Sydney
Sydney erbjuder hög livskvalitet. Är här för andra gången och blir mer och mer förtjust i landet och staden. Människorna här är positiva och sköna att jobba med. Massvis med bra restauranger, har inte lyckats hitta en dålig ännu.
Ska ta en allvarlig funderare på om man vill bosätta sig här.
Så häftigt det låter. Jag har också alltid varit nyfiken på Australien.
men är det inte väldigt varmt där nu?
Det brukar vara 30-35 grader denna årstiden. Idag var det dock 38 grader. Följt av åskoväder nu på kvällen.
Så jo, det är väldigt varmt, vilket inte jag ser som något positivt direkt. Men tack och lov för AC.
Australien har absolut motsvarat mina höga förväntningar. Jag har alltid trott att jag skulle tycka om landet, och nu börjar jag bli lite kär i det. Jag tror det blir en flytt om 4-5 år. Kan inte flytta nu av några anledningar.
hugga det låter alldeles för varmt för mig - jag blir sjuk om det är över 25 grader 
Är man överviktig så är värmen jobbig, men det skall jag inte vara länge till så när jag väl flyttar så skall det inte vara något problem!
Det är dock ganska ok ända eftersom det finns AC på de flesta ställena. Var på en restaurang och i ett köpcenter idag och det var behagliga 20 grader på båda ställena. Samma på kontoret. Så det går bra så länge man inte umgås med hurtbullar som ska ut och springa i solen.
ja fast blir det inte trist i längden att man tvingas hålla sig inomhus hela tiden för att inte få värmeslag?
men det bör vara svalare på vintern. Australien har ju så häftig natur så det kanske är på vintern folk ger sig ut i bushen?
Jag skulle inte orka bo där med sådan värme, på vintern är det ungefär +10 om man inte åker norrut då där det är varmare.
Vacker stad är det iaf.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#4 Jag är inte utomhus så mycket så lider inte av det. Jag bodde i öknen i 5-6 år förut och trivdes gott med det. I sådana här varma klimat så är ofta luftfuktigheten väldigt låg, vilket gör det mycket behagligare.
Jag tycker t ex att 40 grader som det ofta var i Las Vegas där jag bodde förut var jämförbart med kanske 25 grader en varm svensk sommardag, just p g a att luftfuktigheten låg runt 10%.
Här har dock luftfuktigheten varit ganska hög denna veckan eftersom det kommit lite åskoväder.
Min farmors syster ska tydligen bo i Australien. Var någonstans där vet jag inte. Hon flyttade dit för många år sedan från Finland. Det måste verkligen ha varit en klimatförändring för henne och familjen.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!