Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 591 ggr
[GunillaF]
0

Fredagar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker du om Fredagar?

Gör du något speciellt för att fira Fredag, för att känna att nu är det helg?

aggeelin
0

Äter gott tillsammans, det blir sällan av på vardagar. Å så ser vi på tv, tillsammans. Jag ser sällan på TV i veckorna. Nu när jag skriver så ser jag att vi gör saker tillsammans, det är det som är fredag. Ibland, om jag har tid, åker jag upp på stan och bara strosar runt… jag tycker om att ha människor runt mig (som jag inte behöver prata med och umgås med… ) det är lite fredag för mig. Idag måste jag vara på jobbet till sent, det är inte lika kul…

Annars kan det vara skönt att åka och träna, för att koppla av och bara göra som ledaren säger Skrattande det är skönt för att jag ofta står inför folk och pratar själv…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

Samvaro med andra är viktigt tycker jag också. Och även lite som du…det räcker att jag känner att de finns där. Behöver inte nödvändigtvis tala med dem (som på stan)Flört

Elpida
0

Fredag för mig är att komma hem och ha tid att sitta och prata en stund. Träningen kan jag ta på lördagen och man städar av det viktigaste. Ungarna får vara med och välja kvällsmat och - ja, vi umgås =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

zabelle
0

Jag har ju haft förmånen att kunna jobba in tiden och vara ledig på fredagarna. Nu när jag inte har det längre känns helgen så kort.

Men vi äter nåt extra gott och tar kanske ett glas vin till maten. Kopplar av och tar kvällen som den kommer. Det är nåt visst med fredagar Glad

Zabelle   

Bergspuman
0

Mmm… Fredagarna är faktiskt veckans höjdpunkt. Just för KÄNSLAN av att NU har jag 2 lediga dagar framför mig. Jag brukar äta nåt gott och koppla av med Morden i Midsomer eller en DVD film. Underbart!

Gör inget alls att jag är ensam då, det är såå skönt att koppla av på egen hand. Särbon träffar jag ju ändå… antingen på onsdagar eller under helgen.

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag säger som dej, Bergspuman…fredagar är veckans höjdpunkt, om man har ledig helg i allafall…att veta att man är ledig två dagar till.

Umgås med familj och vänner…äta gott tillsammans…eller göra nåt tillsammans. Trots att jag bor på landet har vi en kvarterspub här i området. Det enda vi har…Vi promenerar dit, träffar grannar, äter gott och dricker gott. Skönare och mer avkopplande än att bjuda hem någon…Flört

AnnL
0

Även om jag inte arbetar är fredagen ändå speciell.

Vi äter lite extra gott, tar ett glas vin, o kopplar av.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Hoppfull
0

#6 Så huimla mysigt det låter! Vi har inget sådant här, vi har en pizzeria men den är inte särskilt mysig och trevlig och inte är det något vidare pubmaterial tyvärr heller. Så där brukar det vara heldött på fredagar.

Jag har funderat på att föreslå dem att införa lite after work, mat och en öl/ett glas vin till en hygglig slant. Då skulle (de snåla smålänningarna) folket här kanske lättare gå dit. Jag skulle vilja starta en pub, en som bara är ett mysställe och inte ett festställe med hög musik och stök. men det bor bara 800pers här och underlaget är nog lite skralt.

Annars är jag som #5 & 6 med fredagar. Jag städar alltid av här inför helgen och så är det familjemiddag på fredagen när vi sitter tillsammans och äter och har tv:n avstängd. Är sönerna hemma så spelar vi lite spel eller hittar på tävlingar och bara umgås. Sen drar de ju oftast iväg med kompisar men då har vi ändå fått några timmar ihop.

Lördagar är folk oftast uppbokade, liksom barnen så de går bort i familjesammanhang.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

fotokrafs
0

Njuter av att det är helg, man kan umgås! Denna helg måste vi nog dock vara duktiga och städa, lägenheten skall besiktas efter helgen. Men på lördag blir det en utflykt med bilen i alla fall, så lite nöje blir det allt.

Moa-16
0

Den här fredagen gillar jag inte. Slutet på sportlovet. Inte kul ;) Annars är ju fredag den bästa dagen.

zabelle
0

#10 Snart påsklov för dig, försök se fram emot det så känns det bättre Glad

Zabelle   

Cristine
0

Jag är glad för dottern som då är ledig, för mej är det ju alltid fredaG

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Branneli
0

Jag har alltid jobbat varannan helg…så jag ingen fredagskänsla i form av "ledig kväll & helg".

De lediga helgerna, kan det innebära jobb fredagskväll. Lördag & söndag brukar vara bokade med sönernas sporter. Eventuellt någon fest…..Sällan att en jobb-ledig helg är obokad !?

Sen jobbar sambon 6 nätter i veckan, vaknar vid 14-tiden på lördagen & är ledig till kl 00.30 på söndagkväll.

Lördagkvällar är lite mer heliga i vårt hus. Flört

Moa-16
0

#11 Får försöka göra det! Det går ganska snabbt trots allt:-d

[Jeremina]
0

Just nu gillar jag att se Let´s Dance men annars brukar yngre sonen ringa på fredagkväll när han jobbat klart veckan. Det är det bästa nu när han har ett jobb som han älskar och tjänar pengar så han klarar sig…en glad mamma är jag då!

[Asta]
0

Vi brukar åka och veckohandla så att vi slipper göra det i helgen och då min 85-åriga mamma åker med så tar det sin lilla tid. Brukar vara tillbaka vid åtta och då bli det ofta att man helt enkelt dumpar sig i soffan.

[MargaretaA]
0

Fredag är härligt, Nu ska vi snart äta köttfärspaj och jag tar rött vin till det.

sen blir det Let´s dance och soffmys blandat med täta turer till datorn.

jag älskar fredagar Kyss

aggeelin
0

#7 mums, köttfärspaj är gott… sjävl ska jag gå och laga en rätt med spenat, mögelost och pasta, till det skinka och soltorkade tomater

Fredag är härligt Kyss

[MargaretaA]
0

det låter gott det med! Tungan ute

Anders 50
0

Fredagskväll = nåt gott att äta och dricka och ev. mys i TV-soffan.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Tyvärr blir det ofta inte så mysigt som jag tänkt mig på fredag för då är jag dödströttRynkar på näsan

/Maria

aggeelin
0

#19 … jag det var gott och så lite vin till. nu är det lets dance och det är trevlig underhållning tycker jag, få se hur det går för ikväll ser vi det "live" och inte inspelat.

[GunillaF]
0

Jag har haft en väninna hos mig i kväll. Vi har smaskat i oss allehanda godsaker och druckit vin! Glad Sett på lets dance och talat, talat och talat lite till….Tungan ute Konstigt vad det finns mycket att tala om!

aggeelin
0

Skrattande#23 ja ibland finns hur mycket som helst att prata om… godnatt nu är det slutpratat