra de flesta trådar i den riktningen.

Denna besatthet av att övertyga andra om att rika människor är olyckliga är bisarr. Vad är det ni är rädda för? Vad är det ni försöker bevisa? Ni låter som en gammal kommunistdiktator som fått slut på pengar att stjäla och som försöker övertala sin befolkning om att det är kampen, inte välstånd, som är viktigt!

Vissa bestämmer att hollywoodfruar representerar de med mycket pengar. Då kan jag ju bestämma att Christer Petterson representerar alla med lite pengar så är alla som har lite pengar både idioter och mördare. Det är ju sådan dagisargumentation som bara den ena politiska sidan får föra. Vi andra måste ju hålla oss till saklighet och fakta.

Vad håller ni på med? Att spendera er tid på att säga dessa saker är underligt för mig.

Jag kommer att lämna forumet p g a detta. Det tillför ju inget annat än negativ energi. Jag har bättre saker att göra i mitt liv än att sitta och bestrida dessa absurdheter.

Jag tar hellre Mercan ner till golfbanan, spelar 18 hål, njuter av naturen, konversationen, tävlingsmomentet och en god lunch. Det är väl sådant som kallas för olycka härinne.

Lycka för många härinne är väl att sitta och hoppas på att en rödgrön sörja ska höja något bidrag med en procent och sedan klaga på det i fyra år när man märker att det var en lögn och skatten höjdes med två procent.

Det borde ju skapa enorm lycka, eftersom man då får sämre levnadsstandard och mindre pengar vilket verkar vara populärt.

Tack för ordet och lycka till.

[GunillaF]
0

#0 Ha ett bra liv och lycka till med golfen!

[Sisa]
0

Jag säger detsamma…ta hand om Dej!

[MargaretaA]
0

Jag tror inte att någon försöker övertyga någon annan om nånting utan vi bara ger vår egen syn på saken.

Men var och må bli salig på sin egen facón så triv du inte här får du ha det gott utan oss.

Peace & Love Glad

Cristine
0

Tråkigt att du tar det så, det finns ju fler trådar att vara i och du kan ju göra egna. Men som sagt vill du inte vara kvar så kan vi inte göra något åt det.Jag unnar dig så väl dina pengar, för du kan ju njuta av dem. Gör så!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#0 Personligen så kommer jag inte sakna någon som tycker att de flesta härinne tillför negativ energi och skriver om absurditeter. Som tror att man är ensam om att hålla sig till saklighet och fakta. Som använder ord som besatthet, bisarr och dagisargumentation.

Jag tänker inte tala om vad jag tycker om dina inlägg.

/Maria

Hoppfull
0

Ja herregud, instämmer faktiskt med Bumbleboo och vill även säga att tolkningarna av andras inlägg står du alldeles själv för!

Lycka till med ditt liv!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Anders 50
0

Ja usch…åka merca och spela golf…det blir man bara olycklig av….

Hoppas du får ett bra liv!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#0 Va?

Har du lite stålar över tar jag gärna emot dem. Sådär en fyra miljarder skulle jag vilja ha. Då kunde jag köpa Visingsö i Vättern och köpa ut alla som bor där.

Sedan skulle jag odla vildsvin och visenter, kronhjort, dovhjort och annat trevligt vilt.

Roarkish, jag har också lämnat en sajt på iFokus, men på mer grundläggande filosofiska grunder än den orsak du ventilerar nu. Jag begriper inte vad du snackar om faktiskt.

Jag har bara sett en sån tråd som du syftar på och jag måste säga att den tråden inte är speciellt upprörande i det avseende du verkar bli upprörd över.

Mirjami-78
0

Kan inte alls hålla med om vad #0 skriver men jag önskar personen lycka till och hoppas han/hon finner något som kan göra henne/honom lyckligGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
0

#0 Jag tror inte alla med pengar är olyckliga tvärtom men att pengar inte självklart gör en lycklig däremot. Och jag har en ny mercedes men är ingen miljonär för det Flört