Din kisse
Det sägs att genom att titta på katten, kan man få veta lite om vad som ska hända…Om katten tvättar sej kommer det gäster…och om den äter gräs, blir det regn. En svart katt på vägen betyder otur… och i jordbävningsdrabbade områden tar man ofta katters oro på största allvar…
Kan Du se på Din Kisse om nåt ska hända ???
Ska det bli blåst o regn lägger sig Champis under överkastet i sängen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ja gamla missen var ute ikväll, och han har hållt sig inne jämt på kvällen annars så då förstod jag att våran hittekatt var här…de har ju slagits ett antal ggr…..
så de fick gå in medan jag gav mat till hittekatten stackarn. Kallar den för jamis för den jamar när den vill ha mat och nästan pratar meningar.
Kram Jile
En av våra katter varnade oss för att något skulle hända.Vi skulle åka till Birsta och det hade töat men frusit på så då blir det bilspår som fryser till is. Vi undrade om vi skulle åka men det var viktigt. Jag blev mest påverkad av att en av mina katter sprang efter mej överallt men på möblerna( som han aldrig gjort) och försökte få ögonkontakt. Jag och sonens sambo tyckte det var ett dåligt omen men sonen ville iväg. Vi kom fram helskinnade och gjorde våra ärenden men när vi åkte tillbaka törnade sonen på en liten iskant så vi snurrade fem varv innan den stannade tre cm från kanten på ett djupt dike. Hade vi åkt över kanten hade vi glidit ner i ån. Det var fyra knäsvaga pers. som tackade katten och sade att nästa gång ska vi lyssna och det har jag alltid gjort.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vilka fina bilder…och vilken berättelse, Cristine. Djur är nog ändå smartare än vi tror….
Vilket gulligt foto 
#3 Vilken härlig bild
Jag tror egentligen inte att våra katter kan visa oss vad som ska hända. Inte än så länge… Charlie vet nog om det ska bli kallt eller oväder, han går och lägger sig under täcket när det är otäckt väder, det ser ut så. De har full koll på vad som händer i huset och vill gärna vara med hjälpa till … med bäddning, eller med att vika lakan (vill då bli skjutsade runt på lakanssläde.. ) om det är kyckling på gång
Och ja, jag tror att djur är smarta, de vet om du är glad eller ledsen, om du är på väg till jobbet eller ska vara hemma, om du ska resa bort.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#3 Så mysig bild!
Våran katt följer mig här inomhus.När det skall bli snöoväder håller han på med mattorna och far runt, blir extra lekfull då.
Sätter jag mig och skall läsa i min sköna stol, hoppar han upp från ingenstans, han känner på sig.
#7 Ja katten känner alltid på sig när vi skall gå ut eller åka bort.
Katter är väldigt intuitiva. 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag hade en ingiftmorbror som åkte runt och sålde strömming och kött, katterna satt varje tisdag och väntade på honom vid samma tid. Pappa talade om att när han dog så kom de inte mer.
Helt otroligt så intuitiva en del katter är. 
" Var nära naturen - var när dig själv "