När du blåser...
eller stryker över barnets skada så healar du.
Man har mätt reaktionerna och upptäckt att smärtan försvinner ganska fort.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
När min son var liten och hade sådan växtvärk i benen på nätterna satt jag och strök hans ben och han sa att det var det enda som hjälpte, likaså om han hade ont i magen någon gång.
/Maria
Inte så konstigt med tanke på att det är kärlek vi överför till den vi blåser på eller stryker på.
Man kan göra mycket med kärlek…
Jo jag har också hört detta… och visst hjälper det att blåsa på. Är det något som unga föräldrar gör tro? Eller har vi tappat bort det på vägen för dem?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#4 Joo, jag har sett unga föräldrar gör så. Det är säkert något instingtivt.

Såå många nätter som jag masserat sonens knän + mage..tittat i vårt furu-tak med kvistar & letat gubbar, samt fantasifigurer.
Jag har läst i en bok, att det finns ett ljud som lugnar människor & djur, runtom i hela världen.
Ljudet är ; Schhh…ett hyssjande ljud.
Som förklaring nämns att detta ljud hör fostret i mammans mage. Ljudet av blodet som forsar i ådrorna……
Samt lugnar vaggande.
Mamman som vaggar när hon går/rör sig.
Så fint, Branneli….

#6 Ja det var fint… det där hyssjandet kör väl alla föräldrar med och det är säkert så att det påminner om hur det låter inuti magen.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag masserar min dotter varje kväll när hon ska somna, hon tycker det är lättare att somna då trots att hon är 17. Jag brukar tänka att man får vara glad så länge man får chansen till detta snart är hon stor o flyttar hemifrån.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång