Siare
Att se bortom…. Jaa det gör jag.
Jag upplever och ser mer än vad jag vill
Det är ingenting jag vill forska vidare i.
/Maria

Jag är lite "Saida" emellanåt.
Men detta är inget som jag tillåter komma fram. Är inte redo.
Försöker lita på min känsla när den kommer.
Har vänner som delar med sig av sina erfarenhetr & kunskaper inom detta område. Så jag är försöks-kanin emellanåt.
Hon har bla lett mej fram till min ledsagare i livet. H*n satt i en stuga på en gungstol. Jag kommer ihåg hela vägen genom äng, skogsstig mm, fram till den bruna trästugan med gröna fönsterluckor….
Spännande
# 3
…spännande…
Har en sambo som kan en hel del.
Själv så ser och märker jag nog lite mer saker än folk i övrigt.
Och jag är övertygad om att man inte är ensam när man är ute i skogen!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Verkar som det är mer inne än någonsin, med det övernaturliga och spådomar…Många frågar hellre en spådam online om sina problem…än någon närstående, eller en professionell terapeut…
Källa "Internet"

Mmmm, jag vill inte veta något om min framtid
jag pratade senast för några timmar sedan med en kvinna
som nyligen varit i usa
i en .."lite större stad"
där hade de en fast Tarot-butik
som man bara gick in i,när man behövde en läggning
(som en frisör eller annan vanlig butik)
småorterna omkring hade bara en mobil på tisdag o torsdags eftermiddagarna..
hon menade..att de är mer andliga o /e religösa där
så det är inte lika dramatiskt, här är vi SÅ ´nuftiga
men,att springa till en spåkvinna stupikvarten
tycker jag är lite ..hjälplöst
det är att låta någon annan ta ansvar för ditt liv.
magkänsla har jag..intuition
rent av mer än intuition
jag är `sykisk *ler*
penke
I vår närmsta stad har vi en liknande butik, som den penke beskriver…bara att gå in och fråga kvinnan bakom disken…det är hon som är "spådamen". Där kan man handla Tarot-kort, rökelser och en massa andra finurliga saker…
Det hon berättade för mej, slog aldrig in…
Ja nog skulle man vilja kunna se in i framtiden ibland men tyvärr, men vad vet man kanske det är tur att man inte kan!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 6
"Verkar som det är mer inne än någonsin, med det övernaturliga och spådomar…"
Så verkar det vara. Frågan är ju tyvärr då om inte det öppnar upp otroliga möjligheter för folk som är oärliga.

#11 För oärliga människor finns alltid "möjligheter"! Det verkar så iaf.
Jag tror att vi nu börjar se effekten av det vanliga fenomenet när fler och fler talar öppet om saker och ting. Då törs ännu flera berätta om att det tror/är på samma sätt.
Det är alltid jobbigare att vara bland "de första".
Det är obegripligt att folk tror att det går att spå i framtiden.
Framtiden bestämmer vi själva med vilka val vi gör - åtminstone med sådant vi kan påverka själva.
Vad är det för mening att leva om allt redan är förutbestämt och vi bara kan åka med i baksätet?
nej det är vi själva som sitter bakom ratten och styr - eller inte styr - vilket vi än väljer så är det ingen annan än vi själva som bär ansvaret.
Skönja det som finns i dimridån är oss alla begåvat bara vi själva vill se det 
Jag har inte några förmågor alls.
Min mamma som kommer från Finland har nog lite grand. Hon har alltid vetat i förväg när det hänt något dödsfall i Finland. "Nu har någon dött" brukar hon säga och så kommer det ett telefonsamtal och bekräftar det hela.
Det är om att se "det övernaturliga" (andevärlden) jag skrivit om i mina inlägg #1 och 12, inte om att sia om framtiden för där tycker jag som Maggan.
# 13
"Det är obegripligt att folk tror att det går att spå i framtiden."
Skönt att du tog det, så jag slapp. 
#17 Fast många har sett framåt och fått rätt i efterhand
typ Nostradamus osv…
Ni får kalla det tur eller vad ni vill
för jag får tro det jag vill *ler*
/kram Spanaren
# 18
Nostradamus och hans profetior var så vaga att vem som helst kan tolka dem precis hur som helst.
Sedan när det gäller de som har lyckats "förutspå" saker, så är det nog helt enkelt en fråga om konfirmationsbias. Man ser bara träffar, och bortser från missar.
Om jag skulle sätta mig ned och "förutspå" hundra olika saker, skulle jag förmodligen (av ren slump) träffa rätt någonstans, eller hur?
Och det är så det fungerar med dessa "siare." Det brukar kallas för The Shotgun Approach. Ju fler gissningar, desto större chans att träffa rätt någonstans.
Och människor som tror kommer då gladligen att lyfta fram dessa träffar och bortse från alla missar, (även fast missarna är i en enorm majoritet.)

