Egendomligt.
Jag har suttit i mer 3 timmar och försökt komma ut på nätet,tidvis har det gått men sedan har jag åkt ut igen. Det gick väldigt segt emellanåt. Då tog jag fram comviq surf stick som jag köpt och installerade det.Omedelbart kom jag ut men inte på sticket för där hade jag inte satt in koden än!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja, ibland funkar det bara man börjar ta tag i saker & ting, utan att man slutför.
Inte mycket att klura vidare i…..men fascinerande 
Hoppsan!!En kompis.. Jag brukar också bli ut kuttad..Grattis!!
Tekniken är ju så bra. När det fungerar.Jag blir deppig när jag inte får bestämma själv när jag vill komma ut på nätet.-Inte min Data
Lena.P är jag i verkliga livet.
Egendomligt hur det kan vara….det är inte alls många år sedan vi inte hade datorer lite till mans (kvinns)

Mobiler & datorer…..i var mans hand/knä numera…..
Bara 20 år sedan var det en lyx.
#4 Man vänjer sig fort vid att bli nådd och kunna nå folk alltid.
Fick nästan panik när jag upptäckte att jag åkt till stan utan mobilen i förra veckan. Tänk om det hände nåt hemma och de inte fick tag i mig… Så tänkte man inte för 15 år sedan.
Zabelle

Tror ni att det är en positiv utveckling att vi alltid kan vara tillgängliga?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag tror att vi får välja att stänga av.
Många är stressade av att det ringer/ plingar mail…..
Koppla bort eller stänga av…..många ser inte den möjligheten, tyvärr…
Hoppfull..Nää!!Kan tycka att det är för mycket.Posetivt-Nej.
Nu blir jag säkert skinflådd.Men när det är strömavbrott o man inte har någon teknik.Vad lätt man blir….Säger jag som blir skogstki om jag inte får igång datan.
Två laster har jag nu….
Data-Cigg båda negativa-ger inte så mycket…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det är både och. Jag måste ha min mobil med för att jag åker alltid taxi så jag måste få tag på dem och de på mej. Det är väldigt få personer som har mitt mobilnummer. Datorn ja..vad säger man om den
för tre år sen skällde jag på min son för att han satt hela dagarna framför datorn
..jag skulle då aaaldrig kunna sitta framför den apparaten så där.

Fniss, ja jag tror att alla former av sociala media är bra men vi har som människor svårt att begränsa oss.
Tack vare mobiltelefonerna till exempel så kan vi inte ens längre tänka oss vilka katastrofer det skulle bli om vi inte kunde bli nådda omedelbart och överallt. Något man inte ens funderade på för bara 20 år sedan!
Jag är egentligen inte ett dugg intresserad av varken dator, eller mobil…ett nödvändigt ont, som jag bara använder i nödfall…så gammalmodig är jag!
Men jag börjar vänja mej…utan datorn hade jag heller inte er…skulle jag inte klara mej utan…utvecklingen har gått framåt, även för mej…om man jämför med ett år sedan…
Nu går det som smort!
Äntligen!
Nu har jag fått ont i huvudet i stället.
# 12
Ingen bra dag för dej idag, Cristine…
När det gäller mobiltelefon så är jag kanske udda. Har två stycken men använder dom knappt. Brukar ha nån med mig när jag åker nånstans, men inte för att andra ska kunna nå mig utan för att jag ska kunna ringa ifall det händer nåt så jag behöver hjälp.
Och det är ytterst sällan jag ringer till någons mobil. Är dom inte hemma när jag ringer så ringer jag senare.
Datorn, ja det är en annan femma. Har två stycken och sitter vid datorn mest hela dan. Endera ute på nätet eller så spelar spel eller skriver eller nåt.

#14 jag är som du…. jag avskyr dessutom mobiltelefoner och använder den jag har så sällan som möjligt.
Nu har jag ju två söner som enbart har mobil så vill man få tag på dem har man inget val, men i övrigt avstår jag från att ringa folks mobiler så mycket jag kan.
Ja har dom bara mobil så har man ju inget val. Annars har jag svårt att förstå det där att folk ringer till mobilen när dom inte får svar hemma.
Är man inte hemma så är man ju oftast upptagen med nåt annat, sen vad är ju olika. Ändå så ska det ringas till mobilen. Oftast är det inget viktigt så varför kan det då inte vänta till senare.
Sen en sak som jag ibland blir lite sur på. Om jag är med nån och dennes mobil ringer. Ok att den svarar, men jag tycker att den då borde säga. Du jag är upptagen nu kan jag ringa upp. Men oftast så börjar dom prata med den som ringt, då brukar jag tacka för mig och gå för den anser ju då att den som ringt är viktigare än jag så då får den väl prata med den då.
Flera gånger har jag varit med om att jag sitter och talar i den fasta telefonen och så ringer mobilen. Senare när jag någon gång talar med den jag sett ringde mobilen, säger den personen att jag ringde dig men det var upptaget, så då ringde jag mobilen men då svarade du inte!
Tror dom att man ska lägga bara för att mobilen ringer.

#17 Hahahaha, ja det är verkligen märkligt resonemang!
Håller med om att det är oförskämt att sitta och prata i mobilen när man pratar med någon annan!
Ja hur kunde vi klara oss förr?
I mitt yrke, långt ute i skogarna, kunde vi ändå få tag på reparatörer och reservdelar, lotsa ut drivmedels-bilar och allt mellan himmel och jord!
Allt flöt bara på och jag minns inte att det var något större problem.
Behövde man ringa var det bara att åka till närmsta hus (fanns gott om boende ute i skogarna på den tiden) och låna telefon.
Visst tog det lite tid, men tid hade man gott om förr..inte som nu!
Men nu…har man ingen täckning för mobilen eller datorn så är man ju helt handikappad!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
ja brukade alltid ringa till folks hemtelefon först och sedan nöja mig med det. men då säger dom i stället; varför ringde du inte mobilen?!
Hur man än vänder sig så har man svansen bak 
Datorn gillas! Jag använder den främst nu till att få fram information, ibland läsa och skriva på forum. Senast tiden dock mindre tid i forum.. finns så mycket annat man vill göra också.
Jag vill inte vara tillgänglig, så jag undviker kolla mejlen, chatt och har mobiltelefonen nästan alltid på ljudlöst. Gillar min mobil ändå, bra att ha ifall att..
Jag tycker att det är bra med mobilen. Den ger mycket möjligheter som inte fanns förut. Jag räknade på det och jag har haft den en tredjedel av mitt vuxna liv och jag har mycket nytta av den, mest använder jag sms. Pratar passar jag på att göra när jag är ute och går. Vi funderar nästan på att ta bort vår fasta telefon, det är nästan ingen som ringerr till den längre mer än försäljare och min moster. Mobilen går att stänga av. Det gör jag alltid på kvällen. Behöver jag ha tag i någon sent skickar jag ett sms. Är det ok om jag ringer? Den fasta telefonen stänger jag aldrig på samma sätt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet