Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 404 ggr
Bergspuman
0

Strykberget...

… ska nu betas av en smula. Hur tråkigt det än är.

Först ut är den stora vita finduken som användes under julen. Ja - den har blivit liggande efter tvätt, ända tills nu… Men det har varit min mormorsmors - så jag ska hantera den med vördnad!

Sen är det saker som inte strukits sedan förra sommaren.

Det märks att jag avskyr strykning va?

Skrattande

Maria
0

Jag stryker nästan aldrig. Försöker att handla strykfritt i den mån det går och dukar har vi inga då de blir alldeles pälsiga av katthårFlört

/Maria

Bergspuman
0

Hm ja det passar inte särskilt bra ihop att dels ha en förkärlek för släta, nystrukna blusar - så skönt mot huden! - och dels avsky själva strykningen. Jag är medveten om det, men hm … längtan efter det nystrukna är högre Skrattande. Så jag får finna mig i det, har ju själv valt liksom…

Maria
0

Min mamma manglade alltid lakan i en gammal stenmangel och det var underbart att lägga sig i dessaGlad

Hon veckade t.om banden på örngottenFörvånad

/Maria

Bergspuman
0

Oj.. Jag veckar inte banden, men stryker dem … hahahaha.

Lite petig är man allt Glad

aggeelin
0

Jag tycker faktiskt om att stryka och att ha strukna kläder, ändå blir det inte av…  det är något som hindrar Flört så jag förstår dig #1

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

Här är en till som undviker att stryka i mesta möjliga mån. Dukar får ligga ostrukna tills det är dags att använda dem. Jag köper mest kläder som inte behöver strykas.

Maken däremot har konstant strykning på gång eftersom han har en ovana att köpa kläder som behöver strykas.

Cristine
0

Åhhh äntligen min gelike, jag har en säck med kläder som har stått i ett helt år.Tungan ute

Men elektrisk mangel har jag och den använder jag mest på sommaren ute i trädgården.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Indiania
0

Jag har alltid tyckt om att stryka, det går lätt som en dans.

Bodde ni i närheten skulle jag hjälpa er Flört Sätt på härlig musik när ni stryker så kanske det går lättare!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Asta]
0

De gånger jag HAR en del att stryka brukar jag ställa mig framför TVn för att inte fundera så mycket på strykningen.

Bergspuman
0

Jag brukar spela en massa musik när jag stryker :-)

signemo
0

Här är en till som gärna skjuter fram strykningen.  Jag stryker förståss det jag skall ha på mig. Men tyvärr inte direkt efter det tvättats. Sätter jag bara igång så är det okej att stryka. Men det blir för mycket åt gången. Jag trodde jag var ensam om dettaFlört

Var rädda om varandra

Cristine
0

Numer köper jag kläder som inte behöver strykas.Jag minns alla väskor jag fick dra på på den tiden på alla mina resor. Det var inte klokt.Då var de klockade kjolarna på modet med flera underkjolar.

Dessutom kläderna jag uppträdde i. Fy tusan! Nu kan man bära ett par klänningar i handväskan och bikinin i fickanSkrattande

signemo
0

Haha, du är la go Christine. Du fastnar i tullen och hivar upp klänningen ur handväskan och drar upp bikinin ur fickan. Var stoppar du ett par extra skorTungan ute

Var rädda om varandra

Cristine
0

Jag går ju barfota!Flört