Zzzzz...
Vi sover dåligt i de bästa av sängar, och aldrig har det pratats så mycket om hur dåligt vi sover…
Är det tankarna på avbetalningarna på vår sköna säng som gnager…eller vad är det som avgör hur bra eller dåligt vi slumrar…
Jag sover bra för det mesta.
Jag tror att om vi reder upp bekymren i vaket tillstånd, får i oss bra mat, får tillräckligt med frisk luft och motion så sover vi bättre och med bra samvete!
Jag har förmånen att alltid sova bra det är lite värre att komma ur bingen i stället 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag sover som en stock i min Tempursäng, inga problem med avbetalningar jag köper inte på avbetalning utan sparar ihop till det jag vill ha det lönar sig i längden
Här bestämmer mina katter hur länge jag ska sova.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har nog inte sovit en hel natt sedan 1995,vad jag vet i alla fall
…eller jo föressten jag sov som sjutton dom ggr jag varit nedsövd
.
Man går ner i skov av trötthet ibland,men oftast går det bra,man lär sig leva med sånt också
,drömt har jag inte gjort på många år,jag hinner väl inte börja drömma förrän jag vaknar igen hahaha…
Här kommer jag då då som är helt ute o cyklar
Mina tankar om mig själv o mina sovvanor är att jag rör mig alldeles för lite, är inte tillräckligt trött…
När jag aktiverar mig o rör mig så sover jag som en stock zzzzzzzz.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Sover också som en stock om jag varit ute o rört på mig ordentligt på dagen, och gjort av med alla tankar som finns i huvudet. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Tillhör de som bara behöver lägga huvudet på kudden sen kommer John Blund 
Men jag rör mycket på mig, har en skön säng och inga avbetalningar 
Zabelle

Jag tror att många som har sömnproblem även har grubbelproblem. Tankar som rusar runt och stör förmågan till avslappning.
För min egen del blev sömnen fantastisk när jag började med meditation/avslappning på kvällarna. Och nu sover jag, enligt min egen syn på det, kanonbra! Sedan att man vaknar minst varje gång man vänder sig pga trasighet i kroppen är ju en annan sak 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
9,Precis jag blir ju stel och får kramper om jag ligger för länge,så att frisk luft hjälper till är sant,jag somnar in lättare men natten blir som alltid densamma
Jag tror som #1
Sedan ska man inte ha för varmt i sovrummet och se till att man har en säng av rätt hårdhet. Bra kuddar och täcken som man trivs med tror jag också är viktigt.
Extra bonus är förståss en sängkamrat man trivs med också, men jag har hört rykten om att man kan sova bra ensam också.