Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 910 ggr
Cristine
0

Är du sentimental?

Berätta!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Det är nog lite olika, beroende på "dagsformen". Men för det mesta är jag det när jag träffar på en vän, släkting som jag tycker mycket om och inte träffat på länge. Eller om jag hör en speciell låt eller när någon fått barn eller….

Elpida
0

Jag är nog inte jättesentimental, jag har en förmåga att sällan se bakåt och glömmer lätt det som varit. Något jag ibland kan tycka själv är konstigt. Men visst drabbar sentimentalismen mig oxå, särskilt med gamla sånger…=)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
0

Jag är sentimental, vid bröllop, dop och när jag hör en speciell låt.

När jag träffar och sen måste skiljas från en kär vän eller släkting som jag inte kan träffa så ofta.

Bergspuman
0

Jag är väldigt sentimental trots min kanske lite karska yta…

Gråter av vacker musik.

Suckar över vacker konst.

Ältar händelser, hur de skulle ha kunnat sluta annorlunda.

Skriver dagbok om romantiska möten med min älskling, och läser dem för mig själv sedan Skäms för att frossa i romantiken…

[MargaretaA]
1

jag blir sentimental när jag kolla i gamla fotoalbum eller annat som väcker fina gamla minnen. Eller är det nostalgi kanske?

Hoppfull
0

att man är känslosam, framför allt för gamla minnen från förr i tiden, och ofta även en viss längtan tillbaka dit. Till exempel kan man bli sentimental då man ser någon eller något man inte sett på flera år. Fr. wikipedia

Njae, jag har inte så mycket sådant gammalt som jag går och längtar tillbaka till.

Men känslosam kan jag bli, särskilt efter något glas vin.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Jag är nog rätt sentimental…mest av lycka tror jag. Då jag ser andra människor bli lyckliga…då blir jag sentimental. Eller om jag ser en bra film…Flört

AnnL
0

Blir sentimental vid bröllop o till vissa låtar.

När jag träffar släktingar eller vänner som jag inte sett på länge och ska skiljas igen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Asta]
0

Med den beskrivning som finns i #6 är jag inte sentimental. Jag tittar i princip aldrig bakåt. Men jag kan vara lite gråtmild i vissa situationer. Vacker musik, om jag ser en vacker utsikt eller något annat riktigt, riktigt vackert. Jag får oftatårar i ögonen om jag ser en känslosam film eller något sådant Jag har märkt att det blir värre med åren.

Mads
0

Jag är lite inne på det Gunilla beskriver att det är något beroende på dag till dag och hur man mår. Men visst är jag sentimental. Bara att tänka på förlossningen och första gången jag såg min son kan få mig att börja storlipa, likaså när jag fick första leendet från systerdottern osv. Härliga minnen kan visst väcka mycket känslor hos mig.

Amor Vincit Omnia

Indiania
0

Jag är sentimental av allt möjligt.Musik och film, gamla vänner och foton etc.

" Var nära naturen - var när dig själv "

inisklo
0

Gråter…..JAAAAAAA…det är jag o ibland det kan bli lite jobbit också.Jag är så himmelens känslig människa,upplever allt mer i känslor o inte alltid som förståndet är med..hmyyyyObestämd

jag kan inte förklara det riktigt,men som iblad behövs,inte mer än ,att jag känner mig så glad o lycklig o om jag har nån,att dela med dom känslor så kan jag Gråter

Branneli
0

Hrmm, sentimental för mej är åt det ledsna hållet &

nostalgi det roliga…av gamla minnen

Jag är åt det nostalgiska hållet Obestämd

[Jeremina]
0

Ibland är jag väldigt sentimental det beror på vad som har hänt under dagen eller hur jag mår i övrigt!

chik
0

När jag hör viss musik….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Elpida
0

Hmm, jag måste revidera mitt förra svar. Tänkte först mer på ordet nostalgisk tror jag när jag svarade…

Jag kan vara väldigt sentimental. Jag är tjejen som kan sitta och lipar till en vacker dans i So you think you can dance /Let's dance… älskar att sätta på vacker musik och grotta ner mig - just nu är det Sade - kan bara sitta och "vara" i låtarna.

Musik och dans är framförallt det som får igång mig - men film är inte lång efter…eller bara en helt vanlig vacker dag - just för att den är så vacker…(ja ni ser, min man har det inte lätt runt menstid….) =)

"Du har alltid två val"

[peter54]
0

Jag vill nog säga ungefär som Gunilla att det beror på dagsformen. Om frågan hade varit om hur "känslosam" jag är istället för sentimental, skulle svaret ha blivit oerhört känslosam.

Jag kan falla i gråt över sånt som varit ibland, exempelvis vid minnet av min bortgångne lillebror, men jag gråter mycket mer över saker i nuet, exempelvis när barn far illa, eller bara en sån enkel sak som att läsa berättelsen om Herr Muffin.

Därför skulle jag säga om mig själv att jag är måttligt sentimental, men mycket känslosam.

Elpida
0

#17 Jag slog faktiskt upp ordet sentimental och där ingick även känslosam som synonym =)

"Du har alltid två val"

[peter54]
0

#18 Ja fast sentimental handlar mer om sånt som varit, inte sånt som är nu eller i framtiden.

Om man läser detta i länken så stämmer det bra med hur jag uppfattar skillnaden.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sentimentalitet

Elpida
0

#19 Jag tolkar inte heller sentimental som känslosam rakt av ;) men jag tänker mer på en känsla inombords ibland, om att bli..berörd…tror jag att jag menar. Att få en känsla av en låt tex som berör men man kan inte sätta fingret på varför riktigt, oftast ngt som ligger bakåt i tiden men som man inte kan plocka fram..

Härligt att få spåna iväg lite =)

"Du har alltid två val"