Dina smycken
Anväder du smycken och vad gillar du mest, guld, silver eller duble'.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kan inte ha smycket på jobb Men vanliga fall har jag öronhänge och halsband, Mest i guld men även i silver
Använder sällan smycken, men när jag använder är det guld.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har bara två smycken, vigselringen och en tunn halskedja med en liten platt berlock med min frus namn på. Båda är förstås guldsmycken.
Jag använder dem nästan aldrig. Vigselringen har blivit för trång numera eftersom mina fingrar svullnar och kedjan är riskfylld att ha på sig till vardags, den har jag bara när vi är bortbjudna på middag eller så.
Jag tycker om smycken. De jag har på mig är guld eller vitguld. Jag verkar inte tåla dem med nickel i.
Har på mig mina vigselringar, en ring jag fick av min man när jag fyllde 40, mormors förlovningsring, ett guldhalsband som min mans farmor fick i förlovningsgåva av min mans farfar och en halsband som jag fått av min farmor o farfar, ett par örhängen ett guldarmand som ersätter det jag fick av min man när jag fyllde 50 ( det som jag tappat . förlaggt och saknar).
Känns som jag har på mig en massa nu när jag läser det. Men det är inga pråliga grejer utan enkla och fina i stilen tycker jag. Och de är liksom en del av mig nu.
Var rädda om varandra
Jag tycker om smycken även om jag använde mer smycken förr.
Jag gillar silver och stenar bäst. Har ett silverarmband som är favorit plus en älva som hänger i en lång kedja.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag är alergisk mot allt utom guld så därför är allt av detta material, dessutom har särbon köpt dem i syfte av investering. Jag använder dem aldrig, de ligger på banken och pojkarna har fått nycklarna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Just nu har jag ett halsband i guld med en trollslända som berlock och ett litet kors.
förlovningsringen & vigselringen i guld
Min mans mormors ring i guld
Min mormors & mammas guldring med en stor svart sten i (arv)
och en guldring som jag fick av mina 5 barn på min 50 årsdag med 5 stenar
En bismarklänk i guld som jag köpte som minne av mamma
Så mina smycken är ofta minnessmycken.
Det som fattas är en guldring som minne av min pappa (dog i mars) den har jag inte köpt än. Trollsländan är ett minne av min dotter som dog i somras
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Använder jättesällan smycken om jag gör det är det ett halsband i guld.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Jag tycker mycket om smycken men byter sällan.
Jag har mina vigselringar och en silverring vi köpte när vi firade silverbröllop och två armband i guld.
Halsband och örhängen varierar jag lite mer…
/Maria
Jag gillar smycken och har många. Har en hel del i silver eftersom jag pysslat lite med silversmide, men jag har massor i "puttebleck" som vi sa när jag var liten. Dvs i en massa oäkta material. Oäkta metaller, pärlor, stenar, läder mm. Jag byter ofta smycken och försöker hitta smycken som passar till de kläder jag ska ha på mig.
Jag har fortfarande ett extra hål i örat
(även om jag fått frågan om jag verkligen hade "50elva" hål i öronen,
hade väl sovit illa då…?)*skratt*
det var ett ..tag sedan jag hade smycken i örat
från början gillade jag bara silver för egen del
tycker numera att även en smalare guldlänk är snyggt
..tror det har att göra med att jag "fått" ett mer pigmenterat skinn..
just nu bär jag en silverlänk o en guldlänk
utan ägarmärke .. :- )
men,med ett (vattuman)kors i silver
penke
Silver bara. Min hudtyp passar inte med guld.
Bär dagligen silverörhängen, en silverlänk runt vä handled, två ganska långa silverhalskedjor, ett armbandsur i blandad vit / gulmetall.
Inga ringar. Inte burit ringar sedan jag skilde mig och plockade av vigselringarna.
Min pappa var silversmed så jag har mycket smycken och byter ofta. Vigselring o förlovningsring är guld/vittguld med brilianter, de tar jag aldrig av, men halsband, örhängen och armband byter jag "efter humör".
Zabelle