Inför sommaren!
Läsa böcker, gå promenader, umgås med familj och vänner…och inte göra speciellt mycket alls!
Helt plötsligt lever man med samma klocka, som övriga familjen, gör samma saker och äter alla måltider ihop. Det är underbart…men det tar tid, att gå ner i varv. Minst en vecka innan man är sommarlätt i huvud och kropp…
Någon mer än jag som drömmer om semester ??
Semestern är ni värda alla som jobbar.
jag har semester året om jag….
Men jag känner sommaren i din text Sisa….
Lena.P är jag i verkliga livet.
# 1
Snart är den här, Chik…även om det är svårt att tro, då man kollar ut genom fönstret…Kramisar…
Ja! Sommaren är den enkla och bekväma årstiden. Lite kläder att ta på. Färsk frukt, färska grönsaker. Uteliv. Cykling. Inga stora mödor med att ta sig nånstans. Alla är glada! Underbart!

Sommaren är verkligen en helt underbar tid! Just nu känns den avlägsen men man vet ju att den kommer 
För mig som lider av trötthetssjukdom kan dock semestern vara lite dubbel. Med hela familjen hemma hela dagarna blir det massor av extra arbete med mat, tvätt och annat som gör att jag ofta är sjukare när semestern är över och behöver massor av vila.
Det är bakvänt men med ungar och djur och kompisar och annat så blir det extremt mycket mer aktivitet än när jag lullar runt här i tystnad och lugn om dagarna.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Håller med Chic. Jag har också semester året om. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Semester…jag hoppas att jag har mitt jobb kvar, så jag får semester.
Efter 19 mars tar mina sjukpenningdagar slut, sen tar min handläggare beslut…intyg för intyg…om jag blir beviljad. Sista anhalt är till midsommar (typ)….Klarar jag inte jobba då……
Som Hoppfull skriver så finns det en baksida av semester…. Jag ser fram emot nästa vecka när skolorn sätter igång igen , efter sportlovet.
Många tonåringar i huset, dag som nattetid….tär på sömn & tålamod.
Jag hoppas på semester, med sol & värme, här hemma….med den lilla ersättningen jag innehar blir det ingen resa…..
Semester här härligt…
Jag brukar inte planera så mycket. Tar dagarna som de kommer. Jag brukar ha barn och barnbarn hemma några veckor och vi hittar på och gör saker utifrån väder och lust.
Men i år blir det faktiskt något som redan är planerat och det är min dotters bröllop. Det ska bli så roligt!
# 4 # 6
Ni får be om mera hänsyn!!!!
# 7
Kan det bli en roligare sommar, än ett sommarbröllop…..

#8 De är supergulliga i min familj och tar så mycket hänsyn man kan utan att flytta härifrån 
Men när man har den typen av sjukdom som jag har så går det liksom inte att lösa situationen. Det räcker att det pratas, skrattas och leks där jag finns så är jag uttröttade efteråt. Så det är snarare jag själv som måste gilla läget och se till att vila oftare.
Jag älskar ändå semestern när vi får vara tillsammans 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.