Flygbolag
Hej… Ny i detta forumet och tänkte ge det ett försök.
Jag ska spendera 4 dagar i luften på långflyg under februari. Efter att ha bokat resan och valt bland flygbolag är jag nyfiken på vilka flygbolag som ni föredrar och varför så jag har lite underlag inför nästa resa. Jag är lite petig på flygbolag och vill inte testa nya utan att veta lite hur de är.
Själv tycker jag om Virgin, Emirates och Singapore airlines. Jag har provat business class på dessa och Emirates är väl bättre i kvalitet, framför allt maten, men det är väldigt skönt att på Virgin sitter man väldigt avskärmad och inte bredvid någon. Servicen är utmärkt på båda. På Virgin är den mer avslappnad och informell.
Singapore flög jag med en kort sträcka i business class och det var en bra upplevelse. Det mesta jag hann tänka på under den korta resan var att alla flygvärdinnor såg precis likadana ut. Samma uniform, samma storlek, samma smink, samma frisyr. Kunde inte se skillnad på någon av dem.
När det gäller ekonomiklass så tycker jag det är plågsamt vem man än åker med, men får väl säga att American är bäst eftersom deras säten är någon centimeter större. Amerikansk service tycker jag också om så de får min röst för ekonomiklass.
Någon?
Hej Roarkish och välkommen!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dej, jag reste runt i 30 år när jag bodde utomlands så jag har inte velat göra mer resor sedan jag flyttat hem. Vi får hoppas att någon här kan hjälpa dej, lördagar är det inte så många som är inne på sajten.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Du verkar ju ha full koll på, och är helnöjd med en hel del flygbolag, varför inte fortsätta med dessa.
Själv skulle jag absolut inte åka med varken Virgin, Emirates eller Singapore airlines.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Personligen föredrar jag Brittish Airways, Swiss Air, Lufthansa, KLM och SAS, lite beroende av vart jag ska flyga. För övrigt instämmer jag med #2
/Désirée
Jag är nyfiken på varför inte Virgin, Emirates eller Singapore?
Jag fortsätter ju med dessa och har bokat dessa igen, men skulle vara kul att höra om några andra är värda att prova på nästa gång.

Kul för alla er som har möjlighet att resa och extra kul att ni är nöjda med bolagen 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Måste ärligen erkänna att jag har aldrig funderat speciellt mycket på vad det är för flygbolag jag flyger med. Jag lägger alltid tankarna på stället jag ska till. Jag tar det flygbolag som ger mig resan med de bästa tiderna och de bästa priserna för det jag vill ha. Är inte trogen något flygbolag.
Så roligt det låter att flyga omkring som du gör…stolarna har betydelse verkligen…jag får inte plats i någon längre…trist som det har blitt..
Rosenvial: Jag tycker faktiskt inte om att flyga. Inte alls. Jag tycker dock om mitt arbete och tycker om resandet när jag är på de olika destinationerna. Tyvärr måste man ju flyga mellan dem och det ser jag som något nödvändigt ont.
Jag var själv på gränsen att inte få plats i en ekonomistol för bara ett år sedan men har gått ner bra i vikt detta året så nu ska det gå bra. :)
Roarkish
Kanske blir det så att man ser det som nödvändigt ont när man flyger i jobbet..det blir för ofta.En å annan gång har jag ju försökt ta mig in på ett flygplan, ja man har ju blivit stoppad på en gång vi har tillräckligt med last här..
Jag jobbar på det, en dag ska jag få plats i stolen och flyga till rötterna långt här ifrån :)
Rosenvial: Har du provat LCHF eller Atkins kost?
Jag foredrar British Airways framfor Emirates, speciellt vid resor till Gulf-staterna. De kor en mycket ojamlik incheckning pa Gulf-sidan dar man som ensamflygande vasterlanning ligger lagt i prioritet. Jag tycker BAs nya liggstolar ar klart bekvamast.
Air France business ar en rip-off for stolarna ar grasliga. De har en schysst shiatsu inlagd i stolen pa vissa flyg men man kan inte finna en bekvam vinkel att sova i. Maten ar utmarkt! Tidnigarna franska och deras lounger suger om man vill ha nagot engelskt att lasa. Det finns bra franska filmer med engelsk text.
Virgin flyger jag sallan men da jag gjort det tycker jag att det ar lite for "poppigt" - en massa unga, snygga manniskor som far runt och spexar med varandra for mycket. Alitalias artgrona stolar ar inte speciellt bekvama och servicen ar verkligen inget vidare, tycker jag.
Jordanian Airways, Qatar Airways aoch Kuwaiti Airways ar riktigt bra.
Jag reser bara med Ryanair 
#12 Jag provade Ryanair en gång och det var värre än bussen man tog när man åkte till skolan. Jag ska inte åka med dem igen. Dom är dock bra underhållningsvärde i media, så jag hoppas att det fortsätter att gå bra för dem.
#11 Ja, Virgin är lite som du säger. Jag tycker dock att det är ganska skön atmosfär inom Virgin företaget, och gillar deras fåtöljer.
Ska komma ihåg det om Air France, eftersom jag tycker stolen är viktigast på långa resor.
Jag ska testa BA business någon gång. Det låter ju lovande.
10 Nej har jag nog aldrig hört talas om?
#15 Hör av mig i PM.