God morgon 23/12
Snön lyser vit på taken och endast Maggan är vaken?! 
Vad gör ni i stugorna? har ni blivit insnöade allihop eller råkat slå in er själva i julklappspapper? 
I dag är det mycket som ska hinnas med för min del så jag tittar bara in som hstigast. Med lite tur blir jag klar före midnatt så jag kanske hinner titta in då.
Ha en skön dan före dopparedan!
God morgon Maggan och alla andra!
Insnöad var ordet, för här fortsätter det med att vräka ned snö. Det ska sluta först till juldagen. Maken fick skotta undan den stora plogvallen för att ta sig till jobbet.
Hoppas att ni alla har det bra och försöker med att vara i "nuet"?
/kram Spanaren
God Morgon!
Mildare idag, minus 4 och 5 cm nysnö. Måste iväg som vanligt eftersom det är onsdag, så vi hörs ikväll.

Godmorgon
Här i Malmö har vi nu 2+ grader och den fina snön töar bort jättesnabbt. Fortsätter det så här blir det ingen vit julafton 
Jobbar nästan hela dagen idag också. I kväll börjar äntligen julfirandet tillsammans med sonen och hans sambo. Imorgon firar vi jul med delar av släkten och det ska bli sååå mysigt.
Passar på att önska er allihop en härlig jul. Hoppas det blir precis så mysigt som ni har önskat.
Kram på er!
Zabelle
God morgon! Det har snöat under natten så grannen får jobb idag också. Som Maggan säger så blir det mycket göra idag för alla skulle jag tro så det blir väl ganska tomt här. Sporadiska besök från min sida.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon.
Sista dagen på jobbet innan julledigheten.
Jag har inte så mycket ogjort därhemma. Lite småstädning och en skinka som ska griljeras. Sedan är det klart.
Ha en bra dag.
Godmorgon!
Jag har förmånen att vara ledig idag
.
Ska trilla köttbullar för NÄSTAN första gången i mitt liv, Mamma Scan är inte inbjuden iår.
Griljera skinkan, göra revbensspjäll och lite städning. Det blir min dag. Ingen stress och press den här Julen, SKÖNT! Ska fira med familjen imorgon och älskade barnbarnet står högst i kurs förståss
. Hon har lärt sig nåt nytt (hon är nog släkt med en papegoja för hon härmar så lätt) MOMMO E BÄST
kan hon nu.
ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL!
Kramisar/Stormvind
Tittar in och vill önska er alla en finfin dag! Jag har inte så mycket kvar nu, griljera skinkan och lite städning.En promenad får det bli också.
Kram på er!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hejsan hopsan…
sjunger tre söta flickor och far runt som värsta tromben
ha en stressfri dag
nu är jag inplogad,tidigare insnöad
så jag får skotta fritt igen.. :- /
..annars idag så har jag tagit ledigt,så jag har hunnit med de sista julklapparna,lite ostök
och fånig nog blev jag överaskad att det var jätteköer på bolaget !!
det är ingen kris,har i "lager",men ville fylla på lite med öl
kanske tar en sväng förbi senare ?
när jag ska komplitera inför "min juldags..lunch"
å ikväll så blir det kura jul-mys.. *ler*
penke
God Afton!
Här är en som fortfarande har sviter kvar i huvudet efter en rolig gårdagskväll med min väninna. Gick nog igenom hela barskåpet.
Det känns i alla fall så. Själv förvållat. Så det är bara gilla läget. 
Men ändå ute på en långpromenad med Silver.
+ 2° . Förtsätter det så här blir det ingen vit jul. 
Ha en bra dan före dan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Hej denna uppesittarkväll!
Jag hoppas ni njuter av kvällen, och att ni är förväntansfulla inför morgondagen…
Må så gott!
Jag är äntligen klar nu. Nu kan man lägga upp fötterna på bordet och koppla av. Maten är i kylskåpet, ljusen är tända och vinet i glaset. Härligt! 
Ja det verkar vara fler än jag som tar sig ett glas vin idag. Ja jag har fått lite här som är något starkare. Ja Pia är lite snurrig
, och ska snart umgås med kudden….blir nog bäst så skulle jag kunna tänka mig…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Sååå nu är allt klart !
Tomten julen är fixad!
det är bara du som fattas
Tomten….han är välkommen här med
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Finns här verkligen någon som tror på tomten? Jag var knappt vuxen när jag insåg att det var mamma. helt övertygad blev jag dock inte förrän jag blev mamma själv…då stod det helt klart för mig - ingen mamma - ingen Jul! 
jag vill ägna kvällens skål till alla mammor/kvinnor som fixar Jul till alla barn! 
Skål Maggan!
Fast jag skålar bara med kaffe idag.
Det var länge sedan jag såg till någon tomte.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
nej men dom riktiga tomtarna tomtar ju runt som vanligt eller hur? fast dom syns sällan för det ovana ögat 
# 18
Jag skålar med dej, Maggan…för alla tomtar… och för alla snälla mammor…
Amiral von Schneider - Schkall!
Lord Pomeroy - Cheers
Mister Winterbottom - Happy new year miss Sofie
osv