Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 331 ggr
Cristine
0

Vilka blir politiker?

Jo de som ingenting vet men tror sig veta allt.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Njaa….Obestämd

Cristine
0

Det är inte lätt att räkna upp bra sådana. Jag tror de var bättre förr, mer jordnära.

Jag tycker de nuvarande kommer längre och längre från samhället.

[GunillaF]
0

Jag brukar säga till de som har mycket åsikter, gapar och skriker om hur politiker borde göra, säga osv, att de borde bli politiker själva eftersom de vet precis hur det ska skötas.Obestämd

[Sisa]
0

Bra betalt har dom i allafall…Tungan ute Sen önskar man att politiker oftare gav sej ut i verkligheten…att dom verkligen kunde se allt som händer även den lilla människan. Verklighet och lite sunt förnuft, är oftast bättre än byråkrati…Tungan ute

Hoppfull
0

Jag har varit lite fritidspolitiker i min hemkommun och jag måste nog säga att numer är det de som är mest intresserade av att synas och höras i pressen som blir politiker. Lite som med så mycket annat, det är mest intressant att bli "kändis", om än bara lokalt.

Det gjorde mig så besviken så att jag själv hoppade av… när synligheten och armbågarna blir vassare än politiken i sig tappar jag intresset helt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[MargaretaA]
0

Jag är kanske naiv men jag tror att dom som blir politiker har ett intresse av att påverka vad som händer i samhället.

Det är en kategori människor som gör något konkret i stället för att bara sitta hemma på kammaren och gnälla.

-gör det bättre själv skulle jag vilja säga till dessa!

Men i en sak tror jag du har rätt Cristine. När det gäller politik på toppnivå så har det blivit ett yrke i sig och jag tvivlar på att till exempel folk som Mona Salin eller Fredrik Reinfeldt har haft ett "riktigt" jobb sedan dom var mycket mycket unga.

Cristine
0

Jag vet att det finns många ungdomar som kämpar för skolbarn och gamla, sjukhus och fasta arbeten t.ex men någonstans på vägen tappar många sina värderingar och det blir mest en kamp om vem som är bäst och smutskastning

Hoppfull
0

Redan inom kommunpolitiken är spelet bakom kulisserna äckligt anser jag. Man har liksom inga skrupler och det går enbart ut på att framstå som duktig och framgångsrik som politiker.

Tänk vår kommun som gick med 34,5 miljoner i vinst förra året… under en brinnande lågkonjunktur med massor av arbetslösa, en skola som år efter år släpper ut ungar utan betyg i kärnämnen, massor av obehöriga lärare pga usla lönenivåer, kritik gång på gång från skolverket för att man inte gör det man ska, skolor och andra lokaler i uselt skick, för att bara nämna några saker. I min värld ska inte en kommun gå med vinst på det sättet överhuvudtaget!

[peter54]
0

Jag tror inte alls att "de som ingenting vet men tror sig veta allt" är de som blir politiker.

Istället är jag absolut övertygad om att de allra flesta unga som engagerar sig politiskt och sedan utvecklas vidare till att bli politiker verkligen brinner för att förändra och förbättra samhället. Jag tor att de har en mycket klar vision som de vill verka för att genomföra.

Att en del av dem senare i karriären endera tappar kontakten med verkligheten eller trampar i klaveret, tror jag helt enkelt beror på att de inte verkar bland kreti och pleti, utan ibland andra politiker och det vet ju alla hur lätt det är att bli "miljöskadad.

Cristine
0

Den frasen är sagd med Ironi men lite sanning finns där.

Indiania
0

Politiker blir de som har käften i gång! Cool

" Var nära naturen - var när dig själv "

[peter54]
0

Med tanke på att de flesta som blir politiker har bakgrund som elevråd, elevrepresentanter och liknande, alltså att de redan innan de är vuxna har ett engagemang, tror jag är belägg nog för att de har ärligt uppsåt från början.

[MargaretaA]
0

Bra talat peter!

Eller programledare på TV Flört

Hoppfull
0

#11 & 13 eller journalister Foten i munnen

penke
0

njää,nu tycker jag du är lite orättvis
nog för att det finns många karriärs-strebrar som brinner för sin karriär
mer än politiken
men de brukar sikta på Brysell,nr 2 stockholm..
en del går inte utanför kontoret utan en fotograf
och har bestämda o appsoluta svar på precis alltid du frågar dem om,utan en sekunds betänketid !
..då måste de vara väldigt kloka…

men,de flesta politiker är de,som är din granne eller hon på macken,
som vill ta ansvar  göra något bra i erat samhälle.
ibland börjar det med ett övergångställe eller för att ..rädda en skola

penke

[Jeremina]
0

#0 Den sa en hel del du!