Klimatet.
Det är så kallt och snöigt så den enda som är ute är vädret.
Måste du absolut gå ut?
Skulle du vilja ha så här varje år?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har absolut inget emot snön, jag tycker till och med att det är bra som det har varit nu - att snön kom före jul och sedan har den legat kvar utan töväder.
Det påminner om vintrarna när jag var barn, snön kom i december och låg kvar till slutet av mars.
Däremot tycker jag att det har varit för kallt, men nu när det är 8 minusgrader tycker jag att det är lagom. Gränsen för att de ska kunna salta vägen går nämligen vid 8 minus och jag avskyr bruket att salta vägarna.

Jag tycker oxå om att det blir riktigt vinter före jul, och under januari månad får den gärna ligga kvar. Men sen är jag nöjd, då får det gärna smälta bort och börja bli lite mildare ute.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Egentligen är det inte kallare nu än det var förr. Jag tycker inte det iaf. De senaste åren har snön kommit efter jul där jag bor och det känns lite fel. Hade velat ha lite mer före.
Jag är tvungen att gå ut varje dag (flera gånger) för att ta mig till o från arbetet och för att rasta hunden.
Till affären måste man också gå. Hur skulle man annars få någon mat till kyl och skafferi?!
Det är väl så här vintrarna ska vara, eller…De sista tio åren har vi bara klagat…över dåliga vintrar. Nu är det vinter…snart är det sportlov, alla barn har nåt att göra…
Jag tycker det är härligt med vinter!
Jag vill absolut INTE ha det så här varje år. Jag avskyr det något fruktansvärt. Jag fryser, kan inte göra det jag vill och mår bara allmänt pyton av det.
I våra trakter är det betydligt kallare än det brukar vara. Senast ska det ha varit 1987. Det kan nog stämma. Jag minns inte så många sådana här rejäla vintrar tack och lov.
Och för min del klagar jag aldrig över varma vintrar, tvärtom…
Jag tycker om vintern, nu när det är snö är det så ljust och fint ute och tycker om årstidernas skiftningar.
Snö på vintern och värme och sol på sommaren! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
I min vintervärld ingår massor av annat utöver min egen idé om hur jag själv vill att det ska vara.
Exempelvis tänker jag på vattenledningarna, som klarar kylan oerhört mycket bättre om det finns ett ordentligt snötäcke. Om det finns mycket snö att kasta upp mot husgrunden, blir det lättare att hålla golven varma inomhus.
Sedan tänker jag på träden, vars rötter lätt fryser sönder under vintrar utan ett isolerande snötäcke. Blommorna, särskilt lökväxterna, har också en livräddare i snötäcket. Detsamma gäller alla djur, från björnar i sina iden, till sorkar och möss i sina gångar och bon under snön.
# 7
Så bra du tänker, Peter…Bara positiva saker, med mycket snö! 
Vinterns fördelar…. Det finns inga mygg ute och förhoppningsvis fyser en del fästingar ihjäl 
Zabelle
Fast det påstås att fästingarna ska klara sig ganska bra om det är mycket snö.
Jag tycker vintern hittills är helt OK!
I slutet av mars däremot förväntar jag mig att det ska börja töa och att snön ska börja smälta bort!
För min del så finge det gärna bli ordentligt med kyla innan snön kommer och lägger sig som ett isolerande täcke. Jag vill ha ordentligt med tjäle i marken.
Det vore nyttigt för många saker, bl.a. ginge det illa åt fästingar, sniglar och annat otyg. Men framför allt skulle det underlätta mycket i mitt jobb.
Här i Småland tror jag att det bara har varit 3 vintrar med ordentlig tjäle sedan 1973. Och med ordentlig tjäle menar jag sådan som är så stark att den bär skogsmaskiner på mjukare marker.
Men som det är nu så är jag rätt nöjd med denna vintern. Så länge man får sitta inne i hytt-värmen så är det ok, men stå ute i -15 grader och reparera är inte kul!
Och nu behövs inte mer snö!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hade det gått så hade jag gått i ide som en del djur gör,,delvis är min kropp i ide redan
men Tänk att få sova bort hela vintern sen vakna när björkana börjar knoppar sig fåglarna sjunger in våren och känna att det är vår i luften.
Nä jag får gå upp ge mig iväg till jobb vare sig jag vill eller inte. Men sen kan man drömma lite under tiden och försöka njuta av vintern ändå och att är det snart vår igen väldigt snart
Men då skulle du missa tjusiga vyer Tina! Det är väl vackert när allt glittrar vitt.
Jag har vant mig vid snön nu. Jag tycker det var lite jobbigt i början när den kom, men nu har det längre ingen betydelse. Det fanns ju mera snö när jag var liten än vad det brukar finnas nu på vintern. Sedan har jag ju mina rötter ifrån ett land där det brukar finnas snö på vintern.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#13 - precis min tanke! Att gå i ide vore väldigt skönt.
Precis när det snöat klart och jag fått bort allt från uppfart och gångar så slår kylan till igen.
Det var -6 grader klockan 21 igår kväll och när jag tittade kl. 21 så hade det krupit ner till - 19… på två timmar!
Nu på morronen är det -23! 
Jaaa.Vill ha vinter Vår sommar o Höst….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja Gunilla det ska vara kallt över hela Sverige fram till måndag då det lättar lite.
Nog är de vackert alltid vintern som lägger sig som ett vitt täcke över oss, Men då ska man vara inne. Men Jag hade nog saknat vintern om de inte hade kommet alls.
Usch - jag hade inte saknat vintern ett dugg. Är arg på mig själv för att jag valde ett yrke som inte alls är speciellt gångbart utomlands. Hade jag haft ett annat yrke hade jag nog bott någon annanstans. Men jag kommer från en liten ort och de tankarna fanns inte ens där, alla möjligheter har liksom dykt upp lite sent i livet. Är SÅ avundsjuk på de som är unga nu. Vilka möjligheter det finns pga EU mm. Observera avundsjuk - inte missunsamm.
Jag avskyr detta elände, jag vill ha en mild vinter utan all denna isbark och modd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Här snöar det igen…vart ska man göra av all snö…
Skicka den till de som tjuter över global uppvärmning!
Skicka den till de som tjuter över global uppvärmning!
# 25
Tack för det tipset då….

ja jag avvundas er norrlänningar som kan klara er i famlande mörker likt en låga från ett stearinljus och ert lugna humör inte klagar ni för snön ,jag bugar mig
Är det bara hos mej, som snön vräker ner just nu….
En Svala gör ingen sommar. En vinter i norra Europa tar inte bort den globala uppvärmningen. tyvärr 
Min vintervärld är inomhus. Skulle aldrig få för mig att gå ut om det inte är nödvändigt som att ta sig till jobbet, handla osv.
Jag avskyr snö och kyla
Jag tycker inte ens det är vackert. Jag tycker att livet blir som en svartvit film när det kommer snö.
Tyvärr är jag alldeles för hemkär annars borde jag bo på sydligare breddgrader.
/Maria