Jag tycker att det är skönt att allt det gamla seendet som inte alls var något märkvärdigt förr äntligen får utrymme igen.
Vi har tappat bort en hel dimension i vår verklighet, inom sociologin kallas det avmystifiering, och det är på tiden att den dimensionen blir synlig igen.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
# 20
Jag tror det snarare är så att den moderna vetenskapen har gett oss bättre förklaringsmodeller till vår omvärld än vad vi haft tidigare, och vi har därmed lyckats falsifiera en stor del av all vidskepelse.
Så jag tror inte vi har förlorat någon dimension. Vi har nog bara insett att den aldrig fanns på riktigt.

Det är ju tur att det finns mer än ett sätt att se på verkligheten, så att alla får ha sina tankar om tingens ordning 
#19 Du får tro precis på det du vill, utan att jag eller någon annan ska tvinga dig att tro på något, som känns fel.
/kram Spanaren
#23 Jaa, eller hur! Det är så himla skönt att vi har ett fritt samhälle och ett (ganska) fritt val.
Här på Livskvalitet försöker vi inte "pracka" på någon, något iaf.
Nej och tack och lov för det!
Var och en är lycklig med sin tro.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi här iNorden har inte kommit halvvägs så långt som andra kulturer..
Det där att vi har energihöjning tror jag inte så mycket på…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#25…
Jag siar i varje fall att söderut,särskilt skåningarna kommer att få problem med skörden i år. Stora problem.
Om några månader får vi se om jag hade rätt.
# 28
50/50-gissningar är grymma om man ska försöka sig på en karriär som siare.

Tänker inte göra någon karriär alls, det är bara en kul grej! 50% logik 50% intuition
Halloo!!
Ingen som orkar är intresserad av o se på min lilla film.Om olika ritualer.
Ritualer är ju något som jag håller på med.
Ett ord som jag tycker rymmer rätt så mycket….
Din "lilla" film är 50 minuter lång chik
.
Men jag har sett lite av den och det var spännande. Men jag vet inte riktigt vad jag ska kommentera… jag håller inte alls på med ritualer (tror jag) och kan ingenting om det. 
# 31
Jag tycker också filmen var intressant. (Men har inte sett hela.) Är det någonting speciellt du vill diskutera med den?

#31 Jag har inte kollat chik… är rätt ointresserad av filmer på nätet 
Ritualer håller nog alla människor på med mer eller mindre. Vi har ju ritualer kring våra morgonrutiner, när vi ska sova, vid födelsedagar och andra högtider. Det kan handla om att vi måste skölja salladen på ett speciellt sätt eller skala potatisen si eller så.
Små saker som gör livet välbekant och tryggt. Ritualer är även medvetna handlingar som gör avslut eller start på saker.
Jag har kört igenom filmen lite hastigt eftersom den är så lång. Inte mycket jag känner igen Chik. Jag har inte varit i Bolivias berg heller, men andra sidan som de pratar om är Chile och jag har hört om( mänskliga offer)men vet inte om det är sant,jag trodde inte på det.Cocabladen de tuggar är mest för att orka med höjden, luften är väldigt tunn däruppe, men gör också att man pratar mycket. Jag har bara sett höns som offergåvor. Såg heller inga sådana präster på min tid.
# 11
Att försöka framstå som synsk, är en stor industri som omsätter flera miljarder kronor…sk Cold Reading
man framstår som synsk, genom att göra påståenden som verkar mer specifika än vad de egentligen är. Påståenden som får personen, att framstå som synsk…
Källa "Internet"
Mycket intressant ni skrivit i denna tråd…
Ritualer.Det är ju namn på något som vi gör lite till mans.
o detta är en Engelsk Präst som åker runt o ser på olika mediala saker…
Heling. utdrivning av Demoner en man som är på ett fängelske o har full koll på Fångarna.Prästen är helt fasinerad av hur han kan ta mäniskor o få fångarna o göra som han ber.Då pratar vi om fängelse celler med så mycket fångar.
Vad jag vill komma!!
Jo att vi här i sverge har inte så mycket o komma med när det gäller magi, medial, om man ser på andra länder som har det för att orka överleva….
Sen så har dom som vi hade här som jag kommer ihåg.Man gav det man hade i betalning om man hade något..
Som Dala lama tror jag nog också går gratis på sina pilgrimsfärder för att hjälpa själar som behöver ha tröst.
Sen Barsilona Har ju UFO
. Intressan staden är bygd på 1950talet för att ta i mot Rymdskepp-Hemska tanke.O sermonier för utomjordingar o överste prästen är en Kvinna.
Ja,Ja Ville bara visa något som jag tyckte var intressant.
Om vi nu skall prata om Siare o annat intressant…
Prästen var en uppen o guds trogen man.Inte ofta kristna mäniskor är så uppna för annat än sig själv..
Vill bara säga i slut klämmen, att jag har en ängel brevid mig som är den som skriver.Jag bara för händerna..
Säger som min kära granne Gunilla 
ja jag var imponerad av prästen! snacka om öppen för andras (okristna) sanningar - sensationelllt! 
Maggan Tack. Det var något som jag ville få fram.
Han är bara så kristen.Helt i något med respekt för andras tro..Ödmjuk…
Tänk om vi-Jag kunde komma så långt i min utbildning som mäniska att jag vilkorslöst kan respektera andra
ja ödmjuk är en bra beskrivning!
Jag har sett andra program på TV där en engelsman ger sig ut i bushen för att leva med naturfolk och lära sig deras sedvänjor. Han är likadan - han skulle aldrig försöka lära dessa människor något - det är han som lär sig av dom. fy fanken vilka ritualer han har fått gå igenom! Jag beundrar hand mod 
Tribe heter programmet. På BBC Knowledge.
Här kommer en video från Paraguay, Här har jag varit längst tid men Shamanerna och det är dem vi hjälper nu.
Oj vilken text det blev.. sonens sambo är på msn just nu och hon är i närheten av den platsen, ska höra om hon kan skicka något material.
Ja eloge till prästen, han var verkligen en härligt person. Väldigt ödmjuk.
Tack Maggan.
Cristine!!!!Ja. Tänk om det fans en Liten möjlighet o få något…….
Vilket slit dom har. Nu är jag ju inte så slängd i Engelska men medecinväxter förstod jag. Men var det en växt för canser???
Javisst Chik, där finns växter för cancer , diabetes , malaria och mycket mer, men de bränner och skövlar skogarna så dessa plantor som är så värdefulla hållr på att försvinna.
# 46
De säger att det kan finnas sådana växter. Det är alltså bara ett helt hypotetiskt påstående. "Maybe in this plant or that herb, there might be a cure for diabetes."
Jo men stevian kommer ju därifrån och de tror den har de egenskaperna.
#47 Det beror nog på att de inte får säga att det botar utan de måste skriva kan bota.
Jag har för mej att det är i columbia de forskar om växten och kommit fram till att den kan hjälpa emot diabetes och vissa canserarter. Jag tror jag läste det i en tidning därifrån.
Stevia är väl sötningsmedel?
Japp
# 49
Varför skulle de inte få säga att det botar cancer och diabetes? Om det nu gör det?
# 50
Stevia är en planta som användas som sötningsmedel. Jag har väldigt svårt att tro att någon är av uppfattningen att dessa plantor kan bota varken cancer eller diabetes. Var har du läst det?
Däremot påverkar inte sötningsmedlet blodsockret, så det är fritt fram för diabetiker att använda Stevia. Kan det vara det du har läst?

Jag brukar läsa om forskning som görs i olika universitet i Sydamerika och Spanien och i deras medicinska tidningar.
Jag vet mycket väl vad som står skrivet om den. Jag har använt stevia i många år och fått plantan direkt från Paraguay. Har själv kokat dem till sötningsmedel.
Det var också många som inte trodde på att olivolja kan bota cancer.
Tror du på mej om jag säger att bakpulver botar cancer.?
# 54
Hur har du då fått för dig att stevia kan hjälpa mot cancer och diabetes? Finns det några medicinska studier?
Och att olivolja skulle kunna bota cancer? Var i hela fridens namn har du hört det?
Jag lägger in fakta i morgon. Nu kommer jag inte åt dem för dottern sover där.
God natt.
# 57
Låter bra det. Lova mig att det inte kommer någon "fakta" från Annika Dahlqvist eller Sanna Ehdin bara.

Heeeeehe… Olivolja
Rönen kommer från Universitet i Granada
# 59
Nu kan jag tyvärr inte läsa spanska, så jag har svårt att avgöra vad som står i de artiklar du länkar till. Så du får hjälpa mig. Har man gjort dubbelblindstudier? Har resultaten granskats genom peer review?
Det skulle också vara hjälpsamt med källor på svenska eller engelska som kan styrka dina påståenden om att stevia kan hjälpa mot cancer och diabetes, samt att olivolja kan bota cancer.
Terry, alla mina artiklar är utländska men du har ju ett översättningsprogram från Goggle.
# 61
Googleöversättningar brukar oftast bli oläsliga, tyvärr. Om du vill får du gärna hjälpa mig och ge mig "andemeningen".
Jag tror inte jag har någon större lust att hjälpa dej efter att ha blivit kallad spridare av idioti. Du kan själv gå in på Universidad de Granada och läsa eller här
Här sätter jag stopp och förlåt än en gång Sisa att vi tog över din tråd.
# 63
När man tar såna här påståenden (om olika saker som ska kunna "bota" cancer) och gräver ända ned till roten, brukar man tyvärr inte hitta speciellt mycket av trovärdig karaktär.
Oftast är hittar man bara kvacksalvare som inte tycks ha förstått en så pass grundläggande sak som att cancer inte är en sjukdom - utan att samlingsnamn för flera sjukdomar.
Så också fallet här. Det blev en återvändsgränd. Lite trist för alla stackare som ligger och tynar bort i någon cancerform.