Ditt val.
Du är ett resultat av din miljö, därför ska du välja en omgivning som bäst hjäper dej till ditt mål. Analysera ditt liv genom denna insikt. Skapar din miljö din framgång eller håller den dig tillbaka?
W. Clement Stone
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mycket kloka ord. De tål att tänkas på!
Säger han inte emot sig själv lite grand? Jag är ett resultat av min miljö, men om den inte är rätt så skall jag byta miljö? Då är jag ju än mer ett resultat av mina val tycker jag.
Om jag skulle varit ett resultat enbart av min miljö hade jag aldrig studerat vidare t.ex. eftersom min far var emot sådant och man gjorde inte det där jag växte upp. Men jag gjorde som jag ville ändå
Jo men det beror väl också på hur pass stark man är . Du kanske hade mamma på din sida eller någon annan i familjen som stöttade!
Titta på arabländerna, där kan man gott säga att miljön påverkar, vilken chans har kvinnorna där?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag nekar inte till att miljön styr. Men jag tycker att han säger att du kan ändra din miljö. Analysera din miljö säger han. Om jag inte har för avsikt att göra något åt det så ger det inte något att analysera min miljö. Jag säger inte att miljön inte styr, det jag säger är att jag tycker att han motsäger sig själv.
Jag tror att det är tvärtom. Den miljö vi befinner oss i visar vilka vi är. Vill vi ändra vår miljö måste vi börja med att ändra oss själva och vårt sätt att tänka.
Miljön är alltså ett resultat av oss.