Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 634 ggr
[Jeremina]
0

Solrosfrön

I går när vi vaknade var det var -28 då men under natten  hade det varit -32 och allt solrosfrö till fåglarna var slut.

Så mannen och jag for till affären 3 mil bort för att köpa mat åt våra små vänner!

Det är ju så att vara djurvän..visst är det härligt?? Flört

[GunillaF]
0

Det är synd om djuren i den här kylan. Bra att du matar dem Jeremina.

[Asta]
0

Det börjar bli problematiskt att få tag i fågelmat här. Solrosfrö finns fortfarande, men jag behövde få tag i blandningar med havre i så at gulsparvarna blir nöjda. Men hittar inte det längre.

Det är SÅ härligt att mata dem. Tyvärr hittade vi ändå en död fågel här igår. Kylan tar på dem.

Cristine
0

Ja stackars djur!Obestämd

Jag har alltid till fåglarna hemma.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Vi tog in talgbollarna och körde dem i mikron en liten stund så att fåglarna kunde äta dem. Det uppskattades!

Det äter glatt både äpplen, apelsin, banan och frön så klart. Är så mysigt att ha fåglarna i trädgården.

Zabelle   

Hoppfull
0

Vi har oxå mat ute men jag tycker att de äter dåligt… kanske är det för att skatorna och kråkorna skrämmer bort de små.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Asta]
0

#5 så hade jag det förra vintern. Kajorna var där och tog över. Sedan köpte jag fågelmatare med en liten bur runt. Där kommer småfåglarna igenom men inte större fåglar. I år har kajorna faktiskt hållit sig undan och jag har hängt ut några av mina gamla fågelautomater också. Här äts det kan jag lova. Fyller på varje dag och då har jag tre fröautomater. De  är inte tomma varje dag, men de behöver påfyllning.

AnnL
0

Våra djur utomhus har det inte lätt just nu. Vi matar också våra småfåglar med frön. havregryn o talgbollar

Rådjuren börjar också få det svårt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Jag matar också småfåglarna varje dag…nu har vi t om Domherrar. Ovanligt att dom visar sej här…

Sent på kvällarna kommer harar och rådjur, äter upp frön från marken. Så nu lägger jag ut äpplen och morötter varje kväll. Klart vi måste tänka på djuren i denna kyla…vi har igen det sen, då våren kommer…och vi sitter i morgonsolen och lyssnar till fåglarnas vackra sånger…Kyss

lodjuret
0

Jag har också mycket fåglar här hos mig, har gjort ett litet hus av en kartong och lagt i lite smått och gott till fåglarna.. När jag kom dit en dag så satt det en fågel inne i huset, så dom verkar gilla detSkrattande.

Sen har vi köpt påsar med äpplen till rådjuren, det är ju svårt för dom nu när det är så mycket snö. Dom tar sig till vägarna och där blir dom ju påkörd, tyvärr…Gråter Det är hemskt vad djuren lider när det är mkt snö.

Hoppfull
0

#6 ja vår matare kan skatorna och kråkorna inte sitta på, den är för liten men de skrämmer iväg småfåglarna så att de inte vågar sig fram Rynkar på näsan

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Jeremina]
0

#4 Köra talgbollarna i micron, smart!

[Asta]
0

Idag fanns det viltfågelblandning på granngården så idag har jag kunnat fylla på mat även till gulsparvarna.

[Jeremina]
0

Vi fick tag på en stor säck på 25 kg för 259 kr och det är billigt jämförelsevis med vad ICA tar här där vi bor!

[Asta]
0

Ja - det är ett bra pris. Själv köpte jag bara 5 kg för det är bara till 1 fågelautomat. De andra båda laddas med solrosfrö och hampfrö. Där har jag också köpt en sån säck.

Branneli
0

Sambon lägger ut solrosfrön varje morgon,innan han lägger sig.

Vi har diverse fåglar, stora & små…samt några rådjur.

Fröna kostar 189 kr för en 20 kg-säck på Ö&B i vår stad Flört

JILE
0

Bra Jeremina, man måste tänka på alla.Kyss

Ja här är det min sambo som sköter detta…hm då blev det inte bara bilen som han brukar säga att han har fullt upp med när det är dags för diskning..hi..hi

Ja hemskt mkt snö i skogen snön är högt upp under magarna på djuren nu. Såg rådjuren kom nedanför husknuten i gårkväll vid skymning.

Fast igår såg jag fjädrar efter en fågel så då har väl katterna nypit en vid fågelstugan. Fast de tar dom som inte mår så bra. Det kan ju sitta ngn ibland och är uppburrad och man kan gå nära.

Koltrastarna älskar äpplen…bara skalen kvar nu.

aggeelin
0

Bra att fåglarna får mat… som jag berättat förut har de ännu inte hittat hit sen vi flyttat, ska bygga något bra till dem till nästa vinter

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet