Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 577 ggr
Cristine
0

Det visste vi inte!

Brist på motion kan leda till cancer, hjärt-kärlsjukdommar som diabetes och demens.

Hitills har vi betraktat våra muskler som kroppens maskiner, men de är mycket mer än så har man nu upptäckt. Som kroppens största körtel så utsöndrar aktiva muskler en lång rad ämnen som har vital betydelse för vår hälsa. Därför håller de både kroppen och hjärnan i form. Det har ni nog lagt märke till ni som har hund.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Intressant!

Cristine
0

Och viktigt att veta!Glad

aggeelin
0

Låter rimligt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

När en muskel aktiveras skickar den ut viktiga signalsubstanser till både hjärna och kropp.

[GunillaF]
0

Tur att man rör sig mycket då! Glad

fotokrafs
0

Att motion är bra för kropp och knopp är väl knappast någon nyhet?

Förutom bättre blodcirkulation - minskad risk för cancer, hjärt- kärlsjukdomar och demens så får man starkare skelett när man rör på sig, man bryter inte benen lika lätt!

Själv borde man motionera mycket mer, visst jag går 45-60 minuter i rask takt nästan varje dag men sen är det mycket stillasittande för min del. Borde styrketräna, Tycker att jag har svaga handleder så.. det skulle behövas!

Cristine
0

Jag har suttit i en månad nu kanske lite mer till och med, först med rosfeber sedan spagatolyckan och nu har en tung bräda ramlat over samma fot så den är svullen och svår att gå på. Det är nog inte meningen att jag ska röra mej ifrån datorn. Jag får göra mental träning*fniss* Det får en del inom sporten göra när de haft olycka, de får tänka sig att de springer så och så långt, eller att de lyfter tungt!

Hoppfull
0

#7 Du får sitt- och liggträna det går bra det med Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Jo det gör jag redan, våren är snart här då måste jag vara i form! Första vintern jag inte skottat.Det känns konstigt.

Anders 50
0

Lagom motion är säkert nyttigt, men ibland blir man tveksam till att det förlänger livet när många "motionärer" i bekantskapskretsen drabbas av stroke eller hjärt/kärlsjukdomar i 50-års åldern.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hoppfull
0

#10 Hehehe, ja det är defintivit inte så att de som sportar och lever så där genomsunda liv är de som lever längst! Det kan ju lika gärna tvärtom så det ligger antagligen en hel rad faktorer bakom långa och friska liv.

[Sisa]
0

Det är sant…vet osunda personer som börjar närma sej hundra…Glad

Hoppfull
0

#12 ja precis medan andra dör tidigt i lungcancer orsakad av passiv rökning trots att de själva är väldigt sunda som ett exempel.