Månadens blomma
Den här länken satte jag just in på min egen hemsida, men ni kanske också vill kika?
http://www.blomsterframjandet.se/website1/sd_page/501/1/index.php
/kram Spanaren
Det var en fin länk, Spanis…vilka vackra blommor och flera bra tips!
Tack…
Jättefin länk.
Engelska pelargoner är så vackra men lite svårare än övriga tycker jag.
/Maria
Jag älskar pelargoner(och flitiga lisa)
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 3 Jag med älskar pelargoner 
Jag är nybliven Fuchsia förälskad
/Maria
Jag gillar också pelargoner…i stora krukor och med massor av sol, kan dom bli som träd…
#6 Dom trivs hos dig Sisa och det förstår jag med den värme som du utstrålar/ kram Spanaren
# 7
Jag tror dom trivs hos Dej med…Kramisar
Jag har just igår satt om efter att ha tagit in mina engelska pelargoner från garaget där de har övervintrat.

Hur får man engelska pelargoner att överleva länge? har aldrig lyckats men däremot med vanliga pelargoner.
I början av september klipper jag ner de ganska mycket men inte helt och hållet sedan ställer jag ut de i garaget där det då under vintern är ca 8-10 grader varmt. Ovanför har jag ett lysrör som är tänt på dagarna men inte på nätterna.
De får en liten skvätt vatten varannan vecka och i mars månad tar jag in dem och sätter om de. Så ställer jag dem i fönster inne och vattnar ordentligt och i början av april börjar jag ge dem gödning en gång per vecka.
Om de växer för fort klipper jag ner dem lite och i maj-juni sätter jag ner gödningspinnar så att när jag sätter ut dem under juni månad så behöver jag bara ge vatten och ingen gödning.
#12 Så ljuvligt vacker bild i en varmröd kärleksfärg/ kram Spanaren
Jag tror att de flesta av mina pelargoner har lyckats få frost i källaren. De har varit jättefina hela vintern, men så plötsligt så bara trillar de ihop. Jag har planterat om de som ser ut att ha lite liv kvar så får vi se vad som händer.
Jag är också ett stort pelargofan och har beställt fler sticklingar än jag vet vad jag ska göra med.
På fuchsiasidan har jag hållit mig till en stickling i år (men då har jag verkligen fått hålla emot). Förhoppningsvis ska de jag har ha överlevt källaren. Det är så mycket vinter här fortfarande att jag har inte börjat väcka dem ännu.
# 15
Verkligen fint, Jeremina…
#16 Tack…min man är mycket duktig med blommorna ute och han får till så fina luktärtor på sommaren