Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 375 ggr
aksaz
0

bra mat

om det nya ämnet klister i köttet inom eu godkänt och nu i sverige tur man inte äter gris o nöt kött

Maria
0

Fast redan äter vi (som äter kött) mycket "klistrat kött" i våra pålägg bl.aObestämd Olika skinkor t.ex.

/Maria

aksaz
0

ja det ska visst vara så snitsel har visst varit så ,prova den vegetariska snitseln den är mycket godare inga senor o brosk bitar ,jag har inte ätit kött på sex år ,annars så äter jag fisk o fågel ,och mår bra väger ej för mycket ,hlsn björn

Maria
0

#2 Jag har ätit vegetarisk mat ganska länge i livet men nu äter jag blandat.Flört Mår också bra och väger lagom…

/Maria

aksaz
0

ja jag har ett barn som inte tålde kött så bra ,på den vägen är det så märkte jag att jag mådde bättre Flört

Anders 50
0

Vad jag läst mig till så ska det här "klistret" vara ett helt ofarligt Obestämd och "naturligt" ämne.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aksaz
0

ja det sägs ju så , men man har blivit luttrat på myndighetens gå ut o bevilja för kött producenter ,finns nog en del pengar i det här med en del lobbyister som vill ha det även i sverige

Cristine
0

Jag köper stekar.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

..vet inte om man ska skratta eller gråta
att de är glada att de äntligen fått godkänt ett ..klister för kött
så de kan lappa ihop köttslamsor och sälja det som filé ..

Hallååååå…

penke
/veggo

aggeelin
0

#7 stek christine, jag blir så sugen på lammstek med min specialsås till… mums Kyss

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Jag har alltid en stek eller två ifrysen ,det är jättebra att ha om det kommer folk. Jag brukar göra en tills det fattas 10 minuter på den, Då görs den färdig medans man dukar, Sedan kan jag göra den andra och skiva upp när den är färdig och göra lagoma portioner för dottern och mig. Det räcker jättelänge eftersom vi varvar med fisk, skaldjur och andra rätter.

Vad gör du för sås till lammsteken Agge?

aggeelin
0

Jag gör allltid stek i min lergryta och använder skyn som bilr till sås. Jag kryddar med lite cayenne och sambal olek (lite lagom inte för mycket) och så har jag mango chutney som en söt motvikt som väger upp det starka, matlagningsgrädde soya, det är allt tror jag, jo jag reder av lite lagom. Och det blir mycket mycket gott till lammet, jo vitlök finns med runt lammet så det är lite vitlökssmak på skyn. Gästerna brukar gilla vår stek…

Cristine
0

Ja det är jättebra ingredienser som passar till lamm, jag brukar också göra något liknande ibland men mest gör jag sås på Myntha.

aggeelin
0

#12 fast jag tror att många skulle tycka att det var konstigt att ha detta i såsen öht… här gillar vi att exprimentera med smaker, hur använder du mynta?