Tjugondedag Knut
Så är det dags att kasta ut granen. Eller det som blir kvar av den när alla barren har ramlat ner på golvet.
Hur gör ni med era granar? Åker dom ner från balkongen, eller körs dom till återvinningen?
själv har jag inte haft gran på några år men dom brukade hamna i ett hörn på tomten för att eldas upp till Valborg.
Min jättegran började jag såga av grenarna på redan 2 dagar efter jul sedan har den bitvis värmt huset. Den försvann in i kaminen på 3 dagar. Vilket fyrverkeri!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag brukar alltid lägga min gran bredvid soptunnan och sopbilen tog den vid tömningen men vad snopen jag blev i Måndags när den låg kvar…
Det är ett nytt företag som börjat med sophämtningen och de tar inte granarna tydligen så jag får nog också elda upp min till Valborg.

Återvinningen får ta hand om den barrlöse 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Granen barrar och konditorierna frestar med semlor…det är tid, att dansa ut julen…
Den traditionella julgransplundringen…finns den kvar? Då granen var smyckad med äpplen, kakor och strutar med karameller, som gästerna fick plocka ner…Det var något speciellt med det också…
Granen står så grön och grann i stugan… ännu! Barrar knappt alls.
Men när det blir dags
så tar jag fram sekatören och klipper ner den gren för gren (som hamnar i en stor papperssäck) tills endast själva stammen står i foten.
Inte ett barr på golvet mer än där granen stått!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Så gjorde jag Anders.. den är för länge sedan uppbränd i kaminen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Granen står kvar, med massor av barr
….Ska ut under veckan när ork finns, har haft fullt upp i tre dagar !!
Vi klär av han, öppnar fönstret, bakom & tjong ut genom fönstret !! Kommunen kommer & hämtar granar 27 januari i Motala.