Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 593 ggr
Cristine
0

Taken.

Jag ser med fasa på taken jag kan se från mitt hus,jag undrar hur länge de ska hålla under snön. Mitt eget vet jag inte hur det ser ut men jag kan ju föreställa mej det.

Många tak har rasat men de är mest platta, dumt tycker jag att ha sådana tak i Svealand.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jaa, huuu! Jag har mycket snö på taken men det måste få vara. Tar mig inte så högt upp. Jag får svindel bara av att kliva 2 meter ovan markytan.

Eller så får jag ta hit min mamma, 76 år. Hon är inte rädd att vara på taket. Tungan ute

[MargaretaA]
0

jag är inte så orolig för vårt hus, det är en gammal kåk med rejäla bjälkar som inte kroknar i första taget. Men jag har sett att många runt omkring med modernare hus har varit ute och skottat sina tak. Det är nog en bra idé. Särskilt nu när det börjat töa och snön blir riktigt tung.

Hoppfull
0

Vi har bra lutning på vårt tak så snön har rasat av i omgångar redan. Men så bor även vi i ett gammalt hus, frånd en tiden man byggde praktiskt och hållbart snarare än poppigt och snyggt Tyst

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Kanske inte är bra för vissa hus…men håll med om att det är vackert. Från snön hänger långa, vackra istappar…hur fint som helst då man tittar ut genom fönstren…Glad

chik
0

Våra tak här omkring har bra lutning…Men man kan ju se dom där stackarna som har platta tak-inte rolig..

Gunilla..KyssDu är en sååå snäll omtänksam dotter

Lena.P är jag i verkliga livet.

Branneli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sambo har varit ute & skottat på  våra tre tak som tillhör uterummet+ altanen+där vi förvarar cykar & div….

Flertal altantak som rasat….Rynkar på näsan..i vår lilla stad.