Morgon...
En mysig, varm Morgonrock som luktar Du, är en kär ägodel för många. Varje morgon tar vi på den…och en söndagmorgon som denna behåller vi den kanske på extra länge.
Är Du snabb att klä dej på morgonen…eller strosar Du i din morgonrock ???
Jag strosar gärna
/Maria
Är det kallt så går jag gärna med den på tills jag kommer in i värme
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har inga övriga myskläder så det blir mycket morgonrock här
/Maria
Har nyss kommit hem från särbon.
Det blev sent så vi somnade.
Där blir det ingen morronrock.
Men det blev morronmys som jag kan leva på länge.
Lite synd att behöva hasta hem och ta hand om dom fyrbenta.
När hästen går på sommarbete kan vi äta frukost tillsammans.
Hemma är det vanligen fullt ös direkt.
Skulle gärna gå omkring i morgonrocken länge men vovven vill ut så jag får lov att få på mig kläderna och ut!
# 5
Det tyckte jag var det allra jobbigaste då jag hade hund. Nästa gång bygger jag en hundgård nedanför bron…
#6 Hahaha jaa jag får ta och snickra ihop en sånn..
Morgonrocken och jag … ibland sover jag i den också ha ha.
Klarar mig inte utan morgonrock!
Nu när det är kallt klär jag på mig ganska snabbt när jag kommit ur sängen. Hunden går själv ut på tomten på morgonen o gör vad han ska.
När det sen blir varmare både ute o inne kan jag gå o stosa i bara trosor hela förmiddgaen. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag klär på mig ganska snabbt. Morgonrocken är bara på under tiden som jag blåser håret eller så efter duschen. Sedan är det direkt kläder på. En dag som idag när det blir söndag blir det mjukisbrallor och sliten kofta.
nej morogonrocken är bara nödplagg medans jag torkar efter duschen eller om jag går på toa på morgon och sedan går och lägger mig igen. Man vill ju inte springa omkring naken och skrämma slag på folk.
jag drar hellre på mig mina gamla mjukisbyxor och tröja och hafsar runt i på dagarna.
Du har en duktig hund, Ann…Jag strosar fortfarande…

Jag känner mig inte bekväm i en morgonrock 
Dusch/bad & sen ta på dagens kläder, sen är de på tills det är sängdags.
#13 jag är också sån, jag har morgonrocken så kort tid som möjligt. Känner mig inte bekväm i sån. Kläder på så fort det går för det mesta. Det är bra med en sån rock efter badet när jag fortfarande är varm. Jag är inte mycket för mysplagg öht, jag tar hellre på jeans eller leggings och kjol som är mysiga att ha…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Min kropp är inte skapt för morgonrock, den sitter extremt illa på mig så jag har ingen alls. Jag kryper alltid omedelbart i ett bar slitna mjukisbrallor och en ovanligt ful men tjock och varm gammal tröja på den kalla årstiden. De sitter på ett tag innan jag tvättar mig och tar på mig kläder.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Inget strosande här inte…rakt ut i badrummet och sedan på med kläderna.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Undrar om det finns karlar som strosar…..
Jag sitter förresten redan i morgonrock nu. (Den har varit av under dagen
)
/Maria