Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 772 ggr
[GunillaF]
0

Kyssen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sex kan man ha med okända, men en riktigt djup och ömsint kyss ger man bara den man älskar.
Därför säger forskarna och kärlekspterapeuterna är vi är  illa ute om ni slutar kyssas.

Hur viktig tycker du att kyssen är?

Cristine
0

Ja det är helt klart att den är viktigast av allt, nu är det ju flera år sedan jag kysstes men har övelevt ändå.Tungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

I ett kärleksförhållande är det nog bland det viktigaste som finns. Det stärker samhörigheten och skiljer en intim relation från alla andra relationer man har. Sedan går "må bra" hormonerna i gång också så det är rena hälsokuren Kyss

Cristine
0

Hmm jag har ju mina katter men de går ju inte att pussa på munnenSkrattande men kramas kan vi.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Nej håller med. Kyssar hör kärleken till!

fotokrafs
0

Har själv haft sex med killar som jag inte velat kyssa.. Så jag håller med, kysser bara den jag älskar. Kyss

Maria
0

Kärlek utan kyssar….nej det skulle jag inte vilja vara utanKyss

/Maria

penke
0

*andetag*
now your talking ga´l !

hur viktigt går inte att beskriva.. !!
som singel går ju "sex" att ordna,..i "grupp" eller på egen hand ..
då är det Kyssar jag saknar
det nakna djupet,..öppna sin själ
där kan jag finna och tappa fotföstet *ler*

Kyss ..
Skäms

penke

en Kyss är en Kyss är en Kyss är en Kyss är en Kyss är en Kyss

[Asta]
0

Kyssar är viktigt, men för vår del är beröringen ännu viktigare tror jag. Min man t.ex. rör vid mig varje gång jag går förbi honom eller ska alltid sitta nära i soffan. Och när jag lägger mig så har jag nästan alltid en hand som rör vid honom etc. Men det är väldigt svårt att rangordna, allt hör ju liksom ihop.

[GunillaF]
0

Jag läste någonstans, att en av de första frågorna till människor som söker hjälp för sexproblem, är hur ofta de kysser varandra. Och om svaret då är "sällan", eller "aldrig", så är det det som är det största problemet, inte att paret slutat ha sex.

Det är kyssen som bekräftar att vi fortfarande hör ihop, det är läpparnas många känsloceller som tar till sig den andra människan, tar upp hennes smak, hennes energi, hennes kemikalier och blandar dem med våra egna.
Så, bästa sättet att hålla en relation levande är att kyssas så ofta, så djupt och innerligt som vi bara hinner med.

Anders 50
0

Som vi säger här…de tar aldrig slut..det finns alltid en kvar!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

#10 Jaa, det var bra! Skrattande

Loucar
0

Klart den är viktig men det viktigaste tycker jag är närheten att man känner att den andra alltid är närvarande i alla former av närhet.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Mirjami-78
0

Ja kan nog hålla med om det där men kommer inte ihåg när det var man gjorde det där sist. Ja mellan mig och min ex var det sådant i början men sedan dog det liksom ut som allt annat med. Ser ofta tonåringar och hur de sitter och kysser varandra i spårvagnarna, de är liksom mera öppna med sina känslor. Ja de har ju inte samma press på sig som en familj har med småbarn tex.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool