Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 387 ggr
Cristine
0

Trot eller ej!

Vandringssägner;

En man som satt några år på kåken. När han kom ut så brukade han berätta skrönor om fängelselivet. En av hans favoritskrönor var att kriminalvården tillsatte bikarbonat till all mat. Alla på kåken visste om det, och det var enligt honom lika sant som att systembolaget såg till att all starksprit innehåller tillsatser för att man ska må dåligt om man dricker för mycket.
Bikarbonaten var enligt mannen tillsatt för att dämpa de intagnas sexlust och göra dom allmänt dästa och trötta.

När jag var liten så brukade alltid vara framme och försöka ta någon av köttbullarna som min mamma hade i stekpannan, innan de var färdig stekta. Hon brukade då alltid säga att man fick mask i magen om man åt köttfärs. Jag brukade aldrig bry mig, Min lillasyrra tycket det lät otäckt och undvek att äta råa köttbullar.
Jag brukade då reta henne för att hon var en sådan mes.

Min mamma hade alltid en mängd knep som hon tyckte om att lära ut till oss barn. Hade hon levt på medeltiden så hade hon nog kallats häxa.
Att bota bakfylla var enligt henne lätt. Det gällde att dagen efter man druckit, dricka en liter naturell yoghurt och äta tre tomater.
Jag har provat "kuren" vid två tillfällen. Tyvärr så fungerade inte kuren för mig. Jag kände mig bara ännu sämre av yoghurten.

En kompis till mig berättade att hennes kollegas bästis bantat bort 12 kilo kroppsvikt på tre veckor. Hon hade bestämt sig att hon skulle bli fin innan hon skulle iväg på en chartersemester, den fjärde veckan.
Hennes bantningsmetod var enkel. Hon åt en portion kålsoppa tre gånger om dagen. När hon sedan blev hungrig mellan målen så åt hon sömntabletter. Detta gjorde att hon somnade. Resultatet blev att hon sov 15 timmar per dygn. Rörde sig minimalt. Hon tappade snabbt vikt, men blev så svag att hon fick svårt ta sig upp ur sängen.
Hon kunde inte åka på charterresan utan fick besöka en läkare som blev tvungen att ge henne steroider för att muskelförtvinningen skulle avta.
Tjejen, som är 34 år, går enligt skrönan med en käpp när hon ska någonstans. Hon lyckades aldrig få tillbaka alla muskler hon blev av med under bantningen. Charterbiljetten gav hon till sin överviktiga lillasyster som hade en underbar semester

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

oj oj oj… det var mycket det där. Och banta aldrig med kål och sömntabletter… vilken idé hon hade fått den där tjejen… och bikarbonat Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

Ja, jag säger då det….  Allt hittar de på…!TystFlört

Branneli
0

Som vanligt…lagom är bäst  Flört