Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 390 ggr
Cristine
0

Kallprat

Hur kan en människa prata i en timme om ingenting och vad får de för utdelning av det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Det där är intressant, jag tror att det handlar om uppmärksamhetsbehov, de söker efter personliga PR-poäng helt enkelt.

Jag känner en kille som har jobbat som mattförsäljare. Vi gick på komvux tillsammans en gång i tiden, över 25 år sedan.

Vid ett tillfälle skulle vi hålla föredrag om något självvalt ämne. Jag valde att hålla föredrag om inälvsmask, men Börje, min kompis, valde att hålla ett entimmes föredrag om nonsens.

Han pratade i en hel timme utan att egentligen säga någonting och alla lyssnade mycket uppmärksamt hela tiden. Vi var alla oerhört imponerade.

Branneli
0

Om någon pratar i en timme & jag som lyssnare inte "får till mej något matnyttigt"…..så är vinningen uppmärksamhet för prataren.

Mycket intressantae med en diskusssion där alla parter får till sej något "matnyttigt".

Glad

Cristine
0

Det sägs(har ingen aaaning om det är sant) att Hitler var en sådan talare, folket facinerades mer av hans röst och gester.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Vissa människor är mer omständiga än andra…varför krångla till det…Obestämd

penke
0

kallprat kallar jag det om ..vädret,men nå´n i busskön ..
bara ett "artigt" ordbyte..

tomprat..är mer det där snömoset,många ord utan att varken mena eller vilja något

inälvmask..är väl ingen nagelbitare för mig :- )

"nonsens" är väl oxå,var intresset ligger
ibland kan nonsens vara det viktigaste
beroende på vem
som säger det… *ler*

penke