Tacksamhet?
Igår köpte jag tidningen "Faktum" Det är de hemlösas tidning i Göteborg. Där presenterades årets avlidna Faktumförsäljare och där var "Janne" med. Vi växte upp på samma gata.
Jag är 47 år och han är den tredje
som bodde på "min gata" som har dött av missbruk och utanförskap.
Hur kommer det sig att vissa inte klarar livet medan vissa andra är bättre rustade? Vi har ju haft ungefär samma uppväxtförhållanden, status eller vad man nu vill kalla det.
Det berörde mig så illa.
Nu kanske inte detta passar på Livskvalite men visst får man en tacksam tanke till sitt eget liv.
/Maria
#0 Jaa, det är när man läser sånt som man kommer ihåg vad man har och känner stor tacksamhet.
Vi "gnäller och gnölar" ofta över sånt som kanske andra glatt skulle ta om dom bara hade tak över huvudet och lite mat på bordet.
OCh sen bara tänker man. Innan jul när jag pysslade här hemma så tänkte jag att det skulle vara roligt att pyssla på nått ställe där de som vill kom fick lite gott att äta, umgås och sova varmt.
Var rädda om varandra
Det är förskräckligt sorglig att sådant kan hända. De flesta är missbrukare och det kan ligga i generna, en del dricker och inget händer och andra fastnar direkt. sedan är det kört. De får ångest av drickat och söker något starkare att döva med och då är de plötsligt inne i drogernas värld. En ond cirkel som är svår att komma ur. Då förlorar man familj, hem, självkänsla och drogar sig ännu mer.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

jag tycker det passar in här , bland annat för att man inte bara kan diskutera livets nyttigheter ,och när man ser en del varit med så är det att försöka tänka på livskvaliteen unna sig ett liv liksom ,bland annat med att prata med vänner här liksom,men vad vet jag ,hej
Klart det passar in här, allt som hör livet till hör också hit. Vi vill gärna ha mer tankeställare från er så skriv på!
Det ska vara en blandning av seriöst och glatt precis som livet själv.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.