vinter bad!!!
Jaa, det har jag faktiskt gjort ett par gånger.
Var på en team-building en gång och där fanns en bastu vid en å som de sågat upp en stor isvak i. Först bastade vi och sedan doppade vi oss i vaken. Jag doppade mig bara en gång. Valde sedan att "bara" rulla mig i snön för att svalka av mig.
En annan gång var vi på ett ställe här i Junsele där de har byggt upp en massa lappkåtor och två stora vedeldade badtunnor samt bastu.
Det var ca. -30 grader. Vi bastade, satte oss ute i badtunnorna och sedan rullade vi oss i snön.
Det var så himla mysigt och jätteskönt att sitta under en stjärnklar natthimmel och bada i varmt vatten!
Det borde alla få möjlighet att njuta av någon gång. Vi som badade frös ingenting men det gjorde badkrukorna som stog och tittade på, fullt påklädda i täckjackor o mössor och inte tordes.
Gunilla!!!
Du är ett levande bevis på att man överlever…Bra gjort Gunilla..
Lena.P är jag i verkliga livet.

oj!
Det närmaste vinterbad jag har varit med om var bastu med snörullning. Inte så avancerat som det som Gunilla beskriver, men det var rätt skoj ändå. 

Brr, ser kallt ut…drar filten upp till hakan…
Nää ,badat ute på vintern har jag aldrig gjort. Badade tunna i höstas & kollade på stjärnorna, men ingen bastu.
Blir badkaret, där vi har fisknät med snäckor & flöten i, på väggen.
Nä vinterbada Bara jag tänker på vinterbad så får jag kramp i mina ben burrrrr
Har aldrig fått chansen! Tyvärr!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Har inte vågat prova
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Nä det skulle jag aldrig ge mig på. Jag badar över huvud taget inte om vattnet är kallare än 25 grader.
Det lustiga är att man märker inte hur kallt vattnet är om man bastat så man är genomvarm. Sedan så är man ju inte i vattnet mer än några sekunder. Jag skulle aldrig kunna tänka mig vara i längre än så. För dåååå blir det kallt!
Jag kom att tänka på när jag var 9-10 år så ville vi bada tidigt på sommrarna i havet här i Tynderö, det var bara 12 grader varmt men vi simmade runt tills vi var lila om läpparna och det inte gick längre. Sedan brännde det i hela kroppen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Bara tanken på vinterbad
,, får mig att frysa,*brr,* Jag beundrar ert mod,, Ni som vågat och vågar
Skönt!!!Blev äna rädd att det var en massa Gunillor…Nu när jag kom in o såg att det var några som hadde skrivit..Kan bara instämma med övriga Kalt o som Branneli säger man kan mysa till det.
Cristine!!!!Inte fått tillfälle!!!!De är la bara o lulla iväg till havet.Så kan dotten ta kort……………………………………………….
Lena.P är jag i verkliga livet.
jodå,efter bastubad..eller rättare sagt mellan bastubad uppe i Idre en vinterkväll,under tjugo minus ute,snudd på att svetten han frys innan jag hoppade ide hade flyttat undan några plastblock från poolen,bara för att kunbna doppa sig..
jag kunde ha överseende med det,för att ligga kvar någon längre sund kunde kvitta *skratt*
det är det närmsta "isvak" för mig
lite oseriösare har jag vad-badat(utmaning) i en KALL sjö,utan is (Vättern),det var inte lika mycket chock för kroppen
det var faktiskt "skönare" i vattnet,än jag kom upp,DÅ började jag frysa
senare,märkte jag att det fanns/finns(?) en vinterbadar-förening
som varje dag..morgon tar sig ett dopp,året om,mest …mogna män.:- )
..iår har jag inte hunnit med 
penke
Har aldrig provat. Men det låter väldigt kallt. Brrr. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Har vinterbadat en hel del. Så skönt.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Gud bevare mig, måtte jag aldrig få sånt hjärnsläpp att jag gör något dyligt.
2 ggr, ofrivilligt, genom isen. Aningen kallt under hemfärden. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!