Varning för blufföretag!
Nu har även min son fått en faktura från företaget Marantana AB som tar betalt 298 kr för en värdelös personlighetstest.
Givetvis förstod han inte att testet kostade pengar då han fann det på FaceBook.
För den som råkar ut för liknande finns en mycket bra hjälpsida på Konsumentverket. Betala aldrig utan att ta fajten först!
http://www.konsumentverket.se/Klaga/Vara-du-inte-har-bestallt/
Tack för det! 
Bra info…har för mig att det tv4 tog upp det i kalla fakta,men är inte helt säker
Säger som övriga..Bra infomation…
Inte betala för något som man inte vill ha..Nä.Nä
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tack Maggan, bra att veta.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Tack för bra info! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hur gick det med den värdelösa personlighetstesten,ska man låta bli att betala fakturan?
~ mayolica ~
Han har bestridit den som det heter. Förklarat att han inte visste att man måste betala. Sista ordet är förmodligen inte sagt än. Det kan gå till Tingsrätten om det vill sig 
(#6 bestrid o tjafsa.tror det kan vara som med vägkameror..
de "skiter" i överklagandena,o tar emot de som betalar)
facebook-testet skriker o skräms med långa ,svåra ord
de orkar nog inte bråka för en ..struntpeng
..de,hittar på något nytt test eller liknande snart igen… :- /
? när ska vi lära oss ?
penke
#7 Om ni bestridit så har jag väldigt svårt att tro de går till tingsrätten. Vad jag vet så kan man inte gå vidare hur som helst med en faktura som är bestriden och den lilla summan som det handlar om blir det dyrare att gå till "tings"!
ja eller när ska dom lära sig? Det är nog inte lika lätt att blåsa folk på pengar nu när det är så lätt att få reda på saker på nätet.
Det ska bli intressant att se hur det slutar. Vi är inte precis dom enda heller. Det är massor med folk som har fått fakturor från dessa busar. 
det är fortfarande lätt att blåsa folk på pengar
många skäms för mycket för att .ta reda saker på nätet och andvända dem
hur många har inte "pensionsfonder" ?
(har du räknat på hur mycket ..bara 1½% blir under ett yrkesliv?
1½% varje år,på hela kapitalet,vinst och förlust))
just nu tror jag säkert att någon köper en tomt på månen..:- /
penke
javisst är det lätt att blåsa folk. Men det beror nog inte på att folk är så blåsta utan snarare godtrogna. Synd om dom skäms för det. Det är bedragarna som ska skämmas! 
OM,inte bedragarna skäms kan man hjälpa dem
med ett baseballträ
Bara med/för rytmen,såklart ! :- )
ska du o grabben åka…? *hehe*
jaa,för godtrogna och snälla,mot dumingarna
får DE jobba för sina tjuvslantar tröttnar de
morra emot o bestrid/tjafsa
penke
nej basebollträt lämnar vi hemma. Men dom får inga pengar förrän dom har vunnit den juridiska processen. Dom får stämma oss först. 
*ler*
penke