Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettsjälvförverkligande
Läst 732 ggr
[Sisa]
0

Integritet

Jag tror jag har en ganska hög sådan…jag väljer vad jag vill bjuda på och till vem…Integritet handlar ju om gränser, att själv kontrollera vad andra ska veta om mej och inte…

Är det viktigt att inte någon kan tala om för Dej vad du tycker, eller känner ??

inisklo
0

Det "låter " bra Sisa…för jag är helt tvärtom (oftast)o det leder inte alltid  till nåt bra allafall.

Jag kan inte bromsa Flört

Cristine
0

Jag har sådan tur att jag inte har någon sådan person i min närhet(guschelov) annars skulle det väl gå in i ena örat och ut i det andra.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Det beror på vad man menar. Jag vill inte ha någon i min närhet som talar om för mig vad jag ska tycka eller tänka. Men jag ser gärna att folk påpekar för mig om de tycker att nu är jag t.ex. lite väl envis eller lite väl det ena eller det andra. För det är faktiskt som så - även om jag inte riktigt förstår hur det går till - att jag inte alltid har rätt.

Branneli
0

Energitjuvar undanbedes Oskyldig

Jag jobbar på att umgås med dem som ger mej energi.

Visst finns det en & annan "tjuv" i släkten, men  vi umgås inte så ofta. Och då behöver man inte vara intill varandra Tyst

Sen behöver jag mycket ensam & egen tid Kyss…för att bli trevlig mot "de mina"

Toyan
0

Mycket viktigt Sisa, ingen ska försöka tala om vad jag ska eller bör känna, tycka eller göra.

[MargaretaA]
0

Ja min integritet håller jag stenhårt på. jag blir fullständigt rabiat om någon tror att dom vet saker om mig eller blir för närgångna. det gäller både fysiskt och psykiskt. jag avskyr till exempel det nya modet med kindpussande när man träffar folk man inte sett på längeSkrikandes

Maria
0

Jag gillar heller inte för mycket kroppskontakt.

Även om jag är en pratkvarn så har jag en viss integritet. Skulle aldrig lämna ut mina nära och kära t.ex. Vissa saker är helt enkelt för privata på gott och ont.

/Maria

inisklo
0

Skrattande..eller när dom kommer o kramar en o säger lilla du o jag är stor som bergen hih-hii

jag är också pratkvarn o lämnar inte ut presis allt..allt..o till alla inte äns till min bästa vän.

Om jag skulle brätta allt va skulle jag veta då Flört

Hoppfull
0

Det här är något jag fått jobba hårt med eftersom integritet hänger ihop med självkänsla.

Jag har ju inte haft någon självkänsla att tala om så givetvis har min integritet kränkts oavbrutet och jag har mått sämre och fått sämre självkänsla.

Det är egentligen inte förrän efter jag gick i samtalsterapi som jag fick ordning på detta och nu börjar det fungera hyfsat.

Men något jag alltid har avskytt som pesten är just som Maggan beskriver, människor som (ofta lite leende) vill tala om för en hur man "egentligen" är eller vad man "egentligen" behöver.

Och håller man inte med så ler de lite till och talar om för ett att man inte är "mogen nog" för att ta till sig det de snackar om. Där kränker man människor rejält anser jag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Branneli
0

Kramen på´re Hoppfull, det krävs mod & styrka

att våga/vilja jobba med sig själv Flört

Sååå mycket lättare att  hjälpa andra än sej själv Oskyldig

[GunillaF]
0

#0 Som svar på din fråga säger jag att…

Nej, ingen kan tala om för mig vad jag tycker eller känner! Hur skulle de kunna? Det är bara jag som vet det. Förvånad

Jag tror det syns på mig att det inte ens är lönt att försöka!Cool

[Sisa]
0

# 9

Jag håller med, Hoppfull…såna människor skulle låsas in. Du är stark…och jättebra jobbat!

# 11

Det syns verkligen…ingen sätter sej på dej….Cool

[GunillaF]
0

#12 Förvånad Syns det to.m. på foto? Foten i munnenFlört

[Sisa]
0

# 13

Du ser lurig och bestämd ut på fotot. Det ser ut som, att du är en kvinna som vet vad du vill…

Jag är inte rätt människa att läsa foton…men det intrycket får jag. Skulle vara roligt att höra någon annan läsa av ditt foto, Gunilla….Flört

[GunillaF]
0

#13 *Fniss* jaa, det vore kul!Skrattande

Hoppfull
0

Tack tjejer! Dålig självkänsla är ju nutidens folksjukdom brukar man säga. Men den är ju rätt okej att lida av för den kan man ju bota alldeles på egen hand Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.