Ja det är segt som gammalt tuggummi idag… och så får jag error med jämna mellanrum.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vi vet ju alla att detta problem dyker upp ibland.
Två saker att tänka på är att:
Regelbundet tömma cache
Regelbundet virusscanna datorn
/Désirée
Desk!!!!Det är nog inte min data som spökar.
För andra sajter o forum går så bra.FB fungerar utmärkt….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik ursäkta att jag skrev något! Faktum kvarstår att båda de saker jag nämner kan ge lite underliga fenomen.
/Désirée
Om Chik rensar sin dator så kanske min bli mindre trög också
/Maria
chick när du åker ut. Får du då bara upp en vit sida som det står tex service unavaible. (stavning?)
Nu har jag inte varit inne så länge så vet inte om dom plockat ner servarna under dagen. men just det med vit sida och den texten blir när killarna tar ner servrarna och det brukar inte vara många minuterna som det är så.
Att problem med webläsarseghet förekommer då och då här och även på andra sajter är väl ingen hemlighet.
Man kan ju också testa att använda någon annan webläsare.
/Désirée
#6 ANNIA.
Precis så med vita sidor har jag upplevt med iFokus under eftermiddagen.
Ok, då är det nog killarna som plockar ner servrarna. Så det är inte fel i sig i så fall. Vilket är skönt att veta. Och som sagt det brukar bara vara några minuter.
Det är ofta så tycker jag och på min dator kan det stå: fel på sidan. Det kan låsa sig en stund för att plötsligt fungera igen.
jag tycker sajten varit lite på och av senaste tiden
låser sig o "stoppar"
/Får du då bara upp en vit sida som det står tex service unavaible. (stavning?)/
kommer ofta när jag loggar ur,medvetet
men,det funkar för det mesta :- )
penke
Jeremina börja med att fråga, om du menar att du får just den där vita sidan ofta. Eller om du menar att du generellt ofta har problem. När det gäller hur ofta dom plockar ner servrarna det vet jag inte och det varirerar nog.
När det gäller det där med fel på sidan. Är det den där gula triangeln som blir att finnas nere i vänstra hörnet. Jag kan få det ibland när jag använder explorer. Men jag kan inte se att det finns nåt synligt fel på en sida när jag får det. Och jag kan inte heller tvinga fram det så att jag ser att det finns någon gemensam grej som finns när den är framme. Så verkar som nåt med min dator som vid dom tillfällena krockar med nåt på iFokus.
När det gäller det här med att det låser, stoppar upp och sen funkar, som även du penke tar upp, kan inte säga. Men möjligt att det just där och då blir liten nergång i nån av servrarna och det är ju också så att det för det mesta släpper ganska snart. Ibland är det ju segt en längre stund speciellt nattetid för då tar dom backup på allt och det är ju mellan 2 och 4 har jag för mig. Ibland kan även det bero på den egna uppkopplingen så svårt att säga.
Sen du penke tar upp nåt jag aldrig hört förut. Att få den där vita sidan när du loggar ut. Kan du säga, mellan tummen och pekfingret, hur ofta du råkar ut för det. Och är det nån speciell tid på dygnet det händer som mest. För det ska inte dyka upp service unavaible då.
Eller så har du sån tur att du loggar ut själv precis när dom gör det. På sätt och vis bra att det händer då för då ska du ju gå ifrån i alla fall. Men låter lite mysko.
penke-svar
sista tiden har det hänt,"ganska ofta"
och jag är oftast aktiv senare kvällar/midnatt o efter..
penke
Ok. Så att du får segt sent är då inte så konstigt. Själv slog det tvärtstopp för mig igårnatt under backupen.
Men jag själv är rätt aktiv på natten och kan inte komma på att jag fått den vita sidan mer än nån enstaka gång så det verkar vara nåt mysko.