Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 685 ggr
Maria
0

Godmorgon Söndag

Här sitter man nu tack vare att katterna fick nya leksaker i julklpappar och började leka vid 05.00 ca.

Det är runt noll grader ute och snöblandat regn.

Hoppas ni andra sussar gott…

/Maria

tilja65
0

Godmorgon Bumbleboo och ni andra!

Det sprakar i öppna spisen, sonen tittar på Nils Karlsson Pyssling på TV:n och jag sitter här och läser lite. Det känns skönt att vara hemma igen… Glad

Idag ska vi besöka kyrkan och sedan har jag tänkt mig att måla källartrappan en sista gång. Det blir så fint Glad

Önskar er en bra dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

chik
0

bumblebbo..God Morgon..

Vist är det kul när presenterna blir uppskattade???

Vill bara säga Hej på er alla..

Ha en fin söndag…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Bumbleboo,Tilja och Chik God morgon!

Kul att se att ni har det bra..ja se katter..de trängde ut mej ur sängen kl.8.

God morgon till alla er andra också. Hoppas ni får en superskön söndag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
0

Hej alla gosiga vänner!

Återigen så vill jag säga att det är kul att skriva och läsa i dagens dagbok här inne.

Små saker som berättas och som får mig att småle eller känna medlidande med dem som har det svårt.

Vi har många tappra hjältar här inne, som bär sina ok med värdighet och som alltid lockar fram sina bästa egenskaper för att orka vidare.

Väder och vind berättas och vi får följa med från norr till söder osv..

Min rad idag blir att säga att det är 13 grader kallt och det blåser snö från träden. Brr, brr …

/kram Spanaren

Indiania
0

Hej på er !

Vill önska er alla en härlig söndag! Nu är det rikligt med snö ute och lagom kallt runt -7.

Kanske blir det en tur till dottern i Karlstad i dag.

Ha det gott alla vänner.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Mammzing
0

Runt en -15 ute.
Men bedövande vackert! Snön gnistrar på träden, solen skiner och hästarna har fått komma ut och står i hagen och mumsar hö.
Idag ska ungdommarna på auktion.
Efteråt ska dom få lite mat, inte julmat!
Riktig mat.

Ha en bra dag alla!

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har det snöat under natten så jag fick leta efter min lilla gran som nästan försvunnit. Man ser toppen av den bakom fågelbordet.

Jättegran inne nästan ingen alls ute. -15

Ha en skön dag.

spikes
0

15,Jag blir riktigt avisFlört.

Godmorgon på er!,har inte kikat in på ett tag,men vill önska alla en fin fortsättning och ett fint nytt år!.Skickar med en vinterbild ocksåGlad.

[GunillaF]
0

God morgon allesammans!

Springer in här fram och tillbaka på väg ut till snöskottning (igen). Nu får det räcka men snö, tycker jag.

Ha det bra idag!

AnnL
0

Godmiddag!

Här är det grått o regnigt. Skönt att sitta inne i värmen. Glad

Ryggen är inte ett dugg bättre. Men har jag bara kommit upp ur sängen går det hyffsat. Lilleman har inte heller varit i form. Varit slö sedan juldagen. Gråter

Idag ska det bara vilas här efter all julmat igår. Glad

Ha en skön söndag alla.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Hallå alla vänner!

minus 11 grader i dag. Brrrr. Rynkar på näsan

Nu kan man äntligen kasta dom sista resterna av julmaten och äta nåt mera normalt. Pizza kanske SkämsFlört

Ha en skön söndag alla!

[peter54]
0

Vi har minus 14, vindstilla  och soligt. Det har kommit mellan 5 och 10 cm nysnö under natten, så vädret blev inte så illa som det hade varnats för.

Det är en väldig fart på fågelbordet och igår såg jag första gråsiskan. Den är min dotters favoritfågel för att den är så liten och näpen och har rosa bröst och panna.

[peter54]
0

Det är inte alldeles ofarligt för fåglarna att ha sån "frenzy" runt maten å fågelbordet. I morse hittade jag den här grönfinkshanen nedanför vårt badrumsfönster.

Han hade väl flugit mot fönstret i tron att det gick att flyga igenom när ljusreflexen kanske visade landskapet utanför.

[Spanaren]
0

Wow vilka bilder Peter!

Det är så tragiskt när dom små flyger ihjäl sig Gråter

Cristine
0

Det finns silhutter av rovfåglar att köpa som man hänger i fönstren.

Cristine
0

Här kan du se dem

[peter54]
0

Ja det vet jag, men det brukar räcka med katten som sitter i fönstret  för det mesta och spanar på "godiset".

Den här gången var det ett sånt litet badrumsfönster och det har inte fåglarna flugit på någon gång tidigare.

Dessutum kan jag hålla en rätt bra peng på att min fru aaallldrriiig skulle gå med på att hänga rovfågelsiluetter i fönstren.

Glad

aggeelin
0

Godmorgon, vi har vänt på dygnet men har varit uppe några timmar iaf… som ni kan se har vi väderblues inne idag, jo det spelas blues på spelaren, riktigt gungig sådan, en gammal Bob Dylan tror jag att det är.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Spanaren]
0

#16 Kan du skicka mig länken eller visa upp den här, för det gick inte att komma till kassan via din länk.

Tack för tipset!

/kram Spanaren

[peter54]
0

#19 Så här då, kan du öppna den nu?

http://www.naturbokhandeln.se/artikelruta.asp?artnr=92292

[Spanaren]
0

Tack Peter Skrattande men det fungerar ändå inte med att gå till kassan Obestämd Tror att det kanske behövs första sidan och så vidare ….

[peter54]
0

Ja kanske, men då är det bara att gå in på www.naturbokhandeln.se

Loucar
0

Vilka fina bilder ni bjuder på här har snön trillat av träden men på marken ligger den kvar.

Idag ska vi nog återgå till det vanliga lite och äta kyckling min favoritmat.Tungan ute

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Spanaren]
0

# 22 Ska kolla …. tack Tungan ute

zabelle
0

#13 stackars lilla pippin… men nu fick vi se den i riktig närbild.

#0 Katter är roliga, bästa leksaken här hemma är en stor fågelfjäder som jag hittade vid stranden. Köpta leksaker tittar de inte åt.

Idag har jag varit och fyndat lite på rea. Köpte bla. en plastjulgran för halva priset ;) det kommer nämligen aldrig mer in en gran i mitt hem så länge vi har en hund och 2 katter. Elendet började barra redan på julafton och nu räcker det att man nuddar den så rasar barren. Katterna tycker det är kul att slå på den så barren far omkring.

All snön är borta här, vi har 4 + grader och duggregn. Vi ser fram emot lite mer snö…

Ha en bra kväll!

Zabelle