Är du morgontrött?
Skulle du helst vilja ligga kvar?
Jag är precis tvärtom. När jag vaknar kliver jag genast upp, jag har aldrig kunnat ligga och dra mig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Morgontrött är inte alltid lika med att vilja ligga kvar i sängen. Jag är en väldigt morgontrött person, men jag har inte några som helst problem att kliva ur sängen och vill absolut inte ligga och snooza. Däremot tar det väldigt lång tid för mig att vakna. Och värre blir det med åren märker jag. Helst skulle jag börja jobba vid tiotiden ungefär. Stiga upp vid halvåtta och så börja jobba tio - då hade jag nog varit helt vaken. Idag är jag alltid lite halvvaken när jag kommer till jobbet.
Nix jag vaknar alltid tidigt 
Jag har inte det minsta lust att ligga kvar….
Men jag är inte allert!, jag har en väldigt lång startsträcka,
och vill gärna börja min morgon i tystnad.
Jag är djävulskt morrontrött! Snoozar 3-4 gånger. Jag ställer fram väckarklockan på 1/2 timme för fort för att lura mig själv att den är mer, när jag med T U N G A ögonlock kikar på vad sjutton det är för oväsen på nattduksbordet vi 6.30
Jag känner mig aldrig pigg o allert före kl 11. Mina arbetskamrater vet att de ska låta mig vara ifred under de första timmarna annars tittar jag på dem med "svartögonen"!
Men sena kvällar och nätter dåååå är jag pigg!
Jag är morgontrött. Måste jag passa någon tid på morgonen får jag gå upp direkt när klockan ringer annars somnar jag om. När jag väl kommer upp går det bra men vill ta det lugnt på morgon.
Jag blir piggare ju längre fram på dagen det går är en typisk kvällsmänniska.
" Var nära naturen - var när dig själv "
jag är periodare. Ibland kan jag gå upp tidigt och andra dagar sover jag länge. Det beror på omständigheterna. Men det normala är att om jag måste gå upp tidigt i ottan så skriker kroppen av protester. Jag är en riktig Snoozare - särskilt på vintern när det är mörkt.
Jag är morgontrött av mig har alltid varit de. Det är som om Hjärnan och kroppen är separerade från varandra och har inte kopplats ihop. Hjärnan säger du måste upp Men kroppen kan inte röra sig så hjärnan ger upp och säger ok vi sover en stund till då
. Måste sätta klockan så den ringer även fridag Annars så kommer jag inte upp alls
VIntertid är värst när det är mörkt och kallt. ja som maggan skriver En snoozare trycker om hela tiden eller låter klockan ringa tills den har slutat
Jag ligger gärna kvar…om jag får…

….gäsp, morrontrött…..prata inte med mej…tyst lugnt stilla….
Tur att jag inte behöver jobba på fm. Jobbar hellre em eller kväll. Två gånger varje månad börjar jag kl 9……..krävande….
Nu när jag är sjukskriven krävs diciplin, för att lägga mej senast kl 23 på vardagar…vill inte vända på dygnet 

Vad många vi är som är morgontrötta… jag hör till den skaran jag med. Men jag tvingar mig själv isäng för att orka upp med dottern när hon ska till skolan… sedan sover jag på soffan en timme eller mer för att klara dagen. Och då är jag ändå isäng 22.00 i stort sett varenda kväll.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Morgontrött nåt hemskt. Det är alla mina bröder också. Klarar att gå upp när jag ska, men är hellre uppe på kvällarna än på morgnarna. Inga problem att sova till tolv halv ett en lördag om jag är riktigt trött!!!
det är bara förnamnet !
snoos-knappen är den bästa uppfinningen sedan ..hjulet,
dels för att jag får/kan somna om
dels för att man kan o minns drömmarna bättre då
och kan ..styra in dem lite mer som jag vill
Jag är en riktig zombie till frukost!
underligt nog,kan jag trots ovanstående,om/när jag verkligen behöver det,hoppa upp så fort klockan ringer
och vara ..ganska pigg !
förklara det den som kan *skratt*
penke
Jag vaknar oftast precis innan klockan ringer, men det händer också att jag sover till 9, särskilt om jag suttit här halva natten 
Japp….
Jaaaaaaa.Glider ner o sätter på kaffebryggan o sätter på äggklockan sen sitter jag o sover vid köksbordet..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Väldigt morgontrött, förutom de gånger man lyckats sova ordentligt en hel natt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag är fruktansvärt morgontrött men stiger snällt upp när klockan ringer vid 5 snåret. Maken gillar inte att jag snoosar, han gillar inte att bli väckt var 9:onde minut 
Zabelle

#17 Så är det med min man med… alltså att han snällt går upp tidigt. Är han trött så snoozar han en stund på soffan istället för att jag ska få sova min lilla extra stund.

Hahahaha, ja vår hund har lärt sig att han inte får sova i sofforna! Men sova det kan han sannerligen! Han har fått ärva dotterns saccosäck och den älskar han att tryna ner sig i