Gå ner i vikt.
Det har kännts hopplöst att sitta här hela vintern och se vågen visa mer och mer. Nu kan jag äntligen röra på mej riktigt så nu ska det bli av. Det hjälper inte att äta riktigt om man inte kan röra på sig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Gå ner i Vikt!! Bara o låta bli o Äta.-Inte svårt.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kanske inte behöver gå ner, men ska försöka få upp flåset och forma kroppen lite.
Som det är nu finns det alldeles för mycket daller på endel ställen.
Jag vill försöka med mer muskler… lite mer, något kilo eller så. Jag är ju så överrörlig så jag behöver dem för att hålla ihop min långa kropp.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har några kilo som jag vill bli av med. Tänkte börja gå med stavar en gång om dagen också förutom promenaden med Silver. Sen försöker jag låta bli att äta mat med kolydrater mitt i veckan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Hmm, i mitt fall gäller det bara att tänka på vad jag stoppar i mig. Men det brukar lösa sig rätt naturligt när det blir varmt ute, då är man inte lika gottesugen längre =).
#1 Bara och bara, nej Chik det är inte så lätt. Jag har en man som köper gottefika till kvällen varje dag - och jag har fortfarande inte hittat någon karaktär bland annonserna - trots att jag letar varje dag… ;)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ni har tur om ni har det så att det "bara" är att äta mindre för på mig funkar det inte ett smack!
Det är tyvärr inte så enkelt som att bara man äter "rätt" så går man ner i vikt. För många, kanske de flesta är det så, men inte för alla… tyvärr!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har slutat att ställa mej på vågen…
Det som funkar för mig är att äta rätt, vilket är LCHF. jag har gått ner utan att röra på mig mer än vanligt. Det är inte mycket men jag märkte att byxlinningen släppte greppet om magen redan innan första veckan hade gått. Nu känner jag mig lite lättare för varje dag.
Men givetvis ser jag fram emot en snöfri tillvaro. då blir det mycket mera promenerande och då räknar jag med snabbare reslultat på vågen också.

Jag hade säkert mått mycket bättre om jag kunnat laga den maten jag själv vill äta - men det funkar liksom inte när man har en man som på allvar tror att det är skadligt för kroppen med grönsaker, fullkornsprodukter, fisk och annat nyttigt…
Säger som Maggan, det blir dessutom lättare när det bilr snöfritt och jag kan komma ut i min älskade skog =)
"Du har alltid två val"
Jag vill gå upp i vikt! Främst i muskler men även lite i fett, tack. Gjorde några armhävningar och situps igår för att testa… i dag har jag träningsvärk. 
Funderar starkt på att skaffa stavar. En träningscoach vore ju en bra idé också, en spark i arslet så att det blir mindre snack och mer verkstad. 

Jag tror att jag skulle strunta fullständigt i vilken metod det var om det bara fanns en som funkade 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
ja fast jag börjar faktiskt bli tuffare och tuffare med det. Det händer flera ggr i veckan att jag äter min egen mat. Sedan köper jag falukorv och köttbullar som dom andra får göra vad dom vill med.
Alla sätt är bra utom dom dåliga 

#12 Jo, det är ju så man får göra =) Ibland äter jag och tonårstjejerna min mat så får mannen och lilltjejen fixa eget… ;)
"Du har alltid två val"
Det är inte lätt, när det är svårt. (Säger ofta min son). Många kämpar går ner i vikt, och jag är en av de, som kämpar behålla vikten ens så som den är. Den går bara hellre neråt än uppåt.

Här har ni en till som kommer att ge sig in i fajten….
Chic….Ja det är ju bara att låta bli att äta…Hi hi hi
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!