Provisoriskt.
Jag måste skratta för nästan allt här är provisoriskt tills jag får råd att göra allting klart.Sladdarna hänger lösa från taket, jag har fått skruva fast en kontorslampa över spisen, vi får koka varmvatten i vattenkokare, toa stolen sitter löst och vi får ha en bräda i möbellådan för musens skull när vi använder datorn på Tv skärmen.Bara några exempel. Hur har ni det som har nyss flyttat in eller håller på att renovera?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Men Cristine!, så spännande det är hemma hos dig
Hos mig lever vi mitt i en renovering konstant
det kommer alltid något emellan… tappade sugar och taskig ekonomi
.
Stora badrummet är så bedrövligt med grönt porslin, badkaret utslängt, halvt ner rivna spy gröna storblommiga tapeter och smutsgrönt golv…
Vi får be gästerna använda toan i källaren !
Duschen är placerad i tvättstugan just nu där har vi omålat betonggolv.

Så skönt att höra att det är fler… vi har iofs inte så stora saker som står och pockar just nu, men vi har den där påbörjade och oavslutade hallen uppe som ser ut som sjutton. Men vi har varken lust, ork eller pengar att göra färdigt… främst ork!
Vi drömmer om att riva ut vårt kök och göra om… men det får bli längre fram och senare…
och likaså tvättstugan som är så ful så man mår illa när man kommer in där… 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja det är trots allt inte bara roligt att renovera…
Att alla våra projekt stannat av beror mycket på mig.
Det är vansinnigt irriterande att inte ha en kropp som funkar som jag vill !
I vår familj är det vanligtvis jag som är den drivande och på börjar arbeten…
men som sagt den förb…..e kroppen vill inte det jag vill.
Vi har de nya grejjerna till badrummet men…. inte ork.

#3 Det är samma här… jag orkar inte… men sedan är det oxå så att min man är hyperpedant och måste göra allt själv för att få det exakt som han vill… så när han inte orkar så kan liksom ingen annan ta vid…
Det är väldigt provisoriskt hemma hos oss också just nu. Omflyttningar och inflyttnigar och kök som ändras i sista sekunden. Elkablar och antennkablar hänger och dinglar lite hur som helst… det är ingen ordning på nånting 
Men huvudsaken att ungarna har TV, dator och internet inkopplat. Då håller dom sig lugna åtminstone. 

Eller Pippi Långstrumps underbara uttalande om hennes ordning: Det är ingen ordning på allting och man hittar inte varenda dugg 
Älskar den meningen 

Jaa… Man köper ett renoveringsobjekt, kommer halvvägs ungefär… Sedan tryter orken, fantasin och kassan…
Nåja… vi är inte sysslolösa i alla fall…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag trodde jag var den enda……., har levt som pippis uttalande
Jag började renovera lägenheten för för 5-6 år sedan.Dragit ut på tiden p.g.a. velade om köksluckor, hitta hantverkare till rimligt pris, tvättmaskinen gick sönder, dammsugaren pajade, videon la av, blev uppsagd från jobbet, bilen blev stulen ( hade haft den i 5 v ) och pengarna började sina.. Trodde jag skulle bli knäckt. Blev återanställd som tur var, köpte ny dammsugare och försäkringen räckte till en ny bil. Så det var bara att börja spara igen. Nu till jul blev rummet tapetserat,skulle lagt in nytt golv samtidigt men bilreparationer kom emellan så det får vara till hösten. Jag har inte velat bjuda hem vänner o bekanta under hela tiden. Det har varit en lång resa, jag har fått försaka mycket, men nu känns det bra. Dags för nya projekt.Listan är lång.
Jag har massor med loppisfynd som ska fixas till.
Jag är lite av båda delarna, det ska liksom vara ordning i kaoset. exempelvis kan jag få tokspel om mina verktyg inte läggs/hängs tillbaka på sin plats efter att de använts.
Jag gillar det där påståendet om att de som har total och katastrofal oreda på skrivbordet har ordning i huvudet och tvärtom.
Då är vi två Peter..jag går i taket när mina söner kommer och drar fram verktygen och sedan inte lägger dem på plats. Sedan förväntar de sig att jag ska trolla fram dem! Det värsta är att de tar ut dem och slänger in dem hur som helst i garaget.
" 10
Hota med potatisskalning,middagsdisken eller avdrag på veckopengen om de inte lägger tillbaka på plats.
Jag går i taket när jag själv lagt saker på plats för att veta var jag har dom och dom inte ligger där.
*S* tyvärr så klarar de sej ifrån allt detta då de är vuxna(kan man inte tro) och inte bor här!