Pyjamas?
Pyjamasen uppfanns därför att ord uttalade i nattskjorta saknade pondus påstod Poul Henningsen och det kan jag gott förstå. Skulle jag se min särbo i särk skulle jag nog fått väldigt roligt. Nu finns väldigt vackra och sexiga saker. Männen har ju sidenpyjamaser nu för tiden. Jag har ett vackert nattlinne från Frankrike som jag fick för 25 år sedan. Det är alldeles nytt för jag kan inte ha något på när jag sover utom trosan.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Min stora härliga flanellpyamas är det bästa som finns om vintern.
Gunilla Blir du inte varm under natten??
Trosor…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag håller med dej, Gunilla. Älskar min flanellpyjamas, med tillhörande sockor med hundvalpar på…
Hemma sover jag utan en tråd på kroppen. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 4
Även då du sover ute…
På sommaren ja, på vintern en t-shirt 
# 6
Jag tor du är en Superkvinna, Ann!
Kram till dej och Silver 
# 7 Tack goa du. Krama lill missen från mig. 
Jag har mitt gigantiska duntäcke som jag kryper ned i och är det riktigt kalt kan jag dra på mig en t-shirt och sockor. Jag har nattlinnen men de ligger i min byrå för jag klarar inte av då det snor sig runt benen när jag ska sova..
Janne (gubben min) fick en superhärlig flanellpyjamas av mig i julklapp förra året och jag tror han sov i den en natt, han klarar inte av värmen 
Flanell är ett superhärligt matrial! Har haft påslakan i det tidigare men de blev så urtvättade till slut att jag vävde mig två sängmattor av dem i stället..
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Jag klarar inte av duntäcket utan det ligger ute i boden, ett vanligt tunt täcke har jag.
Adamskostymen är standard
vissa mor´nar kan den visserligen se lite ostruken ut… *hihi*
pyjamas hade jag som barn..
numera kan jag ha(hade) en nattsärk om det är extra kyligt om vintern, en gamal favo är utsliten,såg eg. ut som en sorts klänning*skratt*(mjuk bomull) då har jag en luftig T-shirt o kallingar som "reserv"
duntäcke har jag oxå,åretom.
I morse/FM kunde jag inte begripa varför snoosen på väckaren ringde så ofta,bara 5 eller sex minuter istället för nio..?
hann inte riktigt drömma klart de små snuttarna..
det visade sig att jag ..lyckats ställa in på TVÅ väckningar
(förutom reservkockan) *skratt*
penke
jag fixar inte kläder i sängen eftersom jag blir för varm, och sånt som stramar tål jag inte. Jag sover endast iklädd duntäcke. På sommaren när det är varmt blir det bara ett lakan.
Åh.. Jag älskar duntäcken.. Jag fick ett i födelsedagspresent som jag än inte tvättat, men det är iaf ett sådant täcke jag drömt om lääänge :-)
ja det är härligt med duntäcke! Men dom är lite knepiga att tvätta - eller snarare att få torra efter tvätten - man får köra det i torktumlaren tillsammans med tennisbollar för att inte dunen ska klumpa ihop sig. Det låter så illa när det dundrar och smäller i tumlaren 
Jag har alltid nattlinne men alltid i 100 % bomull 
#14 Ja det är väl just det som oroar mig lite. Jag torktumlar aldrig när jag tvättat, utan allt får hängas upp. Men det blir säkert bra hoppas jag. Haha.. Stackars tennisbollar 
ja.. ett alternativ är väl kemtvätt annars.
#13 & #14
Man kan köra duntäcken i torktummlaren utan bollar om man tar ut och skakar det lite då och då. Låt det gärna ligga ca 10 minuter utanför torktummlaren emmelanåt så det hinner avfuktas och sen in i torkisen igen Obs! ha inte på full värme.
Jag gillar inte att sova utan något på kroppen. Det beror på att om jag blir för varm när jag sover, alltså så att huden blir fuktig, så känns det oerhört obehagligt att komma emot täcket.
Ytan på täcket blir fuktig och kyls snabbt av så att det känns kallt, mycket obehagligt. Därför sover jag alltid i en gammal vit t-tröja.
Eventuell kroppsfukt tas upp av tröjan som hela tiden är varm och obehagskänslan uteblir helt och hållet.

#19 jag är precis som du peter! Blir oxå väldigt varm men i och med det även väldigt frusen emellanåt. Så jag sover alltid i min mans gamla urtvättade mjuka sköna t-shirts!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag älskar att sova naken men eftersom jag är frusen så blir det flanellpyjamas + sockar på vintern
/Maria
i trosor, blir för varm annars
Var rädda om varandra
Har inte haft pyjamas sen jag var barn. Jag sover i trosor… och sen, som jag tror att jag berättat förut så lindar jag in mig i ett exta påslakan, runt huvudet för jag vill ha mörkt och varmt om huvudet
ja och så en bit ner då, mellan katten och mig har jag liksom ett påslakans-skydd … jag är väl lite udda…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#23 Haha, det skulle jag vilja de
/Maria
Jag är nog lite underlig… Sover i ett tunt sarongskynke som egentligen är avsett att draperas runt livet ihop med baddräkt, på stranden!
Men den är lagom tunn för mig, både sommar- o vintertid. För kan inte med att sova näck, av nån anledning, det har jag aldrig gjort.
Men blir på tok för varm när jag sover, så bara om det är typ -20 ute, kan jag sova under duntäcke.
Svettas ihjäl annars, och då blir det tre filtar istället. Två under tidiga våren… En under försommaren o tidig höst. Bara lakan sommartid när det är riktigt varmt
.
Kärbon brukar kalla mig för "element". Han brukar värma sig på mig och jag brukar svalka mig på honom, ha ha.
Har hänt, att jag legat under duntäcket o vilat en stund, för att sedan stiga upp och göra kväll.
Ungefär en kvart senare tog kärbon och lade sig i sängen för att han frös, då satt kaminvärmen från min kropp fortfarande kvar fast ingen låg där längre, hahaha.
Sover naken under ett tunt täcke och två katter.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Här sover vi utan nånting på förutom ett stort täcke att vira in sig i förstås och en stort gäng med kuddar att gosa in sig i.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Vi brukar ha 18 grader i sovrummet och då går det inte att sova med så tunt på sig som jag ser att flera av er gör.
Jag minns när jag var i Chignecto i Kanada och vi sov i en tipi när det var runt 10 minus ute. Jag hade dubbla sovsäckar och ett helkropps Helly Hansenställ. Jag var den enda av oss tre som inte skallrade tänder under nätterna.
När det var över 23 grader kallt ute blev det ungefär 16 grader under natten eftersom kaminen slocknar och jag jämt glömmer bort att sätta på värmepumpen, men det märkte jag aldrig av förrän jag klev upp.
PÅ tal om pyjamas… för några år sen sov vi alltid med öppet fönster även på vintern… en dag var det 20 minus och vi hade stängt dörren till sovrummet. Den natten sov jag med långkalsonger i dubbla lager ohc flera täcken. Ni kan tänka hur kallt det var 

#31 vi har inte öppet fönster när det är så kallt längre… huvva så kallt det var 
Jag veeet!