RUT-avdrag
Nu blir jag lite putt. Hörde Mona Sahlin på TV stå och säga att det är bara höginkomstagare som kan använda RUT-avdraget. Hon kunde ju kolla upp vad hon säger. Idag är det många pensionärer som tar privat städning för det är faktiskt billigare än hemtjänsten. Plus att det alltid är samma städerska som kommer. Så gör t.ex. min mamma. Det rekommenderas till och med på flera kommuners hemsidor.
Det kommer att bli jätteproblem om de tar bort det avdraget nu. Kommunerna kommer inte att ha folk så det räcker. Usch - bara sitter och tänker vilket jobb det blir att ta tag i det där igen om det skulle bli så efter valet.
Hon har inte sagt att de ska ta bort det utan förändra det och jag är en av de som använder det då jag inte klarar att städa själv pga min ryggskada!
Så jag vill ha det kvar absolut!
Fast när jag hörde påstod hon att RUT-avdraget bara användes av höginkomstagare. Men jag hörde inte hela uttalandet ska jag ärligen erkänna. Blev bara orolig för mamma direkt jag hörde det.
Jag tror att det är politisk strategi av henne att just prata om att det är höginkomstagare som använder det.
Det är 11.000 fler som fått jobb så sossarna om de vinner kan de inte ta bort det.
Jag förstår att du tänker på din mamma och jag förstår din oro men de skulle bara göra om det. Vi får se hur deras förslag blir då, tills dess får vi hålla oss kalla…..
Jo det är alltid så mycket valfläskprat ett valår. Usch!
Det kan bli mycket och tungt om det är lätt att missuppfatta så det gäller att ha öronen öppna. Eller hur? Kram Asta!