Hjärtat
Min man kallade mig för Hjärtat när vi började ha sällskap för snart 36 år sedan!
Nu kallar han mig Gumman!
Vad har eller hade din respektive för smeknamn på dig?
Cariño!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Min man kallar mig för Gret - en förenkling av mitt namn som inte är så vanlig. Men han är ju inte svensk heller 
Samma som ditt Jeremina…Gumman…gulligt, eller hur…
Min särbo säger faktiskt Älskling.
Det är en ny upplevelse för mej.
Men trevlig.
#1 Carino vad elegant Cristine! 
#2 Gret har jag aldrig hört då min mamma heter Margareta men kallas ju som du Maggan. Jag har dock en släkting som de då kallar Maggie. 
#3 Gulligt är bara förnamnet 
#4 Älskling är ganska vanligt och ska man säga det så ska man verkligen mena det också
det måste kännas härligt för dig!!
ja fast min man är ju inte svensk, Maggan ligger inte bra i hans mun. Dessutom ropade alltid den Filippinske (eller var det Indonesiske?) stewarten på båten han jobbade på maggan när det vad dags för mat. Det betyder att maten är serverad 
#6 Då blir det ju annorlunda förstås när de har ett annat språk 
Maggan=maten är serverad *hihi* då tänker jag på att min mamma är urusel på att laga mat 
hihi 
Men jag är så duktig på att laga mat då jag brås på farmor *mysigt* och inte mamma 
Min exman hade en hel hoper smeknamn på mig. Trollet var det vanligaste. Sedan blev det Ekorre, när jag stod och borstade tänderna. Han tyckte jag liknade en sådan då. När jag gnuggade mig i ögonen, blev det Tvättbjörn. Det nästan rörde honom till tårar av någon anledning.
Min nuvarande kallar mig - ingenting alls faktiskt
. Jo, Rebell kanske. Han brukar garva åt mitt lite rebelliska drag, och att jag inte är typen som lydigt rättar in mig i ledet… 
Kärt barn har många namn!
Du kallar dig bergspuman och då tänker jag på mina grabbar och deras kompisar när de var tonåringar så kallade de tjejer som de tyckte var snygga för: Pumor 
Då är jag också en rebell men bara ibland beroende på vad det handlar om!
Min man kallar mig Tötan. Ibland har det hänt att han sagt troll-tötan eller något annat. Mitt namn säger han aldrig.
Han kallas Töten, men jag brukar även kalla honom Älskling. Johnny funkar också.