Innerst inne
" När den yttre skönheten försvinner måste man envetet hålla fast vid att den försvinner inåt "
Katharine Hepburn
Kanske är det så…Ju äldre vi blir, desto mer vill vi ta tillvara …och kanske vi ångrar lite…att vi inte gjorde det tidigare.

Jo det är klart att man gör, men å andra sidan så har ju var ålder sin charm =). Man behöver leva sig igenom alla stadierna för att senare komma till insikt.
Men visst önskar man ofta att man varit mer nöjd ibland och uppskattat det man hade ; ).
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Det här tycker jag är lite intressant…….När jag var ung hade jag en massa komplex i dag skulle jag varit mer tacksam, visst är det så att man har många gånger inte vett att ta tillvara det som ÄR bra.
Å andra sidan är ju självkänslan bättre i dag….
" Var nära naturen - var när dig själv "
Kanske därför vi vågar ta tillvara…
för att självkänslan är större… och bättre…
Det enda jag ångrar från när jag var ung är att jag inte var lika kok då som jag är i dag. Men då visste jag inte hur man gjorde 
Skönheten kommer inifrån..Är man glad o känner sig tillfreds med sig skälv så blir man vacker-Tror jag….
Men det är ju i 50+.
Unga människor vill ju stråla o vara perfekta…Fast jag har aldrig brytt mig…
Lena.P är jag i verkliga livet.
ja den första repan i lacken kanske sved lite. Men sen orkar man inte bry sig. Det ska synas att man har levat tycker jag.
Jag har svårt att förlika mej med att jag blivit gammal och skäms faktiskt över hur jag ser ut, men ännu mer skäms jag över att jag varit så lat att jag inte motverkat det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Det är lättare för oss som aldrig betraktat oss som snygga på utsidan. Att bli gammal spelar ju då ingen större roll i det avseendet.
Jag är ledsen över det gråa håret men i övrigt tycker jag inte att det spelar så stor roll. Visserligen är det knepigare nu om man vill lägga på lite smink, för ögonlocken sladdrar så där så man måste sträcka ut dem för att kunna sminka dem 
I övrigt tycker jag att kråksparkar är väldigt snyggt, det visar att människan levat och troligen skrattat ganska mycket 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
men grått hår är ju lätt att fixa. 
kråksparkar är charmigt och skrattrynkor. Det jag har svårast att acceptera är hänget, gamhalsen och hamsterpåsarna. Det är inte roligt bara 
ytligt erkännes. Men när sa jag att jag är perfekt? 

#9 Jodå, men det sitter i två veckor och sedan får man sådana där "snygga" gråa utväxter vilket jag tycker är ännu fulare än att låta det vara grått. Jag är så lat så jag orkar inte riktigt hålla på och färga och färga…
Ja hänget är inte så kul det håller jag med om, gamhals är verkligen inte kul.. är hamsterpåsar kinderna? Är inte riktigt där än men jordens dragningskraft får allt större inverkan på mig för varje dag som går 
Sedan måste man nog få reagera när kroppen förfaller. Det är ju inte så kul när saker förfaller överhuvudtaget och när det då är en själv så är det nog ganska självklart.
ja jag tror inte att det är fel att sörja det man förlorat. men det som stör mig mest är ändå stelheten tro jag. Var det inte chik som sa en gång att numera kan man inte stå på golvet och ta på sig trosorna. Jag kan inte det i allfall. Jag tappar balansen innan jag fått in foten på rätt ställe 
Skippa trosorna Maggan
hm… ja det är förståss en lösning. men sen återstår både byxor strumpor. Samma problem där. ska jag skippa dom också?
Nej jag gör nog som jag brukar numera och sitter på sängkanten och tar alltihop på en gång 
Använd kjol!

…det inre utseendet speglar ju av sig på utsidan 
suck. jag visste att det skulle komma. 
Jag har inte fixat kjol/klänning sen jag var liten och min mamma, moster och mormor lekte docka med mig och klädde ut mig i söta små hemsydda outfits med matchande skor och små handskar (traumatiska barndomsminnen du vet).
Kjol har alltid fått mig att känna mig uppklädd/utklädd på ett obekvämt sätt.
Då biter jag hellre i det sura äpplet och klär på mig byxorna sittandes på sängkanten 
*S*Hemma brukar jag ha en lång grå snäv kjol, det är jättebekvämt.
Annars kan du köpa en hockeykjol, den är tjock och lång och har deragkedja på båda sidor.
hockeykjol??? det har jag aldrig hört talas om! 
*ler*
hon är go K.H ..
..¿ är det bara för att det inte gäller en själv..
(floskligt?)
menar,för många mäniskor kan vara Vackra i sina "fula rynkor "
det är så jag ser deras innre skönhet strålar ut..
(när jag inte ser deras ..fläckar)
det är aldrig för sent
(att ge upp) NÄ!
vad finns det ..åldersgränser på,är det fåfängan /vad ska folk säga ?
man ska bara ångra vad man inte gjorde!
penke
*viskar* till #11-12. utan trosor blir alla kvinnor sköna..*duck* 

*viskar* till #11-12. utan trosor blir alla kvinnor sköna..*duck* 
jaja penke men nu var det inte det som var poängen här 

Christine - *asgarvar* - vilken härlig inställning!
Förra sommaren blev jag lite smått förtvivlad när dedär små rynkorna som kommer på vintern valde att stanna kvar - men nu har jag vant mig =)
Jag tycker ändå att när jag ser en kvinna (eller man för den delen) som utstrålar värme, kärlek, humor etc är den personen vackrast av alla - oavsett hur många rynkor, kilon eller gråa hår hon har!
Det är klart att det känns när ens kropp förändras, jag hoppas bara att jag kan lära mig att leva med det och på något vis vara tacksam! Jag erkänner - jag är lite fåfäng så jag lär nog ha en del att jobba med framöver ha ha - jag tar på mig en lång, snäv kjol….;)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Man kan yoga lite mot stelheten. Inga stora eller jobbiga övningar utan mera tänjningar just för att hålla musklerna smidiga.
Hur ska jag våga visa mej i avataren…Maggan vill ju det…får bli en pytteliten bild då, där bara halva ansiktet syns!
Min bana som charmör blev inte lång. Den är redan förbi…Att bli gammal har nog också sitt behag, ung var man så överdrivet länge.
Omväxling förnöjer…
Mitt bekymmer är en arbetsskada, man skulle se snygg och fräch ut hela tiden så det sitter i coh visst är man fåfäng. Nu för tiden är de inte lika noga.
Det är bekvämt med lång kjol
.
#23 Sisa du får göra som jag, vänta på den dagen då du ser någålunda utvilad ut, sminka bort rynkorna och passa på att ta fotot då. Medans kan du något där du är lite yngre*fniss*

Jag kan inte heller med kjol. Tycker att den sladdrar runt benen och får mig att känna mig halvnaken. Nej, jag föredrar verkligen brallor 
Inte ofta jag använder kjol…men då det är riktigt varmt ute och jag ändå bara är hemma…är detta ett härligt plagg att strosa runt i! Men den måste vara ganska lång…då slipper jag visa benen…
#11 stel säger du… … jag har det tvärtom, jag är för överrörlig och behöver därför träna för att mina kropp ska hänga i hop. Jag behöver alltså en massa muskler för att lederna ska fungera och göra sm jag vill att de ska. Funderar på hur det ska bli i framtiden… träna träna träna. Och ja, jag märker att det ger effekt eller icke effekt om jag inte gör det.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet