Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 387 ggr
Cristine
0

Gruppresor.

Har ni gjort någon gruppresa någon gång. Jag har en moster och hennes man som ofta gör dem och är nöjda, men jag skulle nog inte kunna sitta i en buss i flera dagar med folk jag inte känner för att sedan fösas runt som en skock får. Men smaken är som känt, som baken, delad.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

petsson
0

Nej inte gjort någon men letar efter bussresa till Holland och se alla tulpaner. En resa jag velat göra i flera år men de 5 semesterveckorna räckte inte långt, man ville ju ha sommarsemester också. Nu när jag har 52 veckors semester hoppas jag det blir av.

Maria
0

Jag har inte gjort någon gruppresa.

Däremot så bokar jag gärna guidade turer när vi är någonstans för då får man uppleva och se mycket som man kanske skulle missat på egen hand.

/Maria

Hoppfull
0

På sätt och vis är det tilltalande att slippa resa med egen bil som ska parkeras och grejas med, man kan ta ett glas vin till maten utan att behöva fundera osv.

Men så är det ju det där med att man hamnar i ett stort sällskap som kanske har helt andra intressen och annan rytm än man har själv.

Samtidigt måste man ju kunna bestämma själv vad man vill göra när man kommer fram? Man måste väl inte delta i alla gruppaktiviteter eller?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Nej det behöver man ju inte efter vad min moster berättat så har de gått på egen hand ibland.

Det jag tänker mest på är att de fick en gnällig gubbe som medresenär och det kan ju inte vara så kul att sitta i 3 dagar och lyssna på en sådan, dessutom var det en i gruppen som alltid var full och skulle krama min moster för hon var sååå lik hans mamma.

Hoppfull
0

#4 Hehehehe, ja sådant måste man ju förstås vara beredd på att stå ut med…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bergspuman
0

Nej, har lite svårt för konceptet… föredrar att ordna resor på egen hand…

signemo
0

1997 så gjorde vi vår första bussresa. Jag var en stark motståndare till detta.

Jag vill för det första inte sitta så mycket i en buss och åka förbi en massa trevliga ställen där de kanske sålde våfflor eller nått annat jag ville ha.

För det andra var jag övertygad att det bara var en hög med pensionärer som gick med käpp. Det skulle för mig då betyda att  jag inte skulle få se saker i den takt jag ville.

För det tredje så lät det bara urtråkigt.

Sen dess har vi gjort 4 bussresor.

Fungerar kanon. Vi åker oftast direkt jag har börjat semestern. Jag slappar i bussen, pratar med folk. Det finns alla åldrar i bussen . Från barnfamiljer till pensionärer. Full fart på alla.  Vi äter jättegod mat längs på turen mot resmålet. Dricker ÖlvemarkareGlad. Får gå bra som ersättning för våfflor.

Man är bara med och betalar bara för de utflykter man har lust att vara med på. Annars gör man vad man vill. Ser sig omkring, hyr en bil eller vad som.

Det optimala vore att göra bussresa vartannat år och luffa själv vartannat.

I grunden är jag en luffare som själv vill bestämma vart och hur och vad jag skall göra på semestern.  Naturligtvis så kollar jag upp vad som finns som passar käre gubbens intressen också. så det blir en blandad kompott.

TYcker det är härligt att bara stanna till och säja. Det där det kikar vi på eller där äter vi.

Men Ölvemarks Bussresor har varit bra hitintills.  Vi har varit i Prag, Sahlbach, Polen, Gardasjön och Rom

Var rädda om varandra

petsson
0

JAG LJÖG!   Skäms

Jag var ju till Lubeck på julmarknad. Det var jättetrevligt. Utflykt till Hamburgs julmarknader också. Vilket utbud, man blev som ett barn som ska köpa godis, svårt att välja.Hade tänkt köpa något ovanligt som  minne från resan till kommande jular. Hittade inget som anknöt till julen i min smak. När jag nästan gett upp kom jag till ett stånd med ljuslyktor som hade kermikhus i olika modeller. Köpte ett, liknande korsvirkeshus, det blev jättefint och gav mersmak. Har hittat andra på loppisar, t.o. m. en fin kyrka så nu har jag en liten by. Tack och lov för loppisar, man kan hitta hur mycket som helst till en liten peng. Nu spanar jag efter en stor oval nött krombrickabricka så jag kan skapa  en by med lite stenar och grön mossa, små djur och tomtar, så ett julminne från Lubeck blev det i alla fall. Istället för värmeljus ska jag lägga in en ljusslinga. Hoppas jag hittar en bricka till nästa jul.  Ska ta dem till kolonistugan i åroch sätta upp en hylla på stugväggen och ställa dem där, kommer att bli mysigt när kvällarna börjar bli mörka igen,aug-sept,  säkrast med elslinga så inte stugväggen tar eld.  Glad

penke
0

charter …(?)

om det måste vara med buss:JA
skidresor till alperna
ingen rundturs-resa..men man lär känna några redan på resan ner,
några att åka tillsamman med där nere
som vet var de svartaste/ljusblåaste pisterna finns
eller vilken afterski´ som har bäst pjäxdans.. :- )

penke

Cristine
0

Hmm det låter inte så negativ ändå!Obestämd