Känslor av 60-tal
Alla årtionden har sin charm. Jag är säker på att många med mej känner viss Nostalgi…då vi tänker tillbaka på vårt 60-tal…För i sanningens namn var väl 60-talet inte så mycket sundare… än idag…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
!
Jag tror att 60-talet på många sätt var roligare för det var så mycket som var nytt på en gång då och det fanns en framtidstro hos människor (som sedan tyvärr kraschade på 70-talet) fast jag var ju bara ett barn då och minns kanske med rosafärgade glasögon 
Men jag älskar både kläderna och musiken! 
De tighta V-Jeansen med nitar och inte att förglömma, de fula platåtofflorna i plast 
Zabelle
Man fixade frisyren genom att tupera håret så det blev himla högt. För att ytterligare förstärka detta kunde man stoppa i en fralla. Man hann ju inte göra detta varje dag, så frallan fick ibland sitta kvar en vecka…
Jag hade ljust hår, som blev ännu ljusare med vätesuperoxid. Konstigt att man inte tappade allt hår…och att man kunde sova med en så konstig frisyr, att vara rädd om!

Ser i alla fall väldigt härligt ut. Själv föddes jag ungefär när sextiotalet var på väg att ta slut… så jag har inga minnen alls av den tiden.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

"Mitt" ähm…60-tal….är 80-talet
.
Då var jag i tonår & provade min personlighet 
De där svinryggarna som min mamma och hennes vänninor hade, de var så fula 
Man kunde köpa mellanöl på Domus! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja…
musiken, bilarna och kläderna.
Fast kanske hellre då 50 talet.
hm… var inte det på 70-talet?
Klassiska skönheter…vackra, gamla bilar upphör aldrig att fascinera….
#3 V-jeansen, var inte det 70-tal?
Jag minns inte mycket av trenderna på 60-talet, dels för att jag nog alltid varit ganska okänslig för trender och dels för att jag var lite för ung för att reagera på sånt, jag hade precis fyllt 15 när 60-talet tog slut.
Jag minns att tjejer började använda jeans, men att de flesta tjejbyxor gick till halva vaden och hade små slitsar i sömmen nedtill.
Jag minns att favoritbrallorna var Lee och att de kostade 60 spänn paret. Jag minns att pojkcyklarna hade limpa och rocketstyre och att det fortfarande fanns så kallade "bandyrör" som var hoplösa att åka i.
Vi bodde trångt, två vuxna och fyra barn i en liten tvåa. Vi hade simlektioner i skolan. Lärarna var mycket auktoritära och jag fick stryk både av skolkamrater och av lärare.
Mobbning betraktades som en skitsak som den utsatte helt enkelt fick hantera bäst hon/han kunde på egen hand.
#10, 12 Jo… det var kanske i början av 70 talet
Ni har säkert rätt!
Zabelle
1974 
Det jag minns mest från 60 talet var de vida kjolarna och de många underkjolarna samt gummibandet man hade runt midjan med mässingknäppe. Min kusin hammrade kopparskärp som var jättefina men inge trevligt att bära!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.