Fredag!
Jag säger som Chik. Det käns bra när det är klart!
Tycker det är skönt att sätta sig o njuta med en kopp kaffe när det är klart. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#3 Brukar ta en kopp före också…och lägga upp taktiken! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 4
Att planera sin städning var ingen dum idè…
ännu bättre att göra som Chik, och förenkla det hela…
Lite ängladamm ska det nog allt va 
En blåsig dag är det bara att öppna dörrarna så det blir tvärdrag.
Antingen blåser dammråttorna ut eller också ligger de lättfångade i nåt hörn! 

Det var verkligen sant #0!!
Jag avskyr att städa men är så nöjd och glad när det är gjort! Sitter här och laddar innan jag ska dra igång…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag behöver nog många para plydrinkar för att städa för det avskyr jag. Skulle behöva hjälp!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#9 läs #7:s svar … jättekul *gapskratt* /kram Spnaren
Jag har röjt undan och det är skönt när det är klart….mina undulater skräpar ner så hela tiden. Har snart en hel dunkudde på oplockad undulat..ekologiskt.
Kramiz
Städa är inte så farligt om det bara var dammsugning. Men det är alla prylar som ligger och dräller överallt som är så tråkiga att lägga på rätt plats. Det tar halva dagen bara det. 

#12 Hm känner verkligen igen det… man lägger flera timmar innan man ens kan börja städa!
Jag har därför infört plock-plikt varje torsdagkväll. Visserligen orkar jag inte genomföra det varje gång men jag försöker. Det innebär att alla i familjen får plocka undan allt de lämnat, slängt osv runt omkring sig i huset.
Så på fredagen är det avplockat och rena ytor och bara att sätta igång och städa! Det har förvandlat städningen från ett helvetesgissel till en helt okej och ganska kort stund 
Städar ni alltid på fredagar…som man gjorde förr ?? Städa, städa varje fredag också varje jul…det tycker jag är kul…

#14 Ja jag städar varje fredag. Samlar det ihop sig mer än så orkar inte min kropp, så det är en överlevnadsstrategi 
# 15
Ta det lugnt med städningen bara! 

#16 Absolut!
Och i och med att jag städar så pass ofta och har infört plock-tvånget så blir det inte alltför krävande.
# 17 
…Jag tycker om,att städa.Hadde den som min yrke
länge sen…den tiden när dom kallat en för lokalvådare.Jag vet inte var dom kallar en nyförtiden
När jag städar så gör jag lite annat mellan varvena…tex.kan sätta mig ner o måla,sy,läsa o sen städa igen..men oftas dansar jag runt min lilla stygan o städar fädigt o sen bara njuta av livet,att jag får vara med i dag också.
När man har djur blir det såååååå mycke annat juks,att man måste åtminståne damsyga ofta o tvätta golv,annars är faran,att strumpor fasnar
Med 3 katter och en hund stor som en ponny som springer ut och in, så sliter det på dammsugaren!
Men dammsuga går an…gå med dammtrasan är tråkigare! 
# 19
Du får gärna komma hem till mej och städa om du vill…..
Städa idag? Nej.. det blir panikstädning om det kommer främmat annars får det va'.
Fredag.. härligt! Kör på kaffe och njut av solskenet.
Mmmm städa är mycket tråkigt… ska göras så lite som möjligt 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag städar när andan faller på..fast ibland måste man göra det utan andan och de é jöbbigt….
Jag gillar att städa
Det är ju tur för resten av familjen gillar det inte alls. 
Zabelle