Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 703 ggr
Cristine
0

Inte roligt.

Vad är det som tar emot att göra!

För mej är det att stryka..det är det värsta jag vet och jag försöker att köpa sådana kläder.

Lakan och dukar kan jag mangla och det är ok.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammzing
0

Just nu är jag i ett flyt med vävningen. Då tar det mesta emot att göra.
Matlagning är just nu himla trist. Bokföringen är ochså hemsk.

Bergspuman
0

Å, äntligen någon som delar min avsky för strykning! Gud vad det är tråkigt! Men tyvärr älskar jag välstrukna handdukar och örngott så jag står o stryker i alla fall… grr. Försöker sätta på trevlig musik då!

[GunillaF]
0

Jisses vad svårt att komma på nåt…Flört 

Jag gillar inte heller att stryka men om jag är riktigt frusen kan det ändå vara liiiite skönt att ställa sig vid strykbrädan. Det går fort att bli varm av att stryka.

[Asta]
0

jag avskyr också att stryka - köper så mycket som möjligt som inte behöver strykas. Och har konstaterat att de flesta t-shirts slätas ut av kroppsvärmen efter stund.

Men jag avskyr också verkligen att städa. Dessvärre är vi båda likadana så det brukar bli som så att vi låter bli alldeles för länge, sedan blir någon av oss förbannad (det brukar variera vem) och så kör vi ett städningsrace tillsammans. Där har vi lite tur. Min man avskyr mest att plocka undan och torka damm och jag avskyr mest att städa golven så jag brukar gå före och damma så kommer han efter och städar golven.

Indiania
0

Jag tycker mycket om att stryka det har jag alltid gjort.

Vanlig veckostädning kan ta emot ibland.Däremot gillar jag att putsa fönster och hänga upp nystrukna gardiner.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Cristine
0

Usch..nummer två på listan av vad jag avskyr så är det putsa fönster.

[Asta]
0

Här putsas inte många fönster inte. Vi har bott i vårt hus två år nu, men vi har ännu inte putsat fönsterna. Vi skämtar om att det är ju knapp någon idé eftersom de så småningom ska bytas. Vi vet ännu inte när bara.Glad

Bergspuman
0

En sak till jag verkligen hatar: Frosta av frysen!

Och det är dags nu, usch.

Jo några saker ytterligare: Göra rent ugnen och rensa avlopp. Motbjudande sysslor!

[MargaretaA]
0

Att gå ut ur huset den här tiden på året. Det är kallt och obekvämt med alla kläder man måste ha på sig. Är det inte svinhalt så man måste gå jätteförsiktigt så är det blött och klafsigt. Jag är alltid lika lycklig när jag gjort det jag måste och får komma in och ta av den tunga jackan och de blöta skorna.

[GunillaF]
0

…att rengöra kattlådan! Finns inget som luktar så äckligt! Foten i munnen

Hausswolff
0

Jag avskyr att ta hand om saker efteråt. Alltså, jag gillar att packa in disk i diskmaskinen, eller t.o.m. att handdiska, men jag avskyr att ta reda på disken sen när den är klar. Jag gillar att tvätta och att hänga ren, härlig tvätt, men avskyr att ta hand om den torra tvätten (vika och lägga undan). Stryka går an, om någon annan tar hand om det strukna sen…

Sen finns det ju en massa andra sysslor som är skittrista, som att putsa fönster, skotta snö, frosta av frysen, rengöra avlopp etc.

Toyan
0

Stryka är såå tråkigt, dammsuga är inte heller kul tycker jag men diska går an,): handdiskar,  att putsa fönster och hänga upp andra gardiner tycker jag är kul.

Cristine
0

#10 Kattlådan ska vi bara inte prata om… och att rengöra mattor och möbler från katt/hundhårTungan utebläääFoten i munnen

Loucar
0

städa, tvätta och diska det är inte roliga sysslor.

Finns ett bra ordspråk bättre lite skit i hörna än ett rent helveteSkrattande

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Cristine
0

Det Loucar, är en sanning, det är för rent i Svenska hem, det är därför så många är allergiska.

fotokrafs
0

Tycker strykning är tråkigt, men eftersom jag aldrig stryker så slipper jag ju det. Skrattande

Andra trista grejer är putsa fönster, gå ut med sopor och källsorterat

Har en fin disktrasa med dödskallar och texten "WARNING! Too much cleaning can be DANGEROUS to your health". Gillar den..

Cristine
0

He heSkrattande

Maria
0

#9 Haha, jag håller med digSkrattande

Sedan avskyr jag att bädda rent i sängarna. Det gör däremot inte min man så det är bra att leva ihop med någon som har andra intressenFlört

/Maria

Anders 50
0

Just nu: snöskottning.

Inomhus toppar nog rengörning av ugnen!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hausswolff
0

Att vattna blommorna är aptrist! Och att göra rent akvariet…

[Sisa]
0

Jag skriver istället vad jag gillar att göra…baka, laga mat och stöka till…men jag hatar att diska och städa upp efter mej själv…till det skulle jag vilja ha en robot…då skulle här vara hemlagad mat och nybakade bullar oftare…Flört

aggeelin
0

Jag tycker inte om att dammsuga, jag tycker inte om sånt oljud… och att den luktar illa den där sugaren

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

Jag hatar också verkligen att stryka..finns det något värre!! Rynkar på näsan

penke
0

..stryker..gör jag inte alltid,
men kan finna ett nästan meditativt tillstånd i att göra det,
lite samma som sent en natt/morgon diska efter en fest … Glad 
(innan man lägger sig)

naturligtvis gillar jag inte allt..
men istället fölr att aktivt O-gilla det