Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 405 ggr
penke
0

Webbläsarvalet..?

är det något att välja på,egentligen
jag har ju windows från start
bara hört om alla andra ska vara så bra..

Jag har inte hunnit läsa på om de andra
bara valt att "vänta"

¿ är det någon som bytt ?

penke

Cristine
0

Jag har windows xp hade Vista förut men gillade den inte.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

ANNIA
0

penke jag har inte bytt nu. Utan jag haft andra webläsare under många år. Från början hade jag opera för jag har aldrig gillat IE riktigt.

Sen när jag blev medis på support förra året så ladda jag även ner Firefox så att jag skulle kunna kolla av fel med den. Idag kör jag nästan jämt med Firefox för jag tycker den är bäst när det gäller dom funktioner jag vill ha.

Sen bara för ett par veckor sen så ladda jag även ner safari för jag ville kolla en sak.

Så jag har fyra stycken installerade på datorn och det har jag laddat ner innan det kom som val via uppdateringar, sen kan jag använda flera av dom samtidigt beroende på om jag vill vara på flera olika ställen på nätet på samma gång.

En sak när det gäller andra webläsare det är inte alla sidor på nätet som accepterar dom fullt ut. Tex banker kan komma upp att man använder på egen risk.

När det gäller firefox så kan det på vissa sidor komma upp att man inte har senaste flashplayer installerad fast man har det.

När det gäller hastigheten när man surfar så är väl explorer av och till lite segare men för det mesta är det ingen större skillnad på dom olika som finns. Så om man trivs med explorer och tycker den funkar för ens behov så finns nog ingen anledning att byta.

Om man laddar ner nån annan och provar så ska det ju bara vara att avinstallera den i så fall. Så är det med dom jag laddat ner i alla fall och jag utgår ifrån att det ska vara lika även med dom man kan ladda ner via valet.

Hoppfull
0

Jag har både IE och Firefox, men använder nästan uteslutande FF. iFokus fungerar asdåligt med IE för mig.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

fotokrafs
0

Jag har inte Windows i min dator. På min första dator dock, men jag tror inte att jag använde IE särskilt ofta.. när jag väl laddat ned Firefox var det den som gällde. Nu har jag Opera och Firefox, och använder mer än 99% av fallen Opera. För mig är Opera smidigast men visst med tillägg kan jag gör Firefox roligt också..

Branneli
0

Jag har både explorer & firefox….

Min son fixade firefox…när jag gnällde att explorer var så seeeegt.

Firefox  är snbb & alert Kyss

Anders 50
0

Kör med IE 8. Fungerar bra.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Har firefox och Safari

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

penke
0

Tack för många komentarer o synpunkter..

efter jag skrivit mitt inlägg kom jag på att jag hade i en tidigare datormaskin två olika webbläsare
det var en tio-tolv år sedan ..
när Grinden(mr gates) fulade omkring som "värst",
många ..sympatiinstalerade Netscape

den funkade bra,men den datormaskinen orkade inte mer bägge
jag hade glömt av att man kunde ha två olika samtidigt
numera har jag lite mer datorkraft :- )

lite fördommar har jag
att många andra program är med för datanördar/kunniga
framförallt Linux
men även firefox o ophera ..

vid nästa start ska jag läsa på lite mer omk de olika allternativen :- )

penke

[peter54]
0

Jag använder mest Firefox, men vi har Safari också.

Systemet är MacOS X "Snowleopard